Heerlijke H

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

De eerste R zit weer in de maand.

Het eerste H-woord is alweer gevallen.

Tijd dus om de trossen los te halen.

En de druiven op te eten.

 

Volgens de weerologen is de Herfst begonnen.

Maar het kan vast nog wel heel mooi weer worden om te fietsen en tewandelen.

 

Even wat minder tijd en gelegenheid om te loggen.

 

Mocht u denken wat hoor ik daar kloppen,

Nee het is nog niet de Sint.

 

(Ik heb alweer gehoord van schoonzus Louise dat hij langs wil komen).

 

Min is namelijk (met hulp van Juan) bezig om het waterhuis verder op te frissen.

En dat levert best wel stof op, ook iets om over na te denken..

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

20 reacties op Heerlijke H

  1. J@n. zegt:

    Dus ik ben niet de enige die niet vrolijk word van de herfst, maar ik denk maar zo; De tijd gaat zo snel tegenwoordig dat het ook weer zo lente is.
    Gr. J@n.

    @ J@N: Nou bij mij gaat de Herfst nog wel. December is voor mij het punt. Gelukkig heeft die maand maar 31 dagen.
    Maar Louise noemde de Sint en als iemand de Sint noemt dan denk ik aan Peer. En dit jaar is dat voor de 25e keer, sinds hij in december 1983 verongelukte.

  2. Plato zegt:

    Laten we nou nog even zwijgen van de niet zomer.
    Zeg me dan: dat kan toch altijd nog?
    Laten we nog een maal praten over de zomer.
    Een vleugje zon, van mijn part met de CV op 25 graden.
    Laten we nog eenmaal zweten in het badpak.
    En gekoelde frisdrank drinken uit een petfles.
    En laten we ons dan heel, heel langzaam
    Overgeven aan dat jaargetijde waarvan ik de naam
    nog even niet wil noemen.

    @ Plato: Natuurlijk kun je dat. En de CV die komt hier nog niet aan hoor. Maar ja in het emmertje is dan ook geen CV 🙂 En ik ben ook nog in een buitenzwembad geweest :-))

  3. Truus zegt:

    Gelukkig kunnen we in september vaak nog prima genieten van onze stacaravan. 🙂
    Stof ze Min.

    @ Truus: Ik ga pas stoffen met wat minder weer, want voor je het weet is het echt herfst en de nazomer voorbij 🙂

  4. Rietepietz zegt:

    Voor mij heeft ieder seizoen toch wel z’n charme ,laat maar komen die herfst !

    @ Riet: Ik heb toch echt op school geleerd dat die pas op de 21e begint. Maar ja niet alles wat je op school leert blijkt later een echte wijsheid 🙂

  5. Mama Muis zegt:

    Hou eens op! ik zit klaar voor de nazomer, dat is heel andere koek dan het H-woord 🙂

    @ Mama Muis: Ik zit er niet alleen klaar voor, ik geniet er ook van. Eigenlijk spijbel ik gewoon :-))

  6. joke zegt:

    Mooi gekleurde bladeren ,rode paddestoelen en nog veel mooie herfstdingen .En toch houd ik meer van de zomer.Maar door die afwisseling geniet ik daar ook meer van denk ik maar.
    Groetjes.

    @ Joke: Ach een beetje afwisseling sla ik niet af. En ik geniet nu gewoon van de nazomer 🙂

  7. Alice zegt:

    Zal ik mijn druiven ook maar oogsten of is het nog te vroeg. De appels zijn ieg lekker dit jaar. We hebben al 2 appeltaartjes gegeten.

    @ Alice: Mijn druiven zijn echt al rijp, maar dat kan aan hun standplaats liggen. Ze staan de hele dag in de zon (als die schijnt).

