(Bij de) Kassa

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Hallo Min, ben je er weer?

Ben allang terugvan vakantie hoor.

Nou ik heb je al een tijdje niet gezien.

(Ik zag haar vorige week nog)

 

En leuke vakantie gehad?

Ja, heel leuk,maar een vakantie hoeft niet duur te zijn.

 

Ik hoef niet elkedag luxe te dineren in een restaurant.

(wij aten er dan ook maar in één)

 

Maar Min, het is toch pas vakantie als je niet hoeft te koken?

Ik ga elke dag uit eten tijdens mijn vakantie.

Anders ga ik niet met vakantie hoor..

 

En nee, ik had weer niet mijn kaartje bij me.

De volgende keer als ik naar de winkel ga toch een(s) meenemen.

Met daarop, ons gesprek komt / staat op mijn blog..

 

Nou ik kook ook heel weinig in de vakantie.

Meestal kookt Juan dan.

 

Omdat wij graag veel en vaak reizen,

proberen we niet al ons vakantiegeld alleen aan 1 reisdoel te spenderen.

 

En van die reizen of uitstapjes genieten we dan dubbel.

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

9 reacties op (Bij de) Kassa

  1. Jeroen zegt:

    Groot gelijk Min. Zolang je maar van je vakantie geniet. Zelf reis ik ook erg graag. Maar of het er dit jaar nog van komt?

    @ Jeroen: We hebben inderdaad erg genoten van onze vakantie. En een reis voorbereiden (ook al ga je nog niet direct op reis) is heel leuk. Wij hebben nog ruim 11 maanden voorpret voor de (reis)boeg 🙂

  2. J@n. zegt:

    Het gaat er maar om waar je je prioriteiten legt.
    Gr. J@n.

    @ J@n: En het is maar goed dat we niet allemaal dezelfde prioriteiten hebben. Dan had ik niets meer te melden 🙂

  3. Annemiek zegt:

    Wij gaan meestal heel lang en heel goedkoop op vakantie. Dus ik ben het helemaal met je eens.

    @ Annemiek: Wij gaven aan een camping 40 euro per dag uit, maar ja dat was dan ook de duurste campingprijs van onze laatste vakantie 🙂 De andere 6 campings zaten er allemaal ruim onder..

  4. Plato zegt:

    Kijk, zo gaat de wachttijd aan de kassa natuurlijk snel om. Uit eten gaan is lekker (soms) maar het kost klauwen met geld. Thuis vind ik het vaak nog van betere kwaliteit ook.

    @ Plato: Ik heb tegenwoordig minder moeite met wachttijden voor de kassa. En morgen gaan we uit eten, daarover later meer 🙂

  5. Alice zegt:

    Soms is het wel leuk om je hele vakantie niet te hoeven koken, maar het kost handenvol geld, dus meestal koken we zelf en lekker uiteraard.

    @ Alice: In een vorige periode waarin het wat minder ging, heb ik mezelf maar koken geleerd. Maar meestal sta ik voor het avondeten maar 15 minuten achter het fornuis..

  6. joke zegt:

    Toen onze kinderen nog naar school gingen hadden we lange vakantie’s en buiten dat het te duur werd deed je ze er,en ook onszelf ook geen plezier mee te vaak uit eten.Nu gaan we meer 2 a 3 dagen trips maken en dan is het toch wel lekker en makkelijk zeker omdat mijn man een ei koken nog moeilijk vind.

    Groetjes.

    @ Joke: Dat is het eigenlijk, als er te voor staat is het vaak niet (zo) leuk of uitzonderlijk meer. Behalve bij tevreden natuurlijk.

  7. een Oldtimer zegt:

    De laatste jaren zijn we niet meer op vakantie geweest maar in het verleden bestond ons uit eten gaan, met vier kinderen, op de dag dat we de vakantie afsloten.
    Verder hielden we ons op in de natuur met een rugtas vol, voor ons gevoel, lekkere en voedzame dingen.

    @ Een Oldtimer: Klinkt allemaal als een voedzame bodem en je foto’s laten dan ook altijd je liefde voor natuur weerspiegelen..

  8. Vedat zegt:

    Als je alle dagen in een restaurant eet, ben je snel door je geld heen. Dat is tenMINste bij mij zo, Min. Maar als je jouw kaartje niet bij je hebt, dan betaal je MEER voor de boodschappen en dat vind ik eigenlijk gemeen. Dus Min, zo verstandig als je op vakantie was…

    @ Vedat: Ik had dat (voordeel)kaartje wel bij me, maar niet het zelfgemaakte “visitekaartje” niet. En (heb ik al eens eerder gezegd), dat vind ik altijd op momenten dat een logje in mijn hoofd ontstaat wel eens jammer.

  9. Truus zegt:

    Elke dag uit eten is net zo lekker als elke dag een gebakje. Niet dus! 😉
    Wij gaan ook zelden uit eten. Niet alleen omdat het duur is maar ook omdat het vaak veels te veel is. 🙂

    @ Truus: Gebak eet ik alleen op verjaardagen 🙂
    En dat veels te veel is inderdaad ook een reden om het wat minder te doen 🙂

Geef een reactie

