Hoezo H?

Het is een mooie nazomer!

Wij genieten er met volle teugen van, met het emmertje.

Al 40 kilometer gefietst door plaatsen met namen als Broek, Voorstonden, Tonden en Nieuw Amsterdam.

Onder het emmertje snoof dit weekend zelfs iets.

Snuffel, snuffel. Wat snuffelde daar toch zo luid?

Ik keek naar buiten en zag eerst niets bewegen.

Maar blijkbaar kreeg de heer of dame Egel wel door dat hij gepeild was.

Met een behoorlijke vaart maakte hij of zij dat ie buiten beeld kwam.

En Juan, kwam onderweg ook nog een loslopende koe tegen.

Tja we zitten / zaten op het platteland.

Maar goed voor dit waterkind blijft het platteland ook altijd in trek πŸ™‚

Vandaag even thuis voor wat afspraken,

En morgen gaan we de hort weer op.

Wens jullie alvast een prettig weekend en tot later!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

18 reacties op Hoezo H?

  1. kamira zegt:

    Geniet er maar van
    Hier worden de strandtenten en stoelen weer opgeruimd
    Ze rijden met vrachtwagens vol door mijn straat
    Maar aan het strand is het nog goed toeven Met een trui aan

    @ Kamira: Ik liep toch echt zonder trui in Texel op het strand πŸ™‚

  2. Ik en Mij zegt:

    Dat is een mooie omgeving om te fietsen. Ik heb ooit eens een stuk gelezen over een ouder echtpaar die een wereldreis hebben gefietst, beginnende in Nederland, dan via Frankrijk naar Engeland en Poortugal. Op de terugweg via Amerika. En dat allemaal in ons eigen landje. Zo kom je nog eens wat tegen.

    Jij ook alvast een fijn weekeinde!

    @ Ik en Mij: Wat sportief!

  3. Truus zegt:

    Wij gaan dit weekend ook weer lekker naar de Veluwe Min. πŸ™‚
    OT Wij waren zondag toch echt met de stoomtrein van Beekbergen naar Loenen. Waar het stervensdruk was! Er waren ruim 12.000 bezoekers dat weekend.

    @ Truus: We hebben de treinen vooral langs horen komen.
    Maar ik heb wel mooie foto’s van andere zaken. En we waren doordat we de treinen (of andere activiteiten) niet konden vinden lekker vroeg op een verjaardag.

  4. Vedat zegt:

    Weet je wat mij nou opvalt. Jij kijkt en ziet dan iets niet bewegen. πŸ™‚

    @ Vedat: Dat komt ik hoorde hem wel bewegen :-))
    En het was al middernacht dus veel licht om bij te kijken was er ook niet. De egel was gewoon zo beleefd om even door een straaltje campinglicht te rennen.

  5. tagrijn zegt:

    Geniet lekker van dit mooie nazomerweer en kijk uit dat Egeltje je fietsband niet lek prikt.

    @ Tagrijn: Ik rem voor dieren :-))

  6. Elmar zegt:

    Heerlijk dit nazomer weer!
    Geniet er nog maar lekker van Min!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Op 19 september krijgen we nog een mooie dag πŸ™‚
    (geantwoord op 18 september om 22.14)

  7. Plato zegt:

    De hort op klinkt grappig. Alsof je heel ver en heel lang weggaat. Geniet ze.

    @ Plato: De hort op is echt weer zo’n familie-uitspraak van Hilde en Sjoerd. En daar hoef je helemaal niet zo gek ver (of lang) voor weg te gaan.

  8. Rietepietz zegt:

    Ga nog maar even genieten ,al dan niet van het platteland ,de egels en de koeien !

    @ Rietepietz: Op Texel is het toch vooral veel schapen :-))

  9. Annemiek zegt:

    Min,
    Je hebt gefietst door mijn streek. Voorstonden en Tonden zijn vlakbij ons huis.
    Mooi hè?

    @ Annemiek: Prachtige streek!

  10. Hoe zit dat met dat emmertje? Of heb ik een bepaald log gemist?

    @ Libra: Emmertje is de bijnaam voor ons kampeermiddel.
    (een caravan).

  11. Marika zegt:

    Het is zeker een mooie nazomer, we hebben echt geluk met het weer dit jaar vind ik. Veel minder regen gehad dan voorgaande jaren.

    Heerlijk die fietstochtjes, fijn weekend!

    @ Marika: Ik heb nog een foto voor je gemaakt van de Mokbaai op Texel :-))

  12. Leo zegt:

    Nu ken ik Nederland aardig, maar die plaatjes zijn mij volstrekt onbekend. Moet wel ergens in Drenthe zijn of zo dan….

    @ Leo: Het is toch echt in Gelderland. Op de rand van Veluwe / achterhoek.

  13. sjoerd zegt:

    Standplaats Mecklenburgergische Seenplatte.

    Inmiddels, hoe ouder hoe gekker, 50 km op de draadezel afgelegd.

    Omgeving bos water duitstalig.

    Ook wij ontmoeten wat andere dieren als normaal door de week.

    Hedenmorgen een roedel – of noem je dat anders – wilde zwijnen over zien steken. Reeen worden een bijna normaal verschijnsel.

    Onze dierlijke metgezellen zijn er nog niet aan gewend.

    Spelen, bijna de gehele dag met elkaar, een lust voor het oog.

    Morgen weer een normale maandag, dus naar de Aldi.

    @ Sjoerd: Ik dacht dat jullie weken van huis gingen :-))

  14. wilma zegt:

    Het blijft heerlijk weer πŸ˜€
    dus blijf vooral genieten!!
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Doen we!

  15. tagrijn zegt:

    Zijn er nog meer mensen die op vakantie een emmertje meenemen om egels te vangen?

    @ Tagrijn: Ons emmertje is een caravan, daar snuffelde hij onderdoor.

  16. Plato zegt:

    Min, jullie zijn toch niet door een soort onderwaterdier naar de diepte getrokken he? Of dat jullie de oceaan aan het bevaren zijn. Het is hier zo verdacht stil dat ik dacht, toch eens komen horen hoe het hier gaat.

    Zitten de emmertjes al vol. Zijn jullie er eigenlijk wel…hallo… hallo… hallo…

    @ Plato: Wij hebben even een weekje Texel gedaan, verslag volgt.

  17. Truus zegt:

    Ik heb ergens gelezen dat Min op een eiland zit… πŸ™‚

    @ Truus: Jij ziet ook alles :-)) Maar het was heerlijk op Texel!

  18. Marika zegt:

    En waar kan ik die foto van de Mokbaai vinden? Whahaha.

    @ Marika: Staan nog niet op de PC. Maar ik wil je de kaart van Texel wel sturen, daar staat de Mokbaai ook prachtig op, met de Mokweg :-))

Geef een reactie

