Meet en zweet

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Bijhouden en erbij blijven.

Ik hou ervan om dingen bij te houden.

Elke maand het verbruik van gas, licht en water.

Elke maandag (indien van toepassing) de geldzaken.

En sinds 28 augustus is daar iets nieuws bij gekomen.

Mijn gewicht.

 

En wat blijkt:

Bijhouden en erbij blijven.

Niet elke dag me er druk overmaken.

Want met een analoge weegschaal zie ik niet gelijk elke ons verschil.

 

En na ons verblijf op Texel ben ik meer gaan bewegen.

Van 1 keer sporten in de week naar 3 keer.

Doordeweeks geen frisdrank of alcohol.

En tussen de maaltijden minder of helemaal niet snacken,

 

De eerste kilo eraf kon ik op 1 oktober noteren,

Maar ik heb al voor bijna 3 kilo aan sportactiviteiten

(bijna 300 euro, looptijd tot januari 2010) uitgegeven.

En er is best wel een kans dat de weegschaal dit weekend (al)weer pas op de plaats maakt.

We gaan namelijk weer een veertig kilometer van het Pieterpad wandelen.

Echter daarbij eten en drinken we ook heel lekker.


Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Meet en zweet

  1. J@n. zegt:

    Er is niets gezonder in het leven als genieten van dat leven en laat me dan maar korter leven, dan heb ik er toch van genoten en is het geen verloren leven geweest.
    Duidelijk!?;-))
    Gr. J@n.

    @ J@n: Haha, je klinkt als mijn broer Ernst. Maar echt wij plukken hier van elke dag!

  2. Alice zegt:

    Dat zijn dure kilo’s en dan heb je nog niets in je handen, maar je bent wel opgelucht neem ik aan voor alles wat verdwijnt.

    @ Alice: Het sporten is heel plezierig op de dansschool en bij Yogha. En aan het eind van dit jaar kijken we wel of ik meer of minder dan 3 kilo ben afgevallen dankzij die sporten..

  3. plato zegt:

    300 euro? Daar zou ik spontaan van gaan vermageren. Vermageren zou je juist geld moeten opleveren. Nee, dat heb ik er niet voor over.

    @ Plato: Ik heb mezelf een bonus beloofd van 100 euro per elke kilo gewichtsverlies (maximaal 7 kilo). Maar dan is het wel zo eerlijk dat ik daar dan wel bij vermeld welke kosten ik daarbij gemaakt heb…

  4. Elmar zegt:

    Het ‘lijnen’ heb ik al jaren opgegeven, ik kom niet meer aan, maar zou wel met wat kilo’s minder toe kunnen, wie weet ben ik ooit zo moedig als jij!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Het is voor de tweede keer dat ik op de lijn let, zodat het gewicht wat minder wordt. En het gaat niet hard omlaag, maar de broeken zitten al veel beter ๐Ÿ™‚

  5. tagrijn zegt:

    Afvallen? Al eens een afvalemmer geprobeerd?

    @ Tagrijn: De afvalemmer valt me op, wordt veel minder snel gevuld. Want tja wat er niet in komt, hoeft er ook niet uit :-))

  6. een Oldtimer zegt:

    Lijnen kan, tot op zekere hoogte, gezond zijn.
    Gezond leven, zonder ditjes en datjes, is
    voordelig. en goed voor je beurs.
    Het is de sportschool die de voordelen van
    de beurs laten verdwijnen.
    Het Pieterpad en een goede maaltijd geven
    je een betere en gezondere balans dan een
    uitputtingsslag op de sportschool

    @ Oldtimer: En ik vind mijn balans dan vooral op de dansschool! En ik hou echt onze beurs(koers) in de gaten.

  7. Leo zegt:

    Als je echt consequent gaat vermageren, dus minder consumeren, houdt je die 300 euro gewoon over…..toch? Dat Pieterpad lopen lijkt mij ook best leuk…..Als ik nog eens volwassen word ga ik dat ook doen denk ik….

    @ Leo: Is wel de bedoeling ja. Maar ik hou ook bij wat ik er voor uitgeef. Want tja dat is wel zo eerlijk.

  8. Het is leuk om de ‘klik’ te maken naar het lijnen vind ik.
    Plotseling kan je zomaar die knop omgooien en ‘het’ doen.
    Ik wens je veel plezier ermee, want als je er plezier in hebt lukt het je de kilo’s kwijt te raken.
    Ik heb gezegd.
    Ugh !

    @ Al: Ik trek al met plezier mijn broeken aan. Want ook al blijft de weegschaal op hetzelfde gewicht staan, ik kan ze wel weer wat beter aan ๐Ÿ™‚

  9. rietepietz zegt:

    Lijnen moet inderdaad geen obsessie worden !Je hebt gelijk dat je door het sporten toch “strakker” in je vel lijkt te gaan zitten waardoor de kleding beter past al gaat er geen kilo af .Gewoon doorgaan dus !

