Water en wegen

Weet je Min, zei gisteren vriendin Ann, ik heb een sollicitatie-tip voor je.
Denk niet ik wil die baan.
Maar geniet gewoon van het gesprek.
En dat deed ik, het was voor mijn gevoel een hele verbetering.

Dit keer had ik al vooraf gekeken waar het bedrijf gevestigd was.
En ik wist dat ik het binnen een kwartier kon rijden.
Maar ja, ik heb een hekel om ergens te laat te komen.
Dus ik zou om half negen hier wegrijden.
Maar om 8:15 uur stond ik buiten, want tja het weer dat kon wel voor oponthoud zorgen.

Ik was de snelweg nog niet eens op of ik stond al in de file.
Juan gebeld om te horen of de file ook bij zijn werkadres voor de deur stond.
Dat stond die niet.
Ergens onderweg zei Juan stond een auto met pech.

Dus met een slakkengang dweilde Deetje over de weg.
En ik zag aan de vrachtwagenchauffeurs dat er waarschijnlijk wel iets meer aan de hand was.

Maar ja ik kon de weg niet meer af en ik vertrouwde er maar op dat ik voldoende tijd had genomen om de 8 km af te leggen.

En in mijn spiegel zag ik een ambulance.
En die stopte een paar meter verder op.
Echter hij werd zag ik gemaand om nog iets door te rijden.

Omdat ik zag dat de linkerbaan naar rechts moest gaf ik ruimte aan mijn medeweggebruikers.
Sommige mensen hebben gewoon geen inzicht in het verkeer,
de automobilist had het pas na een paar keer toeteren van mij door.

En nadat wij de eerste ravage van twee auto’s passeren wil hij gelijk weer naar rechts.
Maar dat leverde hem wederom een toeteractie van Deetje op, want zelfs ik kon zien dat een tweetal meter een politieauto dwars op de weg stond.

Na het passeren van de volgende ravage (4 auto’s) aan de rechterkant konden we onze weg weer vervolgen.

En ja ik kwam op tijd op mijn afspraak.

Kijk ik heb drie jaar erover gedaan om mijn rijbewijs te halen, maar bij sommige mensen vraag ik me weleens af, waar heb jij het bij kado gekregen.

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

14 reacties op Water en wegen

  1. Alice zegt:

    Tjeetje wat een nare tocht zo vlak voor een sollicitatie. Heeft de tip nog geholpen Min, was je relaxter deze keer?

    @ Alice: Het was inderdaad geen pretje.
    Maar dank zij de tip was ik nadat ik mijn reisverhaal daar vertelde een stuk relaxter tijdens het gesprek.
    Maar mijn handen trilden wel..

  2. Leo zegt:

    Ooit, heel erg lang geleden alweer, ging ik op weg naar een sollicitatiegesprek in Den Haag. De mij bekende afslag aan de snelweg was er ineens niet meer….Dus moest ik dwars door Den Haag terug naar het punt waar ik verwacht werd. Daar deed ik drie kwartier te lang over. Het werd niks met die baan, en dat lag niet aan mijn toenmalige opleiding, kennis en ervaring. Ik was gewoon te laat…

    @ Leo: Tja hier in de buurt zijn ze ook met wegen bezig. Waardoor je ineens voor je gevoel verkeerde wegen oprijdt..

  3. J@n. zegt:

    Wat er ook gebeurt; Wees op tijd!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Zo ben ik wel opgevoed ja..

  4. Mama Muis zegt:

    nou idd, medeweggebruikers, je kunt er een boek over schrijven!

    @ Mama Muis: Of zij over mij.. Vandaag zag ik een Deetje als een dweil over de snelweg gaan. Men er kon wel een vrachtwagen voor zoveel ruimte zat ervoor…

  5. tagrijn zegt:

    Destijds zei mijn rijinstructeur: je moet altijd zo rijden alsof jij de enige bent die het kunt. Heel soms denk ik wel eens dat dat zo is.

    @ Tagrijn: Ik werd vooral erg zenuwachtig van mijn eerste rijinstructeur. En als ik zenuwachtig van iemand wordt is dat geen goed teken. En de tweede rijinstructeur wilde niet in Rotterdam lesgeven, dus ik heb er drie gehad..

  6. Plato zegt:

    Ik heb zelf geen rijbewijs maar ik zit vaak genoeg naast Maria om me kapot te ergeren. Automobilisten die:

    -keihard rechts passeren.
    -op je achterlichten gaan rijden als ze niet snel genoeg mogen passeren;
    -je passeren met minimaal 150 op de teller.
    -toeteren als je een microseconde te laat optrekt bij groen licht.

    Ik laat het hierbij. Want het ging om jouw baan. Ik hoop dat je hem krijgt. En dat je veel vreugde in je werk gaat krijgen. Want je bent al zo lang op zoek. Je verdient het en ik duim voor je.

    @ Plato: Ik heb al gehoord dat er geen tweede gesprek komt. Maar solliciteren is vooral heel veel nee horen.
    Gelukkig ben ik zelf wel heel tevreden over het verloop van het gesprek en had ik met deze werkgever wel in zee gewild. Maar ja, het moet echt (het lijkt wel een relatie) van twee kanten komen..

