Afvalemmer

De ene week is het groen,
de andere week is het grijs.
Eens in de maand het oud papier en sinds kort is de groene week ook de ‘ plastic’  week.

In de groene week gaat de afvalemmer of het plastic niet elke keer weg.
Want het afvallen van Min gaat nu ook invloed krijgen op het afval uit huis.

Vorig jaar hebben we een poging gedaan om elke dag iets weg te gooien.
Maar ja dat sleepten we net zo hard elke dag weer mee naar binnen.

Juan en Min bewaren namelijk graag.
Zo kwam, tot hilariteit van de familie, een bijna 50 jaar oud kwartet spel ineens weer uit de kast.
Ben echt benieuwd welke auto’s die op dat kwartet vermeld staan nog echt rijden.

(Snoek, Eend, het zijn er wel een paar).

In en om het huis is er nog best wel wat te vinden wat in de afvalemmer kan.
Of waar anderen nog veel plezier aan kunnen beleven.

Binnenkort heeft Juan een paar dagen vrij, eens kijken of we dan wat spullen kunnen uitzoeken.
Of wat klussen (denk trapkast) af kunnen ronden.

Vorig jaar had ik een emmer achter me staan en dat was ik even vergeten.
Maar die stap naar achteren maakte ik toen niet echt af en viel..

Dat was dus een pijnlijke variant van een afvalemmer ๐Ÿ™‚

(Tagrijn vroeg of ik wel eens aan een afvalemmer dacht, ja dus)

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

18 reacties op Afvalemmer

  1. J@n. zegt:

    Voor sommige mensen is weggooien moeilijk, Ik persoonlijk zit er niet zo mee, ik hang nergens zo aan en afvallen zou ik wel wat willen, maar het wil niet zo.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Lijkt me heerlijk om niet zo aan dingen te hangen.
    En het afvallen hier gaat ook niet zo snel als de blaadjes die hier in 1 nacht tijd van de boom zijn…

  2. rietepietz zegt:

    Het blijft hier bij groen(afval) en bruin (tuinafval) .Papier en glas worden regelmatig mee genomen naar de grote containers buiten !
    Dan houdt het “afvallen” wel op ,van delen van Rietepietz wegdoen kan ik maar niet aan toe komen ๐Ÿ˜‰

    @ Riet: Oh, maar je geeft juist zulke leuke dingen weg vind ik. Want geven is ook iemand van verhalen of invallen laten genieten..

  3. Jeroen zegt:

    Knap joh, een heel logje rond de afvalemmer. Maak er een fijn weekend van Min!

    @ Jeroen: Het borrelde al een tijdje, maar ik had even een zetje nodig van Tagrijn. En het verhaal over dit weekend volgt nog..

  4. Alice zegt:

    Hier wordt nog geen plastic ingezameld, dus daar hebben we geen emmer voor, wel voor al die andere afvalspullen. Weg doen vind ik ook moeilijk en er blijven maar nieuwe spullen bijkomen. prettig weekend meis.

    @ Alice: Hier proberen we de stroom in te dammen, maar ja het lukt ook niet altijd. Zo hebben we nog steeds onze videorecorders niet weggedaan …

  5. In onze gemeente hebben wij duo-bakken: een deel voor GroenteFruit-en-Tuin-afval, het andere deel voor het overige afval. Prima concept: de hele bak wordt elke week geleegd.
    Papier wordt eens per maand opgehaald door de plaatselijke voetbalvereniging (indien het mij boven het hoofd groeit dump ik wat bij de papierbak van de Super). Glas gaat al sinds mijn geheugen dat toelaat in de glasbak.
    Verder ben ik verre van bewaarderig: ik ben dan ook een reguliere klant bij de “kraak”: in onze gemeente kun je daar alle dagen terecht om te dumpen wat je maar te dumpen hebt.
    De plastic-bakken zijn hier vooralsnog niet ingevoerd. Schijnt wel een hoop te schelen in je “gewone” afval, zo heb ik begrepen…
    Klinkt als een opgeruimde toestand in Huize Libra toch? …NOT!!! Want die kinderen hier snappen het concept niet :-))) Die “emmeren” maar wat aan! ๐Ÿ˜‰

    @ Libra: Hier moet je niet op zolder komen, want daar staan al 5 jaar dozen die uitgezocht dienen te worden…
    En sommige dozen staan al 11 jaar vol met spullen, dat worden hele ontdekkingsreizen…

  6. Ik heb ook zo’n moeite met weggooien, maar ja zo nu en dan moet het wel eens he.

    @ LG: Gelukkig hebben we een tuin waar ik me helemaal in kan uitleven als ik wat wil weggooien. En dat groeit dan allemaal vanzelf weer aan :-))

  7. Piet van der Vlugt zegt:

    Hallo,

    Als verzamelaar van kwartetspellen ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig om welk spel het gaat; ik hoor het graag.
    Mvg,

    Piet

    @ Piet: Nou dit kwartetspel wil Juan houden, maar ik wil je best blij maken met een Limburgs dialect kwartetspel..

  8. Marika zegt:

    Plastic komen ze hier nog niet ophalen, groenbak, grijze bak en papier wel. Heb weinig glasafval, af en toe een potje van Hak hihi. Ik moet toegeven dat ik die nog wel eens stiekem bij het restafval gooi (sssst). Er is ook niet echt een glasbak in de buurt.

