Juttersputje(s)

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Op het strand van Texel kun je veel vreemde sporentegenkomen.

Texel beach

 

De sporen die je hier ziet zijn gemaakt door 3 Cat´s en ditkeer is dat niet een vliegtuig, maar gemaakt door twee shovels en een bulldozer van het merk Caterpillar.

 

Maar als je rechts kijkt, zie je links niet.

Texel heeft diverse musea, waaronder 2 over het jutten.

Maar deze tijdelijke expositie kwamen we toch echt op hetstrand tegen.

Texel juttersputje

 

En we werden van harte welkom geheten.

Texel sign

 

Blijkbaar heeft er weer iemand aan boord een tv toestel overde muur gegooid (het water in).

Texel juttersputje, close up

 

Toen ik de naam voor mijn blog verzon wist ik niet hoe waarde titel was.

Meermin was al geclaimd, ik heb er alleen Reis voor gezet.

 

Maar inderdaad Min reist Meer. De komende tijd zal ik jullieeen paar foto’s van onze “watervakanties” tonen.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

15 reacties op Juttersputje(s)

  1. J@n. zegt:

    Ben benieuwd!

    @ J@N: Ze komen eraan, maar ik had even wat anders aan mijn hoofd .

  2. Plato zegt:

    Laat maar komen die verhalen en foto’s. Ik ben benieuwd. En over de eilanden al helemaal.

    @ Plato: Ze komen eraan, maar nog even geduld.

  3. Elmar zegt:

    Ach ja wat moet je anders als je op zee zit en je tv doet het niet meer! 😉
    Ik benieuwd naar de “watervakantie” foto’s!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ik ben een dochter van een schipper, maar echt zo niet opgevoed. Voor de foto`s nog even geduld..

  4. Alice zegt:

    We wachten vol spanning af. Laat maar komen die reisverhalen.

    @ Alice: Nog even geduld…

  5. Ik en Mij zegt:

    Het juttersmuseum in Oudeschild is erg leuk, wel klein, maar erg leuk. Het zal je verbazen wat er allemaal gevonden wordt langs het strand. Maar wat jullie hebben gevonden, heb ik daar nog niet gezien. En wat betreft de sporen… maar goed dat die weer verdwijnen na de vloed….

    @ Ik en Mij: Wij gingen naar het andere juttersmuseum 🙂
    En inderdaad er is heel wat te vinden aan het strand.
    De voertuigen die die sporen maakte kwamen we ook nog tegen en die hadden grote moeite om door dat zand voort te bewegen…

  6. tagrijn zegt:

    Toen ik de titel las, dacht ik: ‘Wat moet een jutter met sputjes?’ Maar na het lezen snapte ik het helemaal. In Zandvoort heb je ook een juttersmuseum. Je weet niet wat je ziet.

    @ Tagrijn: Ehm ik heb jaren vlakbij Zandvoort gewoond, maar het is me destijds niet opgevallen :-))

  7. rietepietz zegt:

    Terschelling is niet de slechtste locatie om over te schrijven , beeldschoon eiland !

    @ Riet: Alle waddeneilanden, alleen ben ik nog niet op Vlieland en Ameland geweest… Trouwens ook nog niet op de buitenlandse waddeneilanden :-))

  8. Leo zegt:

    Ik ben allang blij dat je daar op dat strand niet een oude Catalina tegenkwam…maar die zou vermoedelijk wel wat eerder zijn opgevallen en meegesleept naar de holen van de echte jutters,,,

    @ Leo: We kwamen wel iets van de verongelukte Dakota tegen in het Juttersmuseum. En dat is op het strand van Texel terechtgekomen door de stroming van het water…

  9. Mama Muis zegt:

    net de Ieren, die hadden tot voor kort geen vuilophaaldienst. pleurden ze alles achter en over de rotsen in zee…

    @ Mama Muis: Tja en ik ben als kind van een schipper toch anders opgevoed. Er wordt niets in het water gepleurd.

    Zelfs geen P in the ool :-)) Oh, hek dat wordt natuurlijk aan boord van een schip wel geloosd :-))

  10. Vedat zegt:

    Leuk Min, dat je meer reist. Ik zal kijken wat je laat zien.

    @ Vedat; Dat wordt nog heel wat, want ik heb foto´s van al jaren vakantieplezier (vlak)bij, aan en op het water :-))

  11. Melody zegt:

    ‘de wind kan ik niet veranderen, hoe ik de zeilen zet wel…’
    Past wel bij je titel van dit bericht! 😉

    Mooie foto’s, ben benieuwd naar de volgenden!

    Lieve groeten Melody

    @ Melody: Ik probeer me voor te bereiden op een verandering in wind 🙂 En de foto´s heeft Juan gemaakt en de volgende komen binnenkort..

  12. wilma zegt:

    Over je verhalen naar een eiland als Texel kan ik niet genoeg krijgen ;-))
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Nog heel even geduld!

  13. Truus zegt:

    Wat een troep is er toch op het strand te vinden. Gelukkig ruimen die jutters een groot deel op. 🙂

    @ Truus: En dan maken ze daar weer een museum van..

  14. Rietepietz zegt:

    @Min
    Vlieland is piepklein maar zó echt een eiland !

    @ Riet: Het volgende eiland waar we willen heengaan is Corsica..

  15. Adolf zegt:

    Prachtig hé, ondanks dat het rotzooi is, toch leuk samengestelde juttershonkjes. Wij hebben er deze zomer ook weer heel wat gezien.

    @ Adolf: Dit was de eerste keer dat wij er 1 tegenkwamen. En toch jaren vlak aan het strand gewoond!

Geef een reactie

