Dieet

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Het dieet van Min bestaat uit Min die eet.

Driemaal daags.

 

Als ontbijt yoghurt met twee lepels muesli

Als lunch twee boterhammen met beleg.

En ik eet dan ’s avonds met smaak mijn bord met avondeten leeg.

En nee, dit zijn niet echt magere gerechten.

 

Vorig jaar kreeg ik namelijk het advies om geen maaltijd meer over teslaan.

 

Op werkdagen drink ik veel minder frisdrank, maar vooral water en thee.

Ook beweeg ik meer op werkdagen.

En omdat ik meer beweeg kan ik ook maar beter gewoon eten.

Want de les Zumba kan wel 1.000 calorien verbranden.

 

En mijn weegdoel is om in de eerste plaats terug naar 70 kilo te gaan.

Daarna kijken of we het net iets onder de 70 kilo kunnen houden.

 

Mocht ik toch ineens terugschieten naar 67 kilo

(trouwens wel een gewicht wat al weer wat jaren geleden is).

Dan ben ik teveel afgevallen want dat is meer dan 10% gewichtsverlies.

 

Ooit woog ik, als dertienjarige 37,5 kilo.

En toen dit jaar de 75 kilo in zicht kwam besloot ik dat die mijlpaal maarvermeden moest worden.

 

Want die kilo’s gaan nou nooit eens op mijn dunne polsen en enkels zitten.

 

O, ja het weekend neem ik dan in plaats van een glas frisdrank een lekkerglaasje wijn of bier bij het eten.

 

Zoals vriendin Ann al zei deze week, het afvallen van Min gaat niet snel.

Maar aan de andere kant ik val bij veel sollicitaties die ik doe al genoegaf.

Dat zou best eens minder mogen 🙂

Ik wens iedereen een prettig en smakelijk weekend.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Dieet

  1. Plato zegt:

    Dan ben jij goed bezig. Ik vind het dieet ook wel meevallen. Maar ja, in Friesland is het dieet een beetje in het water gevallen. Restaurantjes zijn dodelijk voor een goed dieet. Maar goed, we gaan door met de magere produkten en het gebrek aan snoepjes.

    @ Plato: Het verbaasd mij dan weer dat ik zonder snoep en frisdrank kan, want ik was me een zoetekauw.

  2. J@n. zegt:

    Nou las ik zojuist bij Leo dat er in ons voedsel veel te veel zout zit, dat zet geweldig aan door het vocht dat het vasthoudt.
    Die frisdrank en ook fruitsapjes is hoofdzakelijk suiker, dus…
    En nou zag ik gisteren op tv dat er in muesli ijzervijlsel zit, wat me ook niet gezond lijkt.
    Is dit voldoende voorlichting voor je?
    Gr. J@n.

    @ J@n: Het duurt een jaar voordat je alle onnodige ballast uit je lichaam hebt (exclusief nicotine). En ik heb ijzertekort gehad vroeger, daarvoor kreeg ik pleegzuster bloedwijn, brrrrr…

  3. Alice zegt:

    Heel mooi dieet, ik nam altijd yoghurt met all bran, maar ben nu bang voor de extra ijzer, dus dat neem ik niet meer. Verder een boterham met karnemelk en in de avond gewoon eten en een piepklein zakje zoutjes.

    Hou het vol Min en sterkte met het solliciteren

    @ Alice: Ik heb erover gehoord, maar ik eet dan weer merkloze muesli. Daar zit niets extra’s bij :-))

  4. Annemiek zegt:

    Ik heb de ervaring dat lijnen het beste gaat als je niet een bepaald dieet volgt. Gewoon lekker eten en proberen niet te veel tussendoor te nemen.
    En een beetje sporten helpt ook mee.

    @ Annemiek: Ik volg gewoon mijn eigen plan.
    En ik beloon mezelf daarvoor met leuke sporten 🙂

  5. Jeanine zegt:

    Ach Min, ik val ook af bij sollicitaties maar daar houdt het afvallen dan ook mee op:) Als we maar blijven zeilen bij elke wind!

    @ Jeanine: Ach die baan die komt, nog even geduld. Net als de weegschaal die minder dan 70 kilo aangeeft, gewoon geduld en blijven bewegen..

  6. rietepietz zegt:

    Inderdaad ,geen maaltijden overslaan .Liever zelfs nog drie keer x een ( verstandig) tussendoortje erbij heb ik vroeger geleerd .
    Ook dat was een dieet om aan te komen maar mijn huisarts vertelde toen al dat het zelfde dieet gebruikt kon worden om af te vallen .

