M-index

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–&amp

Het is alweer de laatste vrijdag van de maand.

Een mooi ogenblik om eens op Min’s index te kijken, de M-index.

En na 35 weken zonder baan voor Min staat die Index nog steeds in de plus.

De laatste 5 weken let Min vooral op de variabele kosten.


De ene maand zijn ze laag en dan krijgen ze weer een zetje naar hoger.

Het mooie van opletten op de variabele kosten,

is dat dit wellicht een goed effect heeft op mijn gewicht.

(En dat zou dan een bonus wezen).

 

Het effect van ruim twee weken minder snoepen, merkte ik het Juwelenweekendal.

Ik genoot meer van het lekkers dat ik wel at ๐Ÿ™‚


Na 5 weken zie ik nog geen effect op de weegschaal, maar wel op financieel gebied.

Van al mijn voornemens van 2009 gaat het met (be)sparen nog steeds goed.

Maar dat afvallen, er komt niets bij en er gaat niets af..


Als ik nu de komende vier weken 1 kilo afval, dan ga ik daarna iets leuks kopen van het geld van de M-index  ๐Ÿ™‚


Blijkbaar werkt dat namelijk zo bij mij.

Als ik een doel opschrijf, lukt het me beter om  het te halen.

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

13 reacties op M-index

  1. Plato zegt:

    Het virus van mevrouw Ekster werkt wel door bij je. Wij zijn hier gewoon op dieet. Dus geen versnaperingen en vette happen. Het scheelt me al zeven kilo. Voor de aardigheid heb ik eens wat boeken gepakt tot dat gewicht. Dat was nog behoorlijk zwaar en ik dacht…tjonge, dat ben ik dus kwijt… en ik moet nog 17 kilo. Kun je nagaan wat ik al die jaren heb meegetorst. Confronterend.

    Budgettair moeten we nu wel stinkend rijk worden. Maar dat merk IK nou weer niet zo.

    @ Plato: Het liefst wil ik 7 kilo kwijt. Daarom zet ik nu gewichtsverlies even als belangrijkste punt.

    Voor elke kilo die ik kwijtraak mag ik iets van 100 euro kopen.

  2. J@n. zegt:

    Voor mij is het probleem dan toch groter, ik heb nooit gesnoept en toch ben ik te zwaar…..En geld overhouden is er ook al niet bij…..
    Gr. J@n.

    @ J@n: Als kind had ik het maar makkelijk. Ik kon snoepen wat ik wilde en kwam niets aan. En tja aangezien ik nog niet werk probeer ik geld voor nog mindere tijden over te houden. Ik denk dat dat het geheim is..

  3. Alice zegt:

    Afvallen, het lukte me eens, maar nu ook niet meer, de ene dag een kilo in de min en de andere dag is het er weer bij.

    @ Alice: In 2002 viel ik af, in 2008 ook. Maar die kilo’s kwamen er net zo hard weer bij.

  4. Marika zegt:

    Ik ben nu eindelijk wat aan het afvallen. I.p.v. brood eet ik nu Brinta Fruitvit of volkorencrackers met beleg en geen suiker meer in de thee maar zoetjes. Verder weinig snoepen tussendoor. Daarmee ben ik al 3 kg kwijt in een paar weken. Nu ben ik ook intensief aan het fitnessen op de Wii, maar na een paar dagen is er weer een kilo bij hahaha. Nou ja dat komt door de spieropbouw zeggen ze, is alleen in het begin uiteindelijk gaat het er wel weer vanaf. Dat hoop ik dan maar!

    @ Marika: Ik gebruik al sinds 2002 geen suiker meer in mijn thee (ook geen zoetjes trouwens). Maar helaas weeg ik nu wel duidelijk een paar kilo’s meer dan in 2002.
    Gelukkig heeft mijn rug daar nog niet tegen geprotesteerd (zoals wel in 2002..)

    Dus voor ik rugklachten krijg grijp ik zelf maar in…

  5. Mama Muis zegt:

    drommels, als je je dan even inhoudt en niks koopt voor elke kilo die je kwijt bent, kun je na 7 kilo gewichtsverlies iets van 700 euro kopen… owwww dat is leuk!

