Per saldo

Vandaag 1 december maak ik de financiële balans op van dit jaar.
Op 1 januari nam ik me voor om dagelijks 5 euro per dag te besparen (jaardoel: 1825).
Het is gelukt om 4.25 euro per dag te besparen.
Onze buffer is dus dit jaar met 1.551,25 euro toegenomen.
Leuk resultaat, maar onder de streep houden we daarvan bijna 10% over.
Want via het vrijgevallen spaarloon betaalden we:
Theaterbezoeken seizoen 2009 -2010
Abraham feestje Juan
Onderdak voor Emmertje, ons reismiddel.

En dan hebben we ook nog geld over om sponsor te worden van een deelnemer aan:

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/projecten/project.aspx?guid=f070c7a0-6c1c-48f4-92c4-e39a881c5c21

In 2010 is het namelijk 15 jaar geleden dat Juan de Alp zelf samen met  een vriendenploeg bedwong.
En de ‘winnaar’ hiervan wil die prestatie op 3 juni 2010 zes keer overdoen.

Vandaag start ik met hulp van Marieke Henselmans bespaarkalender 2010 aan een nieuw financieel jaar.  Gelukkig hoeven we (nog) niet, zoals de tweede kamer, drastisch te bezuinigen, maar hebben we nog steeds de keuze waaraan we ons geld willen besteden en waarvoor we geld willen (be)sparen.

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

11 reacties op Per saldo

  1. Frans54 zegt:

    Ik let eigenlijk nooit zo op hoeveel ik in een jaar spaar en ontspaar, maar ik weet wel dat mijn saldo aan het eind van het jaar ondanks wat nieuwe apparatuur in huis (omdat de oude op waren, ik vervang eigenlijk nooit omdat er iets nieuwers/snellers, flitsenders is)en schilderwerk aan het huis een fractie hoger is dan op 1 januari j.l.

    @ Frans: Dan ben je toch ook goed bezig. En als we iets nieuws willen kopen bedenken we vaak wat we allemaal al in huis hebben wat ook bij aankoop zo flitsend leek, maar nu stof ligt te happen.

  2. Annemiek zegt:

    Knap dat je zo op de kleintjes let. Ik ben geen grote uitgever. ook hier wordt pas iets nieuws gekocht als het oude kapot is. En we doen lang met onze spullen. Maar ik let minder op dan jij als ik het zo lees.

    @ Annemiek: Tja veel kleine besparingen maken een grote. En ook wij doen meestal heel lang met onze spullen. En we combineren bij kleding oude met nieuwe items.

  3. Marika zegt:

    Ik heb een spaarpot gevraagd voor kerst, dat is er een die zelf de (diverse) munten kan tellen die je erin stopt, zit een digitaal schermpje op de dop. Een zien of dat wat oplevert. Vijf euro per dag sparen gaat niet lukken dan houd ik nog maar 25 euro over om van te leven hahaha. Dan val ik waarschijnlijk weer teveel af. :o)

    @ Marika: Ik heb wel spaarpotten, maar daar zit niets meer in. Die heb ik namelijk lang geleden al geplunderd. Dus ik parkeer nu het spaargeld op rekeningen waar ik niet zo heel makkelijk bij kom 🙂

  4. Alice zegt:

    Dat heb je goed gedaan, Minnetje, netjes in de plus gespaard. Ga zo door en je krijgt een leuke buffer.

    @ Alice: En die buffer willen we pas gaan gebruiken als het echt nodig is.

  5. Margreet zegt:

    Netjes hoor. Ik hou het zelf niet bij allemaal, heb ik nu even geen zin in. Jarenlang moest ik erl dubbeltje omdraaien, nu even niet en dus geniet ik daar gewoon van. Echt ruig doe ik nooit hoor.

    @ Margreet: Het is hier echt een uit de hand gelopen hobby..
    En we doen gemiddeld 10 maanden per jaar niet ruig met geld, dat heeft echt invloed op de maanden waarbij we dat wel zouden willen.

  6. tagrijn zegt:

    Ik doe geen ontzettend gekke dingen en dan kom ik wel aardig uit aan het eind van het jaar. Altijd triest als mensen niet kunnen plannen en dan plotseling voor een groot bedrag rood staan.

    @ Tagrijn: Bij grote bedragen die we willen besteden bepalen we altijd eerst wat het maximumbedrag is dat we ervoor over hebben.

  7. Jeroen zegt:

    Jullie zijn in ieder geval hartstikke goed bezig!

    @ Jeroen: Dank je. En dit jaar bleek inderdaad dat we veel meer met minder inkomsten kunt doen. Want we hebben echt geen budget Abrahamfeest gegeven..

  8. J@n. zegt:

    En telkens weer die onvoorzienne uitgaven!:-(
    Gr. J@n.

    @ J@n: Dat was nou juist de reden voor die spaaractie!

  9. rietepietz zegt:

    Reuze knap hoor om zoveel te minderen , jullie zijn een prachtig voorbeeld voor dát deel van jongeren die zich steeds vaker zwaar in de schulden steken , petje af!

    @ Riet: Nou ik ken niet alleen jongeren die niet met geld kunnen omgaan. Mijn grootouders Saar en Kees waren het voorbeeld voor ons hoe het echt niet moest…

  10. Plato zegt:

    Wat een prestatie. En is dat allemaal ooit begonnen met Frau Ekster? Mijn complimenten.

    @ Plato: Nou ik let al heel wat jaren op hoe ik geld uitgeef, dat is er eigenlijk wel met de paplepel al ingegoten..

  11. Truus zegt:

    Applaus Min! 🙂
    Het leuke is dat jullie daar de zoete vruchten zelf van mogen/kunnen plukken. 😉

    @ Truus: Dank je! Maar we hebben er dit jaar al veel plukplezier mee gehad.

Geef een reactie