    @ Riet: Mmm vroeger, als tiener, at ik niet verstandig tussendoor en kwam gewoon niets aan… Pas in 2002 zei een arts voor het eerst dat ik voor mijn rugproblemen (bijna hernia destijds) op mijn gewicht diende te letten.
    Dus ik weet dat mijn gezondheid er wel bij vaart als het onder de 70 blijft 🙂

  7. Leo zegt:

    Echt er mee bezig ben ik (nog steeds) niet. Omdat ik per jaar slechts marges op en neer van 1-1,5 kilo ken. IK ontzie me wel met allerlei extraatjes, maar af en toe slaat dat toch eer door. Zoals vanochtend bij de koffie, vier kersenbonbons opgegeten, maar die zijn nu ook echt op. Weggooien is ook zo zonde. Toch eens aan gaan werken. Trouwens, dat extra gewicht gaat altijd daar zitten waar ruimte beschikbaar is en de huid rekbaar. Buik, billen, heupen, borsten, bovenbenen. Polsen zijn meestal nogal strak en hard en daar groeit het vet pas boven de 100 kilo echt aan…..Nou, daar moet ik nu maar even niet aan denken…..

    @ Leo: Vorig jaar om deze tijd woog ik (voor het eerst in jaren) 68 kilo, maar dat was door de stress. En was ik twee kilo afgevallen sinds begin 2008..

  8. Mama Muis zegt:

    maar hoeveel centimeters ben je lang eigenlijk, want stel je bent 1 meter 50, dan is 75 kg wel veel, maar als je 1 meter 80 bent, ach dan lijkt het er op 🙂

    @ Mama Muis: Ik ben 1 meter 72 en 75 valt geloof ik nog net binnen de groene kant van de BMI schaal…

  9. Elmar zegt:

    Langzaam afvallen schijnt het beste te zijn, dus je bent op de goede weg! 🙂
    Wat betreft de sollicities kun je inderdaad beter niet afvallen, maar dat komt vast ook nog wel eens goed!
    groetjes en nog een fijne zondagavond!
    Elmar

    @ Elmar: Ik let gewoon op wat ik eet en als sinds Texel nog maar 1 keer zin in iets ondeugends tussendoor gehad.
    En voor het solliciteren nu weer actief met een cursus..

  10. tagrijn zegt:

    Maak er geen afvalrace van. Anders val je in het afvalputje.

    @ Tagrijn: Zeker niet. Want ik heb ineens zoveel plannen. Binnen 4 jaar mijn eerste boek publiceren :-))

  11. Langzaam afvallen geeft op de lange termijn het beste resultaat, dus goed bezig!
    Nu maar hopen dat je eens OPvalt bij je sollicitaties…

    @ Libra: Hmmm dat opvallen is wellicht het probleem 🙂 Want ik ben wel aanwezig op kantoor en dat zoeken sommige nu net niet.
    Want ik ben wel iemand die duidelijk aanwezig is. Wat dat betreft lijk ik op mijn vader Sjoerd 🙂

  12. Vedat zegt:

    Moeilijk hè om eten weg te gooien. Maar met een beetje meer Min is toch niets mis?

    @ Vedat: Ik gooi bijna geen eten weg. En op gewichtsgebied minder vind ik een goed idee.
    En mijn ex-collega’s kunnen je vertellen er is meer in Min .-)) Min mag ook daar wel in afgeremd worden…

  13. wilma zegt:

    wat een goed die-eet is dat, daar kan ik wel wat mee 😉
    Suc6 gewenst en misschien neem ik het wel over.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Dit weekend merkte ik wel dat in ieder geval mijn conditie verbeterd is. Ik liep twee uur lekker door :-)))

  14. Jeroen zegt:

    Ik zou ook meer moeten bewegen en beter eten. Ik wens je succes met zowel het dieet als met de sollicitaties.

    @ Jeroen: Het is met beide zaken gewoon geduld hebben en niet teveel mopperen.
    Ik kreeg namelijk gelijk een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek op donderdag 22 oktober…

  15. Truus zegt:

    Je bent in ieder geval goed bezig Min. 🙂
    Succes voor donderdag. 🙂

    @ Truus: Vandaag 20 oktober toch wel wat te snacken gekocht, maar ik at maar 1/5 deel van de snoepzak leeg.

Geef een reactie

