Bla(de)ren

Ik weet niet of het door de vele blaadjes komt die we tegen kwamen op de grond,
maar het wandelweekend leverde mij geen blaren op.

We liepen zaterdag 20 kilometer naar Venlo en zondag 20 kilometer vanaf Venlo.
En het weer was echt grandioos.

Onderweg kwamen we heel wat mensen tegen.
Sommige liepen met een blaadje met een wandelroute
en anderen liepen met een blaadje waarop hun loopnummer stond.

Er was namelijk onderweg ook een bosloop uitgezet voor hardlopers en een route voor wandelaars.
Maar aangezien wij de Pieterpadroute liepen konden we degene die het vroegen alleen maar vertellen waar we andere wandelaars gezien hadden.

Om half vier waren we zondag klaar met het wandelen en terwijl we onderweg waren naar huis vielen de eerste waterdruppels.

Voordat we thuis waren regende het pijpenstelen.
Blijkbaar konden de blaadjes van onze planten buiten hier niet zo heel goed tegen.
En denk niet dat de blaadjes die we deze lente het eerst zagen als eerste vielen.

Welnee. De Campsus is al helemaal zonder blad en die was als laatste met blad getooid.
Last in, first out.

Nu was het de beurt aan de Vijg om alle blaadjes los te laten en de laatste die de blaadjes verliest is de Druif.

Dit weekend kwam echter ook de oudpapierman(nen) langs, maar ja die heb ik dan weer geen oude blad(er)en meegegeven.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Bla(de)ren

  1. J@n. zegt:

    Daar zou die man ook gegarandeerd niet blij mee geweest zijn,
    Mooi verslagje weer min.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Nou in de schuur staan nu wel 4 dozen met oude blaadjes / papier op de oudpapierman te wachten..
    En de andere bladeren gaan in de groenbak πŸ™‚

  2. tagrijn zegt:

    De vijg laat zijn blaadjes los. Moet ik toch opeens aan het paradijs denken. Hoe zou het met de vijgenblaadjes van Adam en Eva gaan als het herfst wordt?

    @ Tagrijn: Wellicht waren er nog geen seizoenen in het paradijs. Weten we gelijk dat de zeven scheppingsdagen waarschijnlijk uren langer duurden dan de huidige dagindeling :-))

  3. Plato zegt:

    Zeg Min, probeer jij bij vadertje herfst in een goed blaadje te komen met dit verhaal. Nou, dat is je dan gelukt. Je neemt geen blad voor de mond en we krijgen alle varianten zo maar op ons bord geworpen. Op een presenteerblaadje ja… πŸ™‚

    :-)Goed stuk, leuk bij elkaar geveegd, die blaadjes πŸ™‚

    @ Plato: En dat allemaal nog met de oude bezem / laptop.
    Dat wordt wat als we eindelijk overstappen πŸ˜‰

  4. Alice zegt:

    Het is hier ook kaal aan het worden. De druif is ook al bijna leeg, alleen de wilg die is nog groen, maar die verliest dan ook als laatste zijn pruik.

    @ Alice: Oh hier heeft de Druif nog aardig wat blad. De Wilg ontbreekt hier, wel staan er nog drie struiken die in blad blijven.

  5. rietepietz zegt:

    Het moet een prÑchtige wandeling geweest zijn zo onder de herfstgekleurde “blaadjes ” ! Pietspad staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje …ooit alleen weet ik nog niet welk deel van het pad !

    @ Rietepietz: Gelukkig was het dit keer veel natuur. We hebben al eens een etappe bijna langs de snelweg gehad.

  6. Vedat zegt:

    Papier komt uiteindelijk ook van de bomen. Maar ik zie, dat je het zwaarste deel van het Pieterpad nadert. Zet ‘m op, Min.