    @ Marika: Ik heb hier een aantal glasbakken op loopafstand, dat is wel zo makkelijk. En als de trapkast weer gebruikt kan worden kan ik het wat makkelijker verzamelen…

  9. Truus zegt:

    Ik heb ook zo’n moeite met wegdoen Min.
    Elke week wordt wel de duo-bak geleegd, met groen- en met restafval.
    Glas naar de glasbak en oud papier naar de container bij het asiel. Plastic nu naar het recyclingperron.
    O ja, wat ik nog vergat: wandel ze! ๐Ÿ™‚

    @ Truus: Het is de reden dat we voor een huishouden van twee met kat best wel een ruime woning hebben ๐Ÿ™‚
    Enne ik heb spierpijn van het wandelen, dus morgen ruim ik verder op.

  10. Vedat zegt:

    Een kwartetspel van vijftig jaar oud is natuurlijk wel heel leuk. Ruim niet te veel op, Min. Wij hebben dat ook gedaan met alle “oude” rommel. Het komt eens weer terug in jouw leven als nostalgie. Dan betaal je dus duur voor jouw weggooiwoede.

    @ Vedat: Kwartetspel is van Juan en die wil hem echt niet kwijt. Maar zijn boerenbont servies hebben we bij de eerste beste mogelijkheid aan iemand anders gegeven..

  11. een Oldtimer zegt:

    Mijn dochter en ik zijn ook druk bezig met opruimen.
    We zijn tot de ontdekking gekomen dat de meeste dingen
    die worden bewaart in het doosje blijven zitten
    tot er iemand tot de ontdekking komt dat bewaren
    geen nut meer heeft.

    @ Oldtimer: Herkenbaar ja!

  12. Mama Muis zegt:

    zal ik even langskomen min? ik kan errug goed weggooien!!!

    @ Mama Muis: Neem Sam maar mee, wie weet wat voor handel je allemaal tegenkomt. Ik denk dat ik maar een ruilbeurs ga beginnen :-))

  13. Elmar zegt:

    Morgen is het hier grijze dag. Volgende week groene dag, plasticdag, blikdag, glasdag en oudpapierdag.
    Kortom bijna alles wordt hier gescheiden opgehaald, goed op zich maar waar laat je al dat afval, mijn hele keuken staat zo onderhand vol met afvalbakken.
    Opruimen op zijn tijd kan geen kwaad, maar dan moet je natuurlijk niet weer van alles binnen halen! ๐Ÿ˜‰
    groetjes en veel plezier met opruimen!
    Elmar

    @ Elmar: Ik ruim gewoon op als ik / wij er zin in hebben. En ongemerkt komt er meer ruimte dan voor nieuws.
    Voorlopig eerst maar eens weer opbergruimte in de trapkast maken, zodat we daar weer voorraden kunnen aanleggen :-))

  14. Jeanine zegt:

    Ja het is wat met dat gescheiden afval, ik heb 4 containers in de tuin staan, een groene, een blauwe en twee grijze (รƒยฉรƒยฉn daarvan is illegaal). Plastic wordt nog niet ingezameld maar moet je ergens gaan brengen. Daar kan ik me tot nu toe nog niet toe bewegen (schande, ik weet het), dat gooi ik gewoon in de grijze.
    Oppassen met die emmers he, die kunnen levensgevaarlijk zijn:)

    @ Jeanine: Hier twee containers en ik heb een omhulsel gekocht voor het plastic afval. En eerlijk gezegd Juan vindt dat ik een beetje doorgeschoten ben in het scheiden van afval. Dus hier verdwijnt nu ook een klein percentage van het plastic nog in de grijze afvalbak..

  15. wilma zegt:

    Weggooien leer ik steeds beter…
    Afval scheiden doen wij hier ook ๐Ÿ™‚
    Blauw voor papier, grijs voor diversen…en bruin voor groente e.d.
    Glas breng ik naar de glasbak.
    Nu nog plastic…Dat is toekomst muziek.

    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ik ga ook beter leren weggooien. Het kan echt beter. Maar ja, zolang we niet kleiner gaan wonen is dat nog geen grote noodzaak :-))

  16. Plato zegt:

    Een afvalemmer…hahahahahaha…. erg leuk die woordspeling. Maar ja, daar is ook het probleem van het weggooien. En dat herken ik zo. Dus ik slik mijn hilarische lachje maar weer in.

    @ Plato: Tja ik had me voorgenomen zodra het weer wat druiliger werd de zolder eens uit te mesten. Maar ja, het is er nog niet van gekomen ๐Ÿ™‚

  17. Maurice zegt:

    ik schaam me soms diep, want ik scheid afval nauwelijks.
    een slechte eigenschap, waar ik echt verandering in moet brengen.

    @ Maurice: Gewoon stap voor stap het afval scheiden invoeren. En kleine stapjes maken vanzelf รƒยฉรƒยฉn grote..

  18. Maurice zegt:

    ja! moet ik ook zo aanpakken. bij deze beloofd!

    @ Maurice: Heel goed!

Geef een reactie

