Meerkosten

Geachte voorzitter,
graag wil ik weten wat Min onze samenleving al gekost heeft.

Beste Meer, van welke jaar?
Hoe bedoelt de voorzitter dit?
Nou Meer, het ene jaar levert Min ons veel (belasting)geld op,
een  ander jaar leveren we (belasting)geld aan Min.
Zo waren er haar kinderjaren.
Elke maand de kinderbijslag.
Zo waren er haar studiejaren.
Elke maand haar studiefinanciering.
Het leendeel heeft ze allang afbetaald.
Maar zoals Meer heel goed weet,
de kosten gaan voor de baten.

Na haar studie is al eens werkloos geweest.
Allerlei kosten op kosten van het rijk.
En als we naar het laatste jaar kijken,
spijkert het Rijk haar voor 5.000 euro bij.
Nog afgezien een salaris voor bewezen sollicitaties.

De Kosten, beste Meer, vallen echt heel erg mee.
Voor een kort bezoek van Koninging Beatrix en Prins Philip aan Nijmegen
werd al 349.000 in rekening gebracht

(Dingen waaraan Min dacht na het lezen van de Gelderlander Beeldkrant bij het station in Nijmegen deze week)

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

11 reacties op Meerkosten

  1. Vedat zegt:

    Hoe is het mogelijk, 349.000 euro. Tja, wie durft er nog te zeggen, dat die “uitkeringstrekkers leven van mijn belastinggeld.” Je zou toch zeggen, dat de koningin genoeg geld verdient, of is het belastinggeld krijgt, om zo’n reisje zelf te bekostigen.

    @ Vedat: Ons huis is niet eens zo duur… En het geld was geloof ik vooral bedoeld om de beveiliging te regelen / betalen..

  2. Vedat zegt:

    Dacht ik toch even, dat het over Mexico ging. Sorry, niet goed gelezen. Maar Min, Hoeveel zou het Rijk kwijt zijn aan een reisje voor jou van Nijmegen naar Den Haag?

    @ Vedat: Ik ben nog niet in Mexico geweest 🙂
    En ik ben al eens in Den Haag en in Brussel geweest bij het parlement. Ik geloof dat ze vooral zichzelf graag horen praten.

  3. J@n. zegt:

    Uiteindelijk komt het erop neer dat als je alles bij elkaar neemt, de overheid toch nog geld aan je verdiend. Als ik alleen al kijk hoeveel BTW ik van mijn leven al heb betaald, dan word ik duizelig. Du voel jezelf maar niet schuldig Min!
    Gr. J@n.

    @ J@n. Je hebt gelijk, het moet altijd uit de lengte en de breedte. Pakken ze het niet linksom van je, dan wel rechtsom met allerlei accijnzen, belastingen en aanverwante zaken.

  4. Alice zegt:

    Ja ja kost de samenleving soms meer dan je opbrengt, maar die nieuwe baan komt er wel.

    @ Alice: En dinsdagmiddag 10-11 heb ik weer een sollicitatiegesprek. Voor het eerst bij een bedrijf waarvan ik de doelgroep snap.

  5. Maurice zegt:

    min ga je aub niet schuldig voelen!

    druk een lichtknopje aan en je betaalt al belasting
    draai de kraan open, en je betaalt al belasting
    koop iets in de winkel, en je betaalt btw
    zet de pc aan (electra) en je betaalt al belasting
    etc
    etc
    etc
    etc
    etc
    etc

    t koningshuis tja, ik blijf t bizar vinden dat nederlanders dit accepteren, tis nb volledig tegen de regels van democratie in.

    @ Maurice: Ik voel me er niet (meer) schuldig over.
    Want echt waar ik verdien die kosten die ik dit jaar het Rijk heb gekost als ik weer werk er binnen een jaar weer terug, als het al niet sneller is..
    En eerlijk gezegd (jaar in Amerika gewoond) vind ik een President ook niet alles..
    Maar ja die heeft daar dan als voordeel dat hij maar twee termijnen mag blijven.

  6. Jeanine zegt:

    Wat een belachelijke bedragen he als het om het koningshuis gaat. Ik roep al jaren dat ze dat af moeten schaffen. Misschien is dat wel iets voor ons dan? Een nieuwe politieke partij oprichten, hebben we meteen een nieuwe baan ook:)

    @ Jeanine: Ik ben veel te praktisch ingesteld voor de politiek.
    Ik heb het namelijk al eens geprobeerd op lokaal niveau.
    En Den Haag is nog een paar graadjes erger.

  7. Heej allemaal, geen kwaad woord over mijn vriend B he?
    Die pak ik wel op mijn eigen weblog aan!

    Lieve Min, het Rijk heet niet voor niets ‘rijk’!

    @ Al: Ik zou niet durven, daarvoor weet ik echt te weinig van het Koningshuis (en dat is wel een mannelijk woord!).

    En tja inderdaad ik dacht al waarom noemen we ze het Rijk.

  8. Oeps, was niet mijn vriend maar vriendin.

    @ Al: Persoonlijk had ik echt meer met haar moeder.

  9. Leo zegt:

    Zolang het Koningshuis wel en jij nog niet in de Quote 500 wordt genoemd zit het met jouw bestaansrecht en kostenfactor wel goed hoor…Trouwens, je bent voor de mensen die van je houden en de medebloggers goud waard…

    @ Leo: Ah dat is leuk, maar ik neem genoegen met zilver hoor. Ik heb namelijk heel erg weinig met goud :-))

  10. Annemiek zegt:

    Ik had de majesteit en prins Philip wel voor de helft willen brengen. In mijn kleine Kia’tje passen best 4 mensen 😉

    @ Annemiek: Mmm, ik weet niet of dat voor de koninklijke gasten niet een pietsie te min is :-))

  11. plato zegt:

    Nou dan mogen ze er bij mij nog wel een schepje teruggave bij doen. Ik heb in mijn leven al voor tonnen belasting betaald. Alleen de laatste jaren krijg ik wat studiegeld voor de kids terug. Dus ehhh… open met die kraan, belastingdienst!!

    @ Plato: Amai daar zeg je wat. Maar goed ik kreeg net bericht dat onze aangifte van 2008 is goedgekeurd.

Geef een reactie