    @ Vedat: Dat is ook waar. En ik ben benieuwd welk deel ik dan het zwaarst vond. Want ik ben in de jaren dat we hem lopen al een paar keer niet bij de finishplaats gearriveerd.
    Konden ze me met de bezemwagen weer ergens opvissen…
    Maar gelukkig haalde ik de finish dit keer bij beide dagen..

  7. Jeroen zegt:

    Nou jij neemt ook geen blad voor de mond he. Hier valt er ook genoeg hoor. De blad-opveeg-karretjes maken overuren. Maar ja, ik blader maar weer verder naar het volgende weblog.

    @ Jeroen: Nou ik zeg niet alles.. En ik heb net weer wat bladeren in de groene container gedumpt. Want het is maandag weer groene afvaldag..

  8. Mama Muis zegt:

    Hij is mooi min!

    @ Mama Muis: Dank je! Op mijn nieuwe cursus heb ik al gemeld dat ik bijna elke dag iets schrijf, waardoor ik verwacht in 2012 mijn boek uit te gaan geven.

  9. Ik zie door de blaadjes de bomen niet meer… Mijn voeten hebben ook gedeeltes van het Pieterpad beroerd, maar dat was in betere weersomstandigheden.
    Mijn bladzuiger wacht op “droger” weer…

    @ Libra: Tja het is altijd afwachten wat het weer doet.
    En vandaag was het hier droog, na dagen met flinke regenbuien. Waardoor allerlei winkels hier al vroeg uitpuilden met mensen.

  10. een Oldtimer zegt:

    Gelukkig ben ik in het bezit van een bladhark
    en veeg op deze manier alles bij elkaar om
    het daarna, zelfs de bladeren zonder een
    blad voor de mond, op te kunnen ruimen.

    @ Oldtimer: Vandaag ben ik maar met onze bladhark in de tuin geweest. Dit weekend zal de tuin wel weer vol met blaadjes liggen…

  11. Jeanine zegt:

    Die blaadjes in de tuin daar ga ik me morgen eens over buigen. Als mijn rug het toestaat.
    Wat een enorm aantal kilometers hebben jullie gelopen!! Ik neem mijn petje af voor jullie.

    @ Jeanine: Over blaadjes buigen, mm ik weet niet of mijn rug dat toestaat. Maar ja iedere keer als ik nu mijn rug buig is er wel een stemmetje dat zegt door je knieen buigen!
    Misschien moet ik toch eens gaan trainen voor de vierdaagse.. Want voor de vierdaagsewandelaars daar neem ik mijn petje dan weer voor af.

  12. Maurice zegt:

    in mijn straat vooral berken. die zijn nu aardig leeg. T bulkt vd bladeren op de stoepen.

    De lijsterbes achter mijn app ziet er treurig uit, wel besjes, geen bladeren.
    de besjes lijken te roepen: ‘lijsters, eet ons nu eindelijk op!

    @ Maurice: Hier staat een besdragende struik die het hele jaar in blad blijft. Maar dat ligt wellicht ook aan de standplaats. Vlak bij ons huis..

  13. Maurice zegt:

    tis dan zeker geen lijsterbes, want die worden kaal in de herfst/winter.

    @ Maurice: Het is wel een leukerd, daarom mocht hij blijven staan nadat wij hier kwamen wonen.

  14. Leo zegt:

    Hebben jullie die route nu helemaal afgelopen of doe je af en toe even een stukje om daarna weer keurig thuis te mijmeren over het volgende stuk?

    @ Leo: We lopen 1 Ñ 2 weekenden per jaar gemiddeld twintig kilometer ervan op een dag. Als het goed is hebben we nu nog 3 weekenden voor de boeg…

  15. Truus zegt:

    Ik ben (eindelijk) uitgebladerd bij jou Min. πŸ™‚
    Gelukkig was je capaciteit niet net zo hoog als al die gevallen bladeren. πŸ˜‰

    @ Truus: Leuke woordspeling πŸ™‚

Geef een reactie