    @ Mama Muis: Niet als het een tienjarenplan wordt, zoals bij de klusplannen bij ons thuis :-)))

  6. Leo zegt:

    IK heb de connectie tussen afvallen en kosten besparen nog niet zo 1,2,3 gemaakt, maar er zit natuurlijk een kern van waarheid in. Dat besparen lukt aardig, het afvallen helaas nog niet…

    @ Leo: Ik heb (m.u.v. van 2002) nog nooit hoeven afvallen, dus het is een heel nieuwe sport.

  7. Truus zegt:

    Ik wens je succes Min maar het is wel een hele dure kilo hoor! ๐Ÿ˜‰

    @ Truus: Ik las op internet dat je begeleidt kun worden bij het afvallen voor 20 euro per week (vanafprijs). Dus die kosten spaar ik al uit ๐Ÿ™‚

  8. tagrijn zegt:

    Kuren om af te vallen. Dat kost dan weer geld, maar dat kilootje gaat er wel af.

    @ Tagrijn: Dat kilootje wil er wel bij, maar nog niet af ๐Ÿ˜ฆ

  9. wilma zegt:

    Ook ik moet aan het afvallen beginnen na een zomer waarin ik toch (te)veel heb gesnoept (grinnik).
    Goed dat je nog steeds niet in de min staat Min.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ik wil wel afvallen, maar het lukt nog niet zo. Dus daar zou ik wel wat min(der) willen zien :-))

  10. Vedat zegt:

    Ze zeggen wel vaak; lekkere dikke. Zelden hoor je; lekkere magere. Daar komt ook nog eens bij, waar je van houdt, daar heb je nooit genoeg van.

    @ Vedat: Nou nooit genoeg.. Ik hou heel erg van katten, maar ik haal er voorlopig toch niet meer in huis ๐Ÿ™‚
    En die kat is dan een lekkere dikke :-)))

  11. Frans54 zegt:

    Misschien moet ik mezelf ook eens gaan belonen: 100 euro voor iets leuks voor elke kilo die ik aan kom (tot 72 kilo zou een leuk spaarpotje worden van 1700 euro)

    @ Frans54: Ooit was ik 14 en woog ik 37 kilo, maar ik kwam niets aan. Nu ben ik 41 en weeg ik 73 kilo. Maar er gaat niets af, maar goed er komt ook niets bij. Dus ik zit een kilo boven jouw ideale gewicht. Maar ik wil niet minder dan 65 kilo wegen.. Want ik weet nog veel te goed dat ik (veel) moeite heb moeten doen om niet onder de 60 kilo te zakken..

  12. Marika zegt:

    Nou Min ik val op het moment ook weer niks af, al 2 weken aan het trainen en er is bijna anderhalve kilo bijgekomen whahaha. Ik ga gewoon voorlopig niet meer op de weegschaal staan! Ik voel wel aan mijn lijf dat er iets af is en ik zie het in mijn gezicht. Ik zat eerst op 69 kilo en voor ik begon te sporten woog ik 66 kilo dus er was toen al 3 kg af. En nu schommel ik weer rond de 67-68. Ik wil terug naar 60-62 kilo ongeveer, ik ben maar 1.68m, volgens de BMI berekening zou ik niet te zwaar zijn voor mijn lengte maar ik ben wel degelijk veel te dik nu (ik bedoel.. die pens liegt er niet om). Een collega van mij weegt 70 kg, is maar enkele cm groter maar lijkt hartstikke slank, die heeft echt geen vetrollen. Dus het is voor iedereen weer anders, bij mij zijn het vooral buik en benen die te dik zijn. Maar ik voel me wel beter nu door het sporten, en de boel wordt al wat strakker, da’s ook wat waard, die kilo’s gaan er nog wel af, hoop ik. :o)

    @ Marika: Mijn BMI is ook prima, maar tja die vetrollen. En kunnen die kilo’s dan eens gaan zitten op plekken waar ik wel wat bij wil.

  13. Marika zegt:

    Ja jammer is dat hรƒยจ dat je niet zelf kunt bepalen waar het weg mag en waar niet. Ik merk wel dat er iets af is, maar het gaat natuurlijk wel weer eerst af van de ehh punten waar ik het liever niet heb. :o)
    Ik sta nu op 67, gisteren bijna een uur aan het Zumba-en geweest, of wat er voor door moest gaan, en alles doet zeer dus owee als ik nu nog niet afval. hihihi

    @ Marika: 67, oh daar droom ik van. Het is hier nog steeds 73 wat op de weegschaal staat..

Geef een reactie

