Nieuwe ervaring

Het is niet hetzelfde gevoel als,
fietsen zonder zijwielen
elpees op muziekcassette opnemen
de sneltrein of intercity nemen na een uur met de boemeltrein.

Het is niet zoals die eerste computer in huis.
Waar mijn vader dan programma’s opnam op de radio,
en dat op diskettes zette die groter waren als een lp-singeltje.

Het is niet zoals die eerste reis zonder ouders.
Het is ook niet het gevoel van ha ik heb mijn rijbewijs, YES!

Of wat voor diploma dan uitgereikt krijgen.
Een nieuwe laptop is heel leuk, maar ik kan niet zeggen dat het een heel nieuwe ervaring is.

Het opstarten en het gebruik van de nieuwe laptop is wel een heel aangename ervaring.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Nieuwe ervaring

  1. J@n. zegt:

    Dat herken ik Min en dat kan ik beamen.
    Het is alleen dat als je nog eens achter je ouwe lappie gaat zitten je niet kan begrijpen dat je die traagheid van dat ding hebt vol kunnen houden….
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ik ga steeds minder met het ouwe lappie doen :-))

  2. tagrijn zegt:

    Gefeliciteerd met je nieuwe laptop. Toch net een nieuw speeltje.

    @ Tagrijn: Het toetsenbord is weer even wennen, het oude lappie was met Duits toetsenbord, de nieuwe niet..

  3. Elmar zegt:

    Spectaculair is een nieuwe laptop misschien niet, maar je hebt er vast wel heel veel plezier van!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: We hopen er heel lang plezier van te hebben!

  4. Ik heb niet eens een “oude” laptop… 😦
    Ik denk dat wanneer ik ooit een lappie ga bezitten (want dat zit er wel een keertje in) dat voor mij echwel een Nieuwe Ervaring wordt!

    @ Libra: Tja we hebben nu wel een paar oude onderdelen in huis van oude(re) computers en een lappie. Maar het grappige is nu wel dat ik met nieuwe lappie zit te werken bij de desktop.

  5. rietepietz zegt:

    Voor mij is het meestal niet een heel erg positieve ervaring als ik iets nieuws op digitaal gebied in gebruik moet nemen .Teveel gedoe en uitzoekerij en vooral weinig vertrouwde dingen .Meestal wen ik pas een beetje aan nieuw spullen als de kans dat ze weer vervangen moeten worden al redelijk aanwezig is .
    Maar ik wens je natuurlijk héél veel plezier op je nieuwe laptop en het is natuurlijk geweldig dat je plezier beleefd aan “de ingebruikname ”

    @ Riet: Nou ik kan er al aardig mee overweg, maar goed ik heb dan ook al ruim dertig jaar computer-ervaring…

  6. Maurice zegt:

    ik kan niet werken met een laptop, is me te klein allemaal.
    geef mij maar zo’n óuwerwetse’ kompjuter.

    @ Maurice: Ehm de laptop is handzamer als de gewone computer, maar het beeldscherm en het toetsenbord zijn echt niet van een klein formaat.

Geef een reactie

