10 OntboezeMINgen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

1) Ik hou niet zo van (web)awards, kettingbrieven en aan doorsturen doe ik meestal ookniet(s).

Maar soms lees je iets waarvan je denkt, oh maar daar kan ik wel iets mee.

Vandaar dat ik mij ook maar eens waag aan tien ontboezeMINgen.

Lijkt je dit ook wel iets ? Meld je dan bij Rietepietz, want daar pakte ikdeze handdoek op.

 

2) Min was niet het braafste meisje van de lagere klas.

Ook Min nam wel eens dingen mee naar huis die niet van haar waren.

Maar ja, ik heb ze ook wel eens net zo hard van Hilde mee terug mogennemen.

 

3) Min zat op een openbare school.

Echter ze woonde in een dorp met voor elk geloof een geloofshuis,

dus kwamer elke maandag iemand om bijbelles te geven.

De bijbel die ze in de zesde klas van de ‘leraar’ ontving heeft ze nog.

 

4) Min heeft met alle geloven wel eens in de klas gezeten.

En dat maakt me niets uit, zolang je me maar niet wilt bekeren.

Dat heeft trouwens zelfs mijn Ome Willem, de dominee, niet geprobeerd..

(Helaas kwam ik er na zijn overlijden pas achter dat we dezelfde schrijfstijl hebben).

 

5) Naast het Onze Vader kan ik ook de Internationale opzeggen / zingen.

Het zal daarom wellicht niet als verrassing komen dat ik ooit een blauwemaandag bij de PVDA stage liep in Haarlem.

Maar hoeveel ik ook had met Joop den Uijl (met dank aan Hilde),

ik had niets met het steeds uitstellen van beslissingen.

(O, ja ik ben al jaren geen partijlid meer)


6) Als wij, Ernst en Min, wel eens kattenkwaad uithaalden op school(spijbelen),

dan zei mijn vader Sjoerd altijd dat we het nooit zo bont als hijkonden maken.

Hij was namelijk 3 keer van een school gestuurd.

Zijn ouders vonden dan ook dat hij maar nette kinderen had 🙂

7) Zo waren we eens (met een stel) de bus gewoon weer terug naar huis gereden.

En ik ging naar huis, was Sjoerd thuis.

Die heeft me gewoon met de auto naar school gebracht.

Het cijfer voor de rekentoets (waar ik blijkbaar tegen op zag),was eennegen…

 

8) Tussen mijn zevende en twintigste ruilde ik regelmatig van partner.

Deze (jonge)mannen hadden echter niet met mij het medegebruik van eenbankrekening.

Maar ze mochten dan wel me in hun armen houden.

Niet dat alle (jonge)mannen daar dan even gelukkig mee waren hoor.

Sommigen hadden best meer gewild, anderen veel minder.

Bij het dansen nam ik graag de leiding en ik heb hun tenen ook wel eenslaten lijden.

 

9) Ik in 1983 van Sint een Dagboek kreeg.

Dit leidde tot heel veel pennenvruchten en uiteindelijk tot dit blog.

10) Ik al tijden probeer Sjoerd over te halen om te gaan bloggen,  wat niet is gelukt.

Echter Hilde is nu wel meer gaan doen met een computer, zoals Hyven.

En ik doe echt heel weinig met Hyves 🙂

http://rietepietz.web-log.nl/rietepietz/2009/11/award-onthullin.html?cid=26034609#comment-26034609

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op 10 OntboezeMINgen

  1. tagrijn zegt:

    Ik heb de kop uit de Gelderlander gevonden via Google. Bedankt! Overigens doet het woord ‘ontboezeming’ mij altijd denken aan borstamputatie…

    @ Tagrijn: Graag gedaan en tja sommige woorden kun je op verschillende manieren uitleggen.

  2. tagrijn zegt:

    I m.z. T Sorry!

    @ Tagrijn: Als je het niet gezegd had, had ik er over heen gelezen. Ik heb het aangepast..

  3. J@n. zegt:

    Heel interessant Min, maar ik neem het stokje niet over!
    Wel vreemd dat deze dingen allemaal beginnen met te vertellen dat ze niet zo veel van kettingbrieven en awards ed moeten hebben……
    Je hebt het trouwens heel goed gedaan Min!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ik had er denk ik nog wel een tiental kunnen verzinnen, maar die gebruik ik dan wel weer ergens anders voor 🙂

  4. Vedat zegt:

    Leuk te lezen, dat je niet zo’n tutje was, Min. Ik hou wel van tomboys.

    @ Vedat: Whahaha, ik deed met de meeste jongemannen in mijn leven eind jaren 80 toch echt niet meer dan een beetje schuifelen. Er zijn er maar twee waar ik mee had willen trouwen en met nummer twee woon ik nu alweer jaren samen :-))

  5. plato zegt:

    Heel leuk, maar ook ik pak dat stokje niet. Ik sluit me aan bij J@n (ook al is het geen Ajax-fan).

    @ Plato: Geeft helemaal niets hoor en zoals je weet ik heb al jaren geen verstand van voetbal :-))

  6. een Oldtimer zegt:

    Mijn moeder heeft mij vroeger geleerd dat ik nooit
    geen stokjes van een ander mocht afpakken en dat heb ik goed onthouden.
    Vandaag heb ik dingen in de log van je gelezen die ik niet
    had kunnen raden.
    Maar ik ben geen persoon die zulke dingen aan anderen
    door verteld dus maak je niet ongerust.

    @ Oldtimer: Moeders weten het vaak het beste. En bij die 10 dingen staan toch echt geen dingen waarvan ik denk, oei als maar niemand dit doorverteld 🙂

  7. Elmar zegt:

    Dit is wel een leuk stokje, we hebben je weer een beetje beter leren kennen Min!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ik heb het met plezier gedaan.

  8. Leo zegt:

    Leuk gedaan Min, ik ben alleen even blijven steken bij dat partnerruilen met die mannen. Wat werd er dan geruild, of was dat slechts aan hun kant zo?

    @ Leo: Ik heb in de jaren zeventig en tachtig fanatiek stijl gedanst. En daar mocht partnerruil altijd..

Geef een reactie

