Geveld

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik ben al vaak geveld

 

De eerste keer door natuurgeweld.

 

De woudreus die ik was werd daarna gekloofd,

 

En toen van al zijn hout beroofd.

 

Met zes stuks op een rij.

 

Maakte ik toch weer mens en dier blij.

 

Eerst zorgde ik als boom voor wat rust.

 

Nu werd er op mijn hout zelfs gekust.

 

Natuurlijk was ik liever boom gebleven.

 

Maar ik werd geveld.

 

En na 14 jaar dienst als onderdeel van een tuinbank

 

Zijn mijn dagen geteld.

 

Ach was ik nou maar niet geveld.

 

Dan stond ik daar nog als woudreus en had ik als oudste boom meegeteld.

—-

Speciaal geschreven voor de tuinbank van Min die nu de tuin verlaten heeft.

 

Dit bericht werd geplaatst in One-0-one. Bookmark de permalink .

11 reacties op Geveld

  1. Plato zegt:

    Hij ruste in vrede. Of wordt hij gecremeerd in een houtkachel. Hoe dan ook. Hij heeft zijn plicht gedaan.

    @ Plato: Er wordt een vreugdevuur meegemaakt.

  2. J@n. zegt:

    En er hebben ongetwijfeld veel mensen plezier van gehad en nu zit hij toch weer in het gesloten kringloopsysteem van deze aarde wat wij natuur noemen, niks gaat echt verloren……

    @ J@n: Dat is een mooie gedachte!

  3. kamira zegt:

    ach ja er komt overal een end aan

    @ Kamira: Ik hoop wel dat niet alle dingen in en om het huis het nu ineens begeven :-))

  4. Jeroen zegt:

    Whaha, zat ik dus helemaal op het verkeerde spoor. Met “zes stuks op een rij” en “m’n hout gekust” dacht ik dat het over een doodskist ging ๐Ÿ™‚

    @ Jeroen: Voor een laatste woning waren het wel heel dunne latjes..

  5. Elmar zegt:

    Ook in het woud was het einde onvermijdelijk gekomen.
    Mooi gedicht over deze woudreus!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Is ook waar ja en dank je!

  6. Vedat zegt:

    Je kunt van het hout ook kruizen maken en bij grafstenen (laten) plaatsen.

    @ Vedat: Is ook een mooie vorm van hergebruik.

  7. tagrijn zegt:

    Misschien kan je van het hout nog een voetenbankje maken. Voelt hij zich toch nog een beetje nuttig.

    @ Tagrijn: Zo breed waren de planken niet. Maar ik heb al een heel mooi voetenbankje met een verhaal :-))

  8. Truus zegt:

    Dat heb je mooi poรƒยซtisch opgeschreven Min.
    Dat hij moge rusten in vrede, je rustbankje. ๐Ÿ™‚

    @ Truus: Ik dicht al 30 jaar graag min of meer ๐Ÿ™‚
    En eigenlijk mis ik het bankje minder dan ik dacht..

  9. Leo zegt:

    Wat een zielig verhaal, ik heb gewoon op mijn eigen houtje dit verlies zitten verwerken….

    @ Leo: Een verlies, is mijn ervaring, kun je het beste op eigen houtje verwerken. En blijkbaar had ik het al verwerkt. Want Sjoerd vroeg (op 6 september) hoe het na het verlies van de bank nu met me was. De bank, oh dat is alweer even geleden.. Dat was mijn reactie.

  10. Marika zegt:

    Ach die arme boom… maar hij heeft toch wel een mooi afwisselend leven gehad. ๐Ÿ˜‰

    @ Marika: Zo is het. En dit weekend kwam ik andere roeispanen tegen die nog veel wildere verhalen kunnen vertellen.

  11. Melody zegt:

    Heej kom toevallig weer eens op je log verzeild, je kwam in mijn gedachten, kweet niet waardoor;-) en ik dacht: “kom zoek der eens op” en tot mijn verbazing een andere layout dan ik verwacht had en nog leukere verrassing dat je ook met one-o-ones mee doet… gaaf!

    Fijne zondag, lieve groeten Melody

    Ohja, om on-topic te zijn… mooie w.o.w. al is het wel een triest verhaal eigenlijk voor de hoofdpersoon..

    @ Meldody: Ik heb ook nog een andere layout in gedachte, maar helaas doet PC nog steeds niet wat ik wil. En om alles nu te maken op de laptop is vast leuk voor een heel erg regenachtig periode van twee weken (minimaal).

Geef een reactie

