Stalgeld

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

De dagen vliegen nu voorbij.

Ik rijd van hot naar her per auto en trein.

Elke keer als ik in Nijmegen Centrum ben bezoek ik daar de bieb.

Echt waar je vindt daar allerlei boeken over beter omgaan met geld.

 

Het leuke hiervan was dan wel weer dat ik de meeste tips al jaren in praktijkbreng.

 

Na een opmerking van Jeanine over zaken waarop zij niet wil bezuinigenomdat die haar (paarde)kracht geven, heb ik besloten ook onze reizen alsbetaling aan onszelf te beschouwen.

 

Waardoor het potje betaling aan onszelf tot 20% is gestegen 🙂

 

En ondanks mijn baanverlies eind 2008 kunnen we nog steeds sparen.

Deze week kwam er echter wel een rekening voor het stalgeld van hetReisemmertje

(periode 2007 -2010).

 

Omdat wij ons spaargeld hebben geparkeerd op een rekening waarbij je veelmoeite moet doen om het er af te halen, hebben we het laptopgeld van Hilde enSjoerd er even voor misbruikt.

 

Ondertussen hebben de benodigde spaargelden de stal van de huishoudrekeninggevonden en kunnen we dit weekend wellicht een nieuwe laptop in huis halen.

 

En over stal gesproken het deed mij denken aan het paard van Sinterklaas.

Nou maar hopen dat zwarte Piet onze kadootjes niet gaat kwijtraken…

Ach ja, ik kan altijd nog een nieuwe loopbaan beginnen, als dichtpiet 🙂

 

Dus ben / ken je iemand die niet kan dichten, ik wil best wel assisteren.

De vergoeding die je daarvoor over hebt mag je dan overmaken aan http://www.hulphond.nl/.

 

Dus wie durft?

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Stalgeld

  1. Plato zegt:

    Je hebt hier weer een goed verhaal
    Want wie kent niet dat geldtekort
    De crisis treft ons allemaal
    En knip en beurs zijn niet van staal
    Dus wachten tot het beter wordt

    Of tot iemand goedwillend stort
    Een flink bedrag (en dat viermaal)
    Dan drinken wij een glaasje port
    En gooien dan ons glas aan gort
    Is dit gedicht(hik)niet geniaal?

    Niet? gooi dan maar in de Waal
    Ondankbare meermin… ik ben vort.

    @ Plato: Dit ga ik echt niet in de Waal storten hoor,
    liever had ik wat meer water in die rivier,
    De woonboten liggen bijna droog en dat is geen plezier.

  2. J@n. zegt:

    Nee, die Plato doe ik niet na, maar ik hoef helemaal niet te dichten, want ik maak gebruik van de dichtpiet.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ieder dicht op zijn manier. Als je er maar (voor)pret bij hebt..

  3. Elmar zegt:

    Onder druk gaat mijn dichtader altijd harder stromen,
    maar omdat de Sint nog niet naar dit land is toegekomen,
    kan ik nu alleen nog maar van mooie gedichten dromen! 😉
    groetjes en een fijn weekend!
    Elmar

    @ Elmar: Geweldig die dichtader, en hij komt volgende week al…

  4. rietepietz zegt:

    Helaas…. ook ik heb de dichtPiet niet nodig , ik vind het zélf véél te leuk om rond Sinterklaastijd veel mensen uit de “dchtbrand “te helpen .
    Maar je krijgt vast nog wel opdrachten want menigeen zit met de handen in het haar rond 5 december !

    @ Riet: Ik denk dat ik dit jaar mijn tante-zeggers maar op een gedicht trakteer en een surprise. Want dat kennen ze nog niet 🙂

  5. Alice zegt:

    Haha, je kunt wel merken dat sint en piet bijna in het land zijn, aan al die dichtsels, Kunnen jullie niet wachten of zo.
    Jammer van dat stalgeld, dat had je best ergens anders aan willen besteden meen ik zo.

    @ Alice: Mijn Tante-zeggers kunnen bijna niet wachten..
    En het stalgeld is één van de redenen dat we juist wilde (be)sparen dit jaar. Dus nu hebben we het met dank aan onze besparingen gewoon kunnen betalen, zonder daar nu veel voor te hoeven laten…

  6. Jeanine zegt:

    Haha, das wel een heel goed doel dat reizen van jullie:) Je hebt groot gelijk want je leeft maar één keer. Die crisis is erg vervelend en ik denk dat we er allemaal wel last van hebben EN schoon genoeg van hebben. Maarja, het gaat nog wel even duren. Dus moet je keuzes maken en zit ik in de kou en staat Charlet in een warme stal:) Verschil moet er wezen! Dichten kan ik wel maarja, niemand bij ons wil eigenlijk aan Sinterklaas doen, behalve de kinderen dan. En daar geven wij dan weer kadootjes aan die eigenlijk voor de paarden zijn en die toch gekocht hadden moeten worden. Een echte bezuiniging is dat dan weer niet, maar anders was toch dubbelop geweest!

    @ Jeanine: Maar dat is hartverwarmend. Toch jammer dat die warmte zich dan niet uitspreidt naar jouw koude huis.
    Hier trek ik trouwens ook sneller een dikke trui aan dan dat ik de CV een graadje hoger zet.

  7. Annemiek zegt:

    Heerlijk als je goed met geld kunt omgaan. Er komen heel wat mensen in de problemen omdat ze dat niet kunnen.

    @ Annemiek: Ik had verwacht dat het moeilijker zou gaan, nu we al sinds eind 2007 in koopkracht achteruitgaan.

Geef een reactie