  8. wilma zegt:

    Ik geniet nog ff na hoor…
    in mijn hoofd zomert het nog 😉
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Daarom voordat de Herfst echt begint nog even nazomeren :-))

  9. Elmar zegt:

    Ondanks de ‘R’ en de ‘H’ kijk ik liever vooruit naar een heerlijke ‘N’azomer!
    Dus laten we ons ze hoop vestigen op het ‘N’ woord! 😉
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ah, eindelijk het N-woord, daar geniet ik nu al dagen van :-))

  10. tagrijn zegt:

    NEEEE! Ik ben nog helemaal niet toe aan de herfst. Hou op over herfstbladeren en paddenstoelen! Straks struikel je er weer over. Op ieder weblog.

    @ Tagrijn: Ik zeg niets hoor, want ik heb ze nog niet gezien.
    Wel genoten van het nazomerweer :-))

  11. Annemiek zegt:

    Het enige mooie aan de herfst vind ik de prachtige kleuren in de natuur. Maar ik houd niet van ellenlange regenbuien en stormen. Even is leuk, maar het gaat erg snel vervelen 😉

    @ Annemiek: Daarom zijn we nu aan het genieten in jouw buurt. We hebben al heerlijk in jouw ‘achtertuin’ de Veluwe en de achterhoek gestruind en gefietst.

  12. Vedat zegt:

    Het koelt ’s avonds snel af, maar overdag is het wel lekker zomers, hoor. Ik stap nog steeds rond met mijn blote kakkies in de sandalen en een trui of jas heb ik ook nog niet aan. Weet je, ik doe gewoon niet mee aan die weersverandering, Min.

    @ Vedat: Wij genieten ook nog van het zomerse weer overdag. En ’s avonds trekken we pas een paar sokken en een trui aan. Pas als de herfstbok(bier) weer in huis komt is de herst echt begonnen :-))

  13. Trui zegt:

    Nee, de herfst is niet mijn jaargetijde. Het enige mooie aan deze periode is de kleur. En dan niet 1 kleur, maar tig verschillende kleuren!:-)

    @ Trui: En op al die tig kleuren wachten we nog even, voorlopig kom ik alleen nog heel mooi groene bomen tegen :-)))

  14. kamira zegt:

    Maar het ruikt zo lekker

    @ Kamira: Zolang ik er niet van moet niezen vind ik het prima.

  15. Jenny zegt:

    Alle seizoenen hebben hun eigen charme, het vervelende aan de Herfst en de Winter vind ik het vroeger donker worden en regen!
    Hopelijk kunnen we nog wel een beetje na-zomeren!
    Groetjes!

    @ Jenny: Zo is het, maar voorlopig laat ik alle pepernoten nog lekker links liggen.

  16. Margreet zegt:

    We krijgen nog een paar mooie dagen!

    @ Margreet: En daarvan hebben wij dan ook genoten, vandaag 10 september is het wat minder maar er komen er nog een paar aan !

  17. Frans54 zegt:

    Vooralsnog is er in de temperatuur nog niets herfstigs te herkennen, wel ben ik met veel fruit in de tuin aan de laatste oogst toe.

    @ Frans 54: Gelukkig niet. We waren even in aan het fietsen en nazomeren op de Veluwe. Voor mij mag het Herfstweer nog wel even wegblijven. Tot nadat ik ook al mijn oogst binnen heb.

  18. Plato zegt:

    Ben je weggewaaid?

    @ Plato: Nee, hoor. Ik was even laptoploos en de komende dagen weer.

  19. hanneke zegt:

    ik heb geen hekel aan de herfst, vind ieder jaar getijde wel wat hebben en gelukkig duren ze maar drie maanden.
    tegen de tijd dat je het zat wordt, staat er al wwer een ander voor de deur.

    @ Hanneke: De jaargetijden wordt ik niet snel zat. Het is het weer wat soms verveelt. Maar het weer ( ik kom van het platteland) kan niet elke dag de boeren, burgers en de buitenlui tevreden stellen.

  20. Ik en Mij zegt:

    En dat terwijl de herfst zo mooi kan zijn, de kleuren de geuren, prachtig. Alleen zijn de dagen minder licht, dat vind ik dan wel weer jammer. En die oude beste man, mag van mij nog even wegblijven 😉

    @ Ik en Mij: Gelukkig zegt de tijd nog even dat het zomertijd is :-))

Geef een reactie

