Hoort wie klost daar

Ja, ik weet het is hoort wie klopt daar kinderen.
Maar ik las bij Tagrijn dat hij Sint de centen klos noemde.

Ik heb vroeger heel wat afgeklost,
ik tilde mijn voeten namelijk niet zo op.
En dan werd er vaak gezegd, loop niet zo te klossen Min.

Vandaag komt de Sint bij Pim, Frits en Ida op bezoek.
En samen met de (schoon)familie van Louise vieren wij dat mee.

De klossende Piet heeft natuurlijk al haar kadootjes al weken ingepakt, het uitpakken zal veel sneller gaan.
Dit jaar bij Pim, Frits en Ida nog geen surprises en gedichten.
Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd wat alle andere pieten hebben verzonnen.

Een van de pieten heeft al de schoenmaat van Juan gevraagd.
Ik heb nog geen idee wat die piet met die informatie wilde,

Hij zal vast geen schoenen krijgen om op te klossen.

PS.: Ik heb bij ‘Over mijzelf’ even alle bijnamen die op dit log al voorkomen genoteerd.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Hoort wie klost daar

  1. J@n. zegt:

    De Sint is er vroeg bij dit jaar bij jullie. Wat die schoenmaat betreft, zou het niet kunnen zijn dat zwarte Piet van plan is om een paar klompen te geven? Dát klost pas lekker weg!
    Gr, J@n,

    @ J@n: In welke glazen bol heb jij gekeken? Juan kreeg namelijk sloffen met het uiterlijk van een paar klompen.

  2. Frans54 zegt:

    Goed dat je me helpt herinneren, ik dacht eerst ook “wat vroeg” maar bedenk me nu dat het a.s. zaterdag al vijf december is, ik moet nodig in de doos potentiële kadootjes gaan duiken en zien of ik voor de hele kinderschaar van de kennissen waar ik alle dinsdagen eet wel iets geschiktst in huis heb en er gedichten bij gaan maken.

    @ Frans54: Vorig jaar was Sint nog eerder bij Pim, Frits en Ida en inderdaad november is al bijna om..

  3. Alice zegt:

    Gezellige sint Min en ik hoop dat je klosje vol met leuke kadootjes zit.

    @ Alice: De meeste kadootjes waren voor de tienminners 🙂
    Wij kregen 2 paar sloffen, 2 chocolade letters, 2 krasloten ( van 2 verschillende Pieten), een Bespaarkalender en een klein boekje voor kalmte mee naar huis.

  4. rietepietz zegt:

    Gelukkig voel jij je niet “de klos” dat je Sinterklaas moest “helpen ” bij de aanschaf van de cadeautjes voor de familieleden !

    @ Riet: Oh dat vind ik wel leuk, dat ik mag helpen. Nog leuker was het feit dat de klossende Piet en haar moeder dezelfde kadootjes ingepakt hadden, namelijk voor alle volwassen stellen een kraslot :-))))

  5. tagrijn zegt:

    En zo klossen we maar door naar 5 december. We klossen het dak heen en weer. En het dek. Maar ik voel me toch niet echt De Klos, hoor. Meer De Pineut.
    Groet van Sint.

    @ Tagrijn: Tja als Sint in het ruim van de pakjesboot nog wat krasloten mist, ik weet waar ze gebleven zijn 🙂

  6. kamira zegt:

    He,, Wat vroeg Woon jij zeker in de buurt van het kasteel???

    @ Kamira: Er zijn hier wel een paar kastelen in de buurt 🙂

  7. Plato zegt:

    Pim Frits en Ida vind ik nog steeds een leuke vondst.

    Hier wordt niet geklost. Zo jammer. Maar ja….

    @ Plato: Met dank aan Godfried Bomans en echt ik heb niet veel van zijn boeken gelezen in mijn jeugd. Maar die drie rakkers zijn me bijgebleven..

Geef een reactie

