Water en spelen

Nederland is een waterland, met vele wateren.
Op de een of andere manier komen we graag op de Nederlandse eilanden.
En onderweg zegt Juan dan vaak, als je iets ziet waar je een foto van wilt hebben moet je het zeggen Min.

Maar ja meestal heeft hij het plaatje allang gemaakt voordat ik er om kan vragen.
Dit onderstaande kiekje heeft Juan op mijn verzoek gemaakt.

Tja, Min is en blijft een waterkind.
Maar deze foto is echt op een woensdagmiddag op Texel gemaakt…

Texel playground

Wellicht waren alle kinderen even een vaartochtje aan het maken..

Volgens het bord wat er bij stond is dit gemaakt ter ere van de huwelijksdag van het kroonprinselijk paar.

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

14 reacties op Water en spelen

  1. Alice zegt:

    Ze waren natuurlijk op het strand aan het vissen.

    @ Alice: Ik ben ze op het strand eigenlijk ook niet tegengekomen..

  2. Jeanine zegt:

    Oh Min, het is een prachtige spreuk en een prachtig eerbetoon om hem te laten staan. Een echte “Ria-spreuk” is het!

    @ Ria: Daarom laat ik hem ook staan..

  3. J@n. zegt:

    Als ze waren vissen hadden ze het net dat in de boom hangt wel vergeten en dan vissen ze dus achter het net;-))
    Gr. J@n.

    @ J@n: Scherp opgemerkt :-))

  4. Elmar zegt:

    De kinderen waren in ieder geval niet moe want de hangmat was leeg! 😉
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Hangmatten liggen ook helemaal niet comfortabel 🙂

  5. tagrijn zegt:

    Met behulp van bomen maak je wel een hele goedkope speeltuin. Goed idee!

    @ Tagrijn: Ik vond het ook wel creatief.

  6. Jeroen zegt:

    Texel en de overige waddeneilanden zou ik graag eens bezoeken. Ik heb heel Nederland gezien behalve de wadden. Aan de foto te zien is het daar wel veilig. Ze zijn tenminste overal op voorbereid.

    @ Jeroen: Ik ben op schoolreisje in 1980 voor het eerst op Terschelling geweest. En ik heb het met Ann of Patt bezocht en ook al eens met Juan..

  7. Truus zegt:

    Misschien waren ze naar het vasteland… 🙂
    Lief dat je die spreuk laat staan.

    @ Truus: Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. En ik ga spreuken sparen die met water te maken hebben 🙂

  8. Margreet zegt:

    En zo kwam ik ook een foto van Mun herself tegen… 😉 leuk!

    @ Margreet: Enne waar zag je die foto, hyves, weblog of ergens anders :-))

  9. Margreet zegt:

    Eh Min natuurlijk.

    @ Margreet: Waarschuw me als je denkt dat je een man ziet ipv Min :-))

  10. Mama Muis zegt:

    spreuk? waar?

    @ Mama Muis: De spreuk van Ria (van Oldtimer) heb je volgens mij allang gezien. Hij staat alweer een tijdje boven mijn log. Je ziet hem als je op hoofdmenu klikt..

  11. Truus zegt:

    Je waterspreuk voor vandaag: de kruik gaat zo lang te water, tot hij breekt. 🙂
    Margreet bedoelt vast de foto van jou in de Catalina. 😉

    @ Truus: Ik dacht altijd totdat die barstte :-))
    Die foto staat trouwens ook op mijn hyves :-))

  12. rietepietz zegt:

    Heerlijk de eilanden al is Texel nou nét niet mijn favoriet ,te weinig eiland omdat het verkeerslichten heeft en v;e;el te veel autoverkeer .

    @ Riet: Ik heb niet veel verkeer gezien, maar wij lopen en fietsen dan ook graag. En wij zaten helemaal niet in het hoogseizoen. Het enige verkeerslicht dat wij op Texel tegenkwamen hebben we niet op de foto gezet :-))

  13. Truus zegt:

    Tja Min, dat dacht ik ook altijd maar volgens het spreekwoordenboek is het ‘breken’. 😉
    Er staan zo’n 33 spreuken over water in. Belangstelling? 🙂

    @ Truus: Als ik google op water en spreuken dan is dat ook al een flinke vangst. Maar laat me maar weten welke je bij mij vind passen 🙂

  14. Plato zegt:

    Daar zal het kroonprinselijk paar nog lang plezier van hebben. 🙂

    Mooie foto. Texel: altijd mooi.

    @ Plato: Dat hoop ik toch, en ik heb nog een hele berg foto’s die popelen om op mijn log te komen 🙂

Geef een reactie

