Beweeg Min

Ik laat Min graag bewegen.
Zolang ik het zelf maar niet te veel hoef te doen.
Kijk ik ben natuurlijk ook niet zo’n lang endje mens.
Ik ben maar een wat gezette poezendame van 4 kilo.

Dat lange endje mens (volgens haar paspoort 1 meter 72)
is nu bijna dagelijks thuis en ik hou haar wel bezig.

Ik kan me namelijk heel goed verstoppen.
Ik heb namelijk mijn diploma vloerkleed met lof gehaald.
Ik kan heel stil liggen.

Dan kijkt Min eerst binnen of buiten
(de plek waar ik me verstopt heb ziet ze dan niet)
Maar goed ik beweeg niet, zij moet zoeken…

Stel ik lig nu achter de struik.
Ze heeft nu gekeken op en onder de plekken waar ik meestal buiten lig.
Daar lig ik niet (duh, anders is er ook niets aan)

Dan kijkt ze boven in de werkkamer, Nope!
Uit het raam kijkt ze ook nog even.
Stel je voor ik ben even buurten..

Dan kijkt ze op mijn zolderkamer.
Nou daar heb ik nog wel een paar plekken dus ze is nog even bezig.

Ze heeft me nog steeds niet gevonden.
Ik lig nog steeds als vloerkleed achter de struik.

En tegen de tijd dat Min weer buiten komt krijg ik medelijden.
Ik beweeg even met zo’n gebaar van je wilde toch bewegen.

Nee hoor als het aan mij lag bewoog ze de hele dag.
En beweeg ik zo min mogelijk.

Madame M

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

11 reacties op Beweeg Min

  1. J@n. zegt:

    Dat herken ik meteen, die kattenkoppen zijn ook allemaal hetzelfde. Ook als het baasje roept…..zwijgen als het graf!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Die kat van ons heeft niet echt veel stemgeluid, daarentegen komt ze met veel bombarie een trap af, niet echt lichtvoetig 🙂

  2. een Oldtimer zegt:

    Als ik de twee laatste logs van je
    bij elkaar optel, nu even nadenken,
    dan is het meer of min verstoppertje spelen.

    @ Oldtimer: Ik tel wel even af, nee, Madame M heeft geen zin in verstoppen. Ze blijft naast de PC ronken. Wonderlijke kat..

  3. Truus zegt:

    Hihihi, die Madame M. Ze helpt je op haar eigen manier om minder Min te worden. 🙂
    OT Zeemansuitdrukking: een schip maakt vuil water (als het door de modder van een ondiepte drijft en met moeite vooruitkomt).

    @ Truus: Als het dan maar minder is op de goede plekken waar meer zat 🙂

  4. Alice zegt:

    Bewegen is goed voor Min, dan valt ze af en Madame M in heb hier een soortgenootje die ook alleen maar ligt en bewegingloos is, alleen die houd niet zo van verstoppen.

    @ Alice: Hier springt Madame M weer net naast de PC, ze houdt me namelijk graag in de gaten.

  5. rietepietz zegt:

    Maak het niet té gek he madam M , als Min té min wordt kun je háár niet meer vinden !

    @ Riet: Dat is echt niet de bedoeling 🙂

  6. Rotkat!

    @ Libra: Nou ze is stukken handelbaarder dan toen we haar net hadden.

  7. Jeanine zegt:

    Die Madame M en Didi hebben dus wel meer gemeen dan hun formaat:)

    @ Jeanine: Zeker!

  8. Martine zegt:

    Hihihi, heel erg leuk! 🙂

    @ Martine: Dank je!

  9. Mama Muis zegt:

    hahaha, das een leuk blogje Min!

    @ Mama Muis: En het rare is, nu ik het ‘haar’ heb laten schrijven doet ze het niet meer…

  10. Margreet zegt:

    Haha, wat leuk geschreven, en ook erg herkenbaar nu trouwens. Die kleine poes van ons mag alleen onder toezicht naar buiten, soms smeert ze ‘m dan naar de tuin van de buren en moet ik veel moeite doen haar te pakken te krijgen.

    @ Magreet: Op dit moment zorgt de kat ervoor dat ze in mijn ooghoek ligt. En voor ik geval ik dat vergeet, ronkt ze er nog hoorbaar bij ook..

  11. kamira zegt:

    SLIMMERIK!!

    @ Kamira: YEP!

Geef een reactie

