Badgasten

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Rare jongens, die badgasten van (dienstverlenende) mensen.

Ik heb heus wel door als men iets in mijn water doet.

Dus dat heb ik die Min alhier wel duidelijk gemaakt datik daar niet van gediend ben.

 

Hoe pak je zoiets aan?

Nou Zwarte Snuiter dronk altijd heel veel water en omdaaraan te komen sprong hij altijd in de badkuip.

Dan deed Juan of Min altijd de kraan aan.

En dan ging hij daarvan altijd lebberen.

 

Zover wilde ik niet gaan.

Maar ik sprong wel op de badrand nadat Min gedoucht had.

En daarna in de badkuip zelf om het water wat er nog inlag op te drinken.

 

De volgende dag ging Min in bad.

Nou zoals mensendie haar echt kennen allang weten, daar kan ze uren in blijven .

En ik maar geduldig wachten, op de deksel van het toilet.

 

Daarna was het haar wel duidelijk, de boodschap wasovergekomen.

Dat meldde ze gisteren nog aan Tante Dokter.

 

Die controleerde heel men hebben en houden, dacht zelfseven dat ze een ruis op mijn hart hoorde.

Nou wat er wel bij Tante Dokter ruis veroorzaakte was hetfeit dat de telefoon en het internet niet werkte.

 

En dan zorgen die rare gasten van een KPN dat medischediensten voor mensen wel weer snel bereikbaar zijn, maar die van dieren..

 

Vandaar dat ik die dienstverleners bij KPN graag hun orenzou wassen.

 

Min zegt vaak dat ikeen aversie heb tegen mijn eigensoortgenoten..

 

Onvriendelijke groet,

 

Madame M

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

20 reacties op Badgasten

  1. wilma zegt:

    Arme Madame M…
    Ik voel met je me…
    Gelukkig niet een echte ruis op je hart.

    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ik ken mensen die dat wel hebben gehad. Maar daar gaat het heel goed mee!

  2. J@n. zegt:

    Wat ben je toch weer onvriendelijk madame, wat last van een ochtendhumeur?
    Doe min de groeten van mij. J@n.

    @ J@n: En al die onvriendelijkheid hielp niets, de KPN liet de dierenkliniek gewoon nog een dag langer onbereikbaar…
    Groetjes terug..

  3. Alice zegt:

    Wat een akelig verhaal, wat is er nu mis met madame M?

    @ Alice: Dit was de jaarlijkse inenting en controle of ze nog te veel last had van haar gebitsproblemen. Die problemen zullen blijven opborrelen.

  4. Frans54 zegt:

    Madame M moet medicijnen in haar water hebben begrijp ik? Altijd lastig om een kat medicijnen in te laten nemen, ze doen altijd net of je probeert ze te vergiftigen.

    @ Frans54: Het was de tweede test in een jaar of ze het wilde. Dit om gebitsproblemen te kunnen voorkomen. Het spul is nu op en wordt niet meer gehaald.

  5. Melody zegt:

    Ach jee Madame M, het is me wat in de dierenwereld…. Maar weet je, Min en Juan bedoelen het ongetwijfeld goed, en zij zijn niet de enigen hoor…
    Al zouden het er nog wel veeeeeel meer mogen zijn…
    En net als jouw soortgenoten en jij, hebben ook de soortgenoten van Min en Juan niets op met Omes & Tantes Dokter hoor!

    Extra aai over je bol!

    Lieve groeten Melody

    @ Melody: Alle huisgenoten hier zijn nu al twee keer dit jaar bij een arts geweest. Vergeleken bij vorig jaar valt dat heel erg mee.
    Toen zat ik zelf heel erg in de lappenmand..

  6. Mama Muis zegt:

    madame M spuugt vuur(water). pittig dametje

    @ Mama Muis: Vorig jaar noemde ze die medicijnen inderdaad vuurwater :-))

  7. Ja, Madame M, die mensenwezens hebben soms hun eigen manier van doen. Die van mij, soms dan….. pgggggggggie!
    Aan de andere kant, als ik haar niet had aangenomen, had ik zelf moeten jagen… En daar wordt ik zow moe van!

    Kopje,
    Quib

    @ Quib: Zo is het.

  8. Leo zegt:

    Gut, dat is niet alleen vervelend, maar ook duur. Een echte Madame waardig…

    @ Leo: De kosten tot nu toe vallen mee, zo’n 100 euro. Kijken of zij wel met medische kosten onder de 155 euro blijft dit jaar 🙂

  9. Truus zegt:

    Het is voor je eigen bestwil hoor Madame M. Je wilt toch gezond oud worden neem ik aan. Beterschap hè en niet zo mopperen op je personeel. 🙂

    @ Truus: De laatste tijd valt het met het mopperen toch wel aardig mee. En zelf heeft ze minder problemen met haar gezondheid dan haar personeel..

  10. Novie zegt:

    glimlach ….erg leuk geschreven Min!!

    @ Novie: Dank je!

  11. hanneke zegt:

    die is niet voor de poes?
    (het ontgaat me even wie of wat madame M. precies is. maakt niet uit de WOW is goed gelukt).

    @ Hanneke: Het is inderdaad een (lapjes)poes. En in de 8 jaar dat wij nu bij haar in dienst zijn is ze toch al heel wat hanteerbaarder geworden.

  12. tagrijn zegt:

    Nou nou, madame M, een beetje vriendelijker mag ook wel. Pas maar op, straks wordt de kat met het badwater weggegooid.

    @ Tagrijn: Tja ze heeft zo haar nukken, die dame. Maar ja dat is toch echt een geval van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Want hmm waar zijn mijn gebruiksaanwijzingen :-))

  13. rietepietz zegt:

    Zijn we een beetje “kattig” madame M ?Pas maar op op die badrand zou ik zeggen 😉

    @ Riet: Tja daar is het een kat voor :-).
    Enne ze wil niet in water lopen, laat staan zwemmen :-))

  14. Toaske zegt:

    Die madame M toch! Maar alles goed gekomen uiteindeiljk?

    @ Toaske: Totdat het gebit weer voor problemen gaat zorgen.. En zolang dat niet maandelijks is zien we het nog heel even aan..

  15. Volgens mij heeft u het daar meer dan goed, Madammeke! Maareh… heeft u suikerziekte of zo?

    @ Libra: De kat heeft gebitsproblemen, maar ik dacht heel even (had onze andere kat namelijk) aan nierproblemen.

  16. Talitha zegt:

    Of het ligt aan het vroege tijdstip, of aan mijn haarkleur.. maar ik heb ‘m 2x moeten lezen.. leuke blog!

    @ Talitha: Het kan ook aan mijn schrijf- en spreekstijl liggen. Die is niet altijd even volgbaar en dank je voor het compliment..

  17. Zo te lèze koelt al dà waôter nie àf!
    Gedâgies van Annie.

    @ Annie: Kat liep er met een boog omheen :-))

  18. Marloes zegt:

    Een madame die vuur spuwt, te pittig gegeten zeker?

    @ Marloes: Was het dat maar.. Ze heeft gebitsproblemen en daarvoor zat er wat in haar water..

  19. Ik en Mij zegt:

    Ik zou zweren dat mijn hond hier met een grote grijns zit te genieten. Ook zij heeft een lichte aversie tegen jouw soort genoten Madame M.

    @ Ik en Mij: Als kat en hond leven :-))

  20. Plato zegt:

    Madame: u bent toe aan een verse muis. Denk ik. Min of meer.

    @ Plato: Madame M heeft ergens in huis haar speelmuis verloren 🙂

Geef een reactie