  7. Jeanine zegt:

    Ik heb ook zo’n hekel aan te laat komen, ik snap je helemaal. En inderdaad Min, ik vraag me ook vaak af waar sommigen hun rijbewijs hebben gekocht:) Ik hoop dat jouw insteek in dit sollicitatiegesprek je vruchten op gaat leveren. Ik duim voor je!

    @ Jeanine: Ik had een goed gevoel bij de baan. Helaas komt er geen tweede gesprek. Maar ik heb wel heel erg van het gesprek genoten en kan er met voldoening op terugkijken.

  8. Vedat zegt:

    Ach Min, je ergeren aan andere automobilisten is alleen maar vervelend voor jezelf. Als je vindt, dat je goed rijdt, geniet er dan van, net zoals van een sollicitatiegesprek. Het is even wennen, maar het geeft zoveel meer plezier.

    @ Vedat: Daar zit ook wel wat in ja. Maar of ik ooit sollicitatiegesprekken plezierig ga vinden…

  9. rietepietz zegt:

    Logisch dat je tijdig bij zo’n afspraak op pad gaat , je had je óp zitten vreten van de spanning als je zoiets mee maakt als je krap in de tijd zit . Goede tip van je vriendin , ik kreeg ooit een tip van iemand die in een examencommisie zat ( voor mondelinge examens ) .Hij vertelde dat ze zélf doodnerveus werden van al die nerveuze ,bange kandidaten waardoor een ontspannen kandidaat al meteen een streepje voor had .
    Het zijn óók mensen en die worden niet blij als mensen “bang zitten te wezen “voor ze ! Nee héb je al bij zo’n gesprek en “jezelf zijn ” voorkomt dat je in een baan rolt die niet bij je past !

    @ Riet: Men vond de baan niet bij me passen hoorde ik al.
    En dat was wel even slikken, want ik had echt een heel goed gevoel over die baan. Maar er komt vast iets nog leukers op mijn pad..

  10. Truus zegt:

    Je bedoelde waarschijnlijk dat hij gelijk weer naar links wilde?!
    Het is altijd naar om langs zo’n ravage te moeten. En dan was je ook nog op weg naar een sollicitatiegesprek. 😦

    @ Truus: Inderdaad! Maar ja ik deed niet voor niets 3 jaar erover om mijn rijbewijs te halen !

  11. Maurice zegt:

    ik heb geen rijbewijs. Alles met de fiets. Maar ik kan me je verbazing/ergernis erg goed voorstellen. Er zitten wat hurken op de weg, hoor!
    Ik hoop trouwens dat je snel aan de slag komt! suc6!

    @ Maurice: Wij zeggen altijd horken op de weg 🙂
    En gisteren had Juan weer allerlei zondagsrijders voor zich.
    Ik doe er alles aan om weer snel aan de slag te kunnen, maar ja het is echt een kwestie van gunnen.

  12. Gek is dat toch met het verkeer… ik ben niet iemand die zich ergens snel over opwindt, maar in het verkeer kan ik me ook kapot ergeren: geen richting aangeven, onterecht doch “beleefd” voorrang geven waardoor achteropkomend verkeer vol in de remmen moet… de grijze permanenten (sorry!) die steevast hun gaspedaal thuis hebben laten liggen en de snelweg opkomen met een gangetje van zo’n 50 km per uur… Verkeersinzicht lijkt inderdaad iets wat jij alleen zelf bezit: daar had die rij-instructeur van jou toch maar mooi gelijk in! 😉
    En solliciteren is ook al zo’n gedoe he… In elk geval heb je een fijn gevoel over het gesprek alleen al, en dat moge voldoende zijn!

    @ Libra: Ach zolang ik Deetje nog heb, heb ik nog niets te klagen. En volgens Juan heb ik meer plezier van de auto dan van het geld wat die auto op kan leveren. Want dat geld zou zo op zijn 🙂

  13. Maurice zegt:

    horken, ja indd, dat is het goede woord!!
    je loopt vast tegen iemand aan die t je gunt, kwestie van tijd (en helaaas voor jou, ook van geduld)!

    @ Maurice: Ik vond hurken ook leuk. En ach ik heb vorig jaar al geleerd dat ik met geduld veel verder kom!

  14. Jeanine zegt:

    Dat is dan alvast weer iets Min, jammer dat het niets geworden is deze keer. Ik blijf hopen voor je. Ik ga zelf ook maar weer eens beginnen met solliciteren. Ik trek dat echt niet lang meer dat heen en weer gecross naar Assen. Maar dat steeds afgewezen worden trekt mij helemaal niet aan, maar ik hoor het overal, het overkomt iedereen momenteel. Slechte tijden om te solliciteren, maarja, wie niet waagt….

    @ Jeanine: Ik kwam er vandaag achter dat het ook heel nuttig kan zijn om (nog) niet te slagen bij de banenjacht. Want ik krijg nog meer hulp de komende twintig weken (!) om mijn beren op de weg op te ruimen.
    Waardoor ik een baan krijg die me echt als een staart past voor de komende 60 jaar :-)))

Geef een reactie