    @ Riet: En zoveel hoef ik ook niet af te vallen, want ik had geen ongezond gewicht. Het zat echter wel zichtbaar op plekken die ik niet altijd kan verdoezelen :-))

  10. Annemiek zegt:

    3x per week sporten, goed hoor. Ik ga 2x en daar heb ik de handen vol aan. maar wel mooi 1,1 kg afgevallen in een maand.

    @ Annemiek: Woh 1,1 kilo!! Dat is dus het voordeel van een digitale weegschaal, die meldt ook cijfers achter de komma.

  11. Marika zegt:

    Ja dat lijnen en sporten is nog best duur, ik moest nieuwe sportschoenen want ik kreeg teveel last van mijn voeten met mijn oude sportschoenen (geen steun meer aan), ik had geen sportkleding dus een paar lange sportbroeken en een paar shirtjes, dat Active Sports spel op de Wii was ook behoorlijk aan de prijs… etc etc. Gezond eten is ook vaak duur. Nou ik ben eindelijk weer een kilo kwijt, heeft bijna 2 maanden geduurd! Ik ben iets minder fanatiek aan het sporten, nog wel meerdere malen per week hoor maar eerst deed ik het iedere dag en nu ik dit heb verminderd val ik wel af, gek toch hรƒยจ?

    @ Marika: Je kunt beter langzaam afvallen, is mij al verteld. En wellicht ben je gewoon doordat je er nu al zolang op let ook gezonder gaan eten, wat een positief effect heeft op je gewicht.

  12. Truus zegt:

    Voor mezelf heb ik een simpele en geldbesparende manier om af te vallen. Niet meer snoepen! Er is slechts รƒยฉรƒยฉn probleem, ik kan niet stoppen met snoepen!!! ๐Ÿ˜‰
    Goed gevoel hรƒยจ, dat je broeken beter zitten. ๐Ÿ™‚

    @ Truus: Het beste hier werkt om het gewoon niet in huis te halen. En nog even en ik heb een riem nodig om alles aan me vast te sjorren ๐Ÿ™‚

  13. Jeanine zegt:

    Ik vind dat zo knap van je, ik wou dat ik dat kon. Ik moet maar eens wat van jouw doorzettingsvermogen had. Ik ben zo zwak in die dingen. Er moet bij mij ook wel een kilo of 8 af, maarja, het is allemaal zo lekker:) En de broekriem moet keihard aangehaald worden want mijn uitgavepatroon is veel groter dan wat de inkomsten toestaan. Het is wel leuk zo’n paard, maar je gaat er dus wel mooi aan failliet als je niet oppast. Toch gaat het paard niet weg, dan maar droog brood eten en dat is dan weer goed voor de lijn!

    @ Jeanine: Nou ik heb ook geleerd dat mijn doorzettingsvermogen ook zijn schaduwzijde heeft. Ik geeft namelijk heel slecht iets op. Bezuinig niet in de top 5 van je doelen, maar bezuinig op zaken daarna.
    Dus niet op paard(ekracht). Want dat doe ik ook (nog) niet.

  14. Jeanine zegt:

    had is dan denk ik overnemen ofzo…. lekker Nederlands weer dit:)

    @ Jeanine: Mm mijn allerjongste sollicitatie heeft dan weer met Nederlands te maken. Maar ja, ik heb al het advies gekregen om dat dan maar als vrijwilliger te gaan doen om mijn leuke traject op weg naar DE BAAN niet in gevaar te brengen. Echt waar die regeltjes in Nederland, het is bespottelijk…

  15. Jeanine zegt:

    Ik weet het, die regeltjes…. om dol van te worden. Ik ben natuurlijk ook aan het rondkijken want ik ga dat geen jaren volhouden dat heen en weer gesjees naar Assen. Buiten dat speelt er van alles binnen de organisatie waar ik verder niet over kan uitweiden.
    Maar de banen die geschikt zouden zijn, zijn allemaal gek genoeg in Deventer. En als ik dat doe heb ik geen leaseauto en wel weer een duur vervoersprobleem. Nu was ik aan het informeren hoe of wat als ik voor mezelf zou beginnen. Lastig, ingewikkeld en met heel veel risico’s. Maar je hebt maar zo kans dat ik het opeens toch een keer ga doen.
    Maar wat las ik ergens in de reacties, ben je een boek aan het schrijven?? Wat leuk! En waarschuw me he als het uitkomt want dat wil ik lezen natuurlijk!

    @ Jeanine: Tja ook ik zou het liefst binnen een straal van 30 minuten rondom Nijmegen werken. En ik werk het liefst parttime in loondienst, dan werk ik daarnaast wel verder aan mijn boek. Het uitgeven van een eigen boek is een droomwens van me, die wel steeds meer gedaante krijgt. Want ik noem zelfs al bij de cursus die ik nu volg dat ik hem in 2012 ga uitgeven.

Geef een reactie

