Klusdagen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Mijn vader was tijdens mijn jeugdjaren binnenvaartkapitein.

Wat betekende dat hij wisselende diensten had.

Mijn vader begon, als hij dan even thuis was

met enthousiasme aan een verbouwingsklus in huis.

 

Het starten met de klus was dus niet het probleem.

Alleen als hij dan weer naar zijn werk ging voor een week of twee,

zaten Hilde, Ernst en Min vaak nog in de verbouwingsrotzooi.

 

Nu weet ik heus wel dat ik op mijn moeder lijk.

Maar ik ben blijkbaar net als mijn vader wel te porren om met een klus testarten.

Behang van muren afhalen.

Trapkast schuren.

 

Maar dan heb ik daarna toch echt Juan nodig om de klus ook te klaren.

Dus mocht er ooit een programma op tv komen, help mijn Min is klusser,

dan weet je waar het door komt.

 

Nee ik ben er ondertussen wel achter dat al die verbouwingsprogramma’s echtniet kloppen.

Je doet er geen uren, dagen over. Nee soms duurt het wel maanden.

Ach onze (water)hut is gewoon een leuk klusproject voor de komende jaren..

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Klusdagen

  1. J@n. zegt:

    Dan heeft Juan toch maar mooi geluk dat het voorbereidingswerk alvast is gedaan, dat is meestal het onaangenaamste…..
    Gr. J@n.

    @ J@n: Tja en ik heb dan weer geluk dat hij zo handig is dat hij het dan kan afmaken. Want anders bleef het tot in lengte van dagen half werk :-))

  2. tja, gelukkig ben ik zo niet… bij mij moet het zo snel mogelijk af…

    @ Huub: Ehm wij zijn al 5 jaar aan het klussen hier in huis en de verwachting is dus dat dat nog wel even zo doorgaat..

  3. Alice zegt:

    Ik had ook een klusvader en heel vaak kwamen de klusjes niet af.

    @ Alice: Mijn vader is nu vutter en hij belt nu regelmatig om ons te informeren dat hij nu zelfs voor andere mensen klust…

  4. tagrijn zegt:

    Goh, doe mij ook maar zo’n kluszus.

    @ Tagrijn: Dat zal mijn broer Ernst niet met je eens zijn :-))

  5. Vedat zegt:

    Dus jij gelooft ook al niet, dat het zo snel kan als ze op tv laten zien. Nou, ik ook niet, Min.

    @ Vedat: We zijn al een paar maanden bezig alleen met het opknappen van een trapkast…

  6. Ik lig helemaal in een deuk.
    “Help mijn MIN is klusser”!

    @ Al: Tja, ik mag voorlopig niet aan nieuwe klusprojecten beginnen :-))

  7. novie zegt:

    klussen worden hier zo snel als (on)mogelijk is afgemaakt.Is ook niet altijd handig of leuk hooor!!!

    @ Novie: Daar heb je een punt!

  8. Margreet zegt:

    Stuur al die klussers es mijn kant op??!!

    @ Margreet: Hmm, kink in de kabel. Juan belt net dat hij de rest van de week op het werk mag klussen…

  9. Jeanine zegt:

    Hahaha wat herkenbaar!! Ik bel altijd mijn vader als het mij boven het hoofd groeit:) Die man zucht altijd “ohohoh, dochters!!” of kinderen…je komt er nooit meer vanaf!

    @ Jeanine: Erg toch! En dan vraagt mijn vader Sjoerd al bijna twee jaar of ik nu eindelijk die zolder eens heb opgeruimd…

  10. Plato zegt:

    Ik weet het. Alles wat ik doe is ook een langdurige kwestie. Want handig? Nee. Gemotiveerd? matig. Tevreden met wat ik heb? Ja. Maar toch moet er af en toe wat. Ach, laat ik je een beschrijving van mismoedige gevoelens onthouden. Het leidt tot niets.

    Zucht.

    @ Plato: Wij waarschuwen de (schoon)familie altijd dat als we klaar met klussen zijn er een grote kans is dat we gaan verhuizen. En af en toe doen we gewoon een jaar niets aan het huis…

Geef een reactie

