Waterspreuk

It is pleasant to have been to a place the way a river went.

Henry David Thoreau

===============

Met dank aan (de helaas onlangs overleden) Ria van Oldtimer begin ik met het verzamelen van waterspreuken.

Bovenstaande kwam ik in een boek tegen.
Ik had nog nooit eerder van Thoreau gehoord.

Maar met dank aan Wikipedia is dat ook weer opgelost.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_David_Thoreau

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

8 reacties op Waterspreuk

  1. Jeroen zegt:

    Wat een toepasselijke hobby Min. Ik weet er ook wel een paar. Maar die zijn zo bekend dat je ze vast al kent.

    @ Jeroen: Misschien moet ik eens een andere hobby weggeven, want oef er liggen hier nog verzamelingen postzegels, flippo’s, knopen…
    Maar goed dan heb ik ook wat in huis voor als de tantezeggers komen..

  2. J@n. zegt:

    Die van Jeroen ken ik waarschijnlijk ook dus wens ik je suc6 met je verzameling.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Minimaal hoop ik er 12 te vinden, maximaal 365. Anders loopt het de spuigaten uit :-))

  3. Alice zegt:

    Leuk nieuwe rubriek, en een mooie spreuk.

    @ Alice: En ook leuk als vulling van mijn agenda voor 2010.

  4. rietepietz zegt:

    Ik heb een groot spreukenboek ,ik zal eens spitten of er nog iets leuks bij zit over water .

    @ Riet: Leuk, ik hoor het graag.

  5. Truus zegt:

    En die spreuk betekent? Je mee laten drijven met de stroom?

    @ Truus: Vind ik ook een mooie betekenis..
    Maar vrij vertaald is het volgens mij:
    Het is heel prettig om op een plek te zijn waar een rivier geweest is.

  6. Elmar zegt:

    Leuk idee om waterspreuken te gaan verzamelen min!
    Er zijn er vast een heleboel te vinden dus die verzameling wordt vast heel groot!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Nou bij mij willen verzamelingen inderdaad wel eens uit de hand lopen, dus bij 365 waterspreuken ligt de grens 🙂

  7. tagrijn zegt:

    Het grootste verlangen van water is om ijs te worden,zodat het ook eens kan smelten. Niet van mij, maar van de Vlaming Marcel Wauters.

    @ Tagrijn: Deze is prachtig, die ga ik in mijn agenda van 2010 zetten! Benieuwd hoeveel er daarin komen 🙂

  8. wilma zegt:

    Ook ik bezit een spreukenboek, zal eens kijken..
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Er heeft zelfs al een limerick op mijn blog gestaan waarin water voorkwam, ik zal hem er nog eens opzetten.

Geef een reactie

