Vermisteling

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Aan het begin van dit jaar volgde ik een aantal vermist-zaken.
En ik was benieuwd, was Henk al gevonden?

Maar Henk werd nog steeds vermist.

En ik kende Henk niet eens persoonlijk.

Een jaar na zijn verdwijning sprak ik  familie van hem, maar nu las ik op hyves dat ook deze vermissingszaak gesloten kan worden.

Bijgaand het bericht (overgenomen van Jo, nichtje van Henk Bezembinder):

Na bijna veertien jaar is het lichaam van de AmsterdamseHenk Bezembinder gevonden.

De toen 35-jarige Henk verdween in 1995 na eenavondje in zijn stamcafe aan de Overtoom.

Henk was volgens zijn familie soms zwaarmoedig wat mede werd veroorzaakt doorde nierziekte die hij had.

Zijn zus Coby Bezembinder heeft destijds Vermistingeschakeld maar ondanks alle inspanningen van ons en de familie is hij nooitgevonden.

Een paar maanden terug werd zijn auto gesignaleerd in de Weesper trekvaart

Pas deze week legde de politie verband tussen de auto en de verdwijning van deAmsterdammer en werd de auto geborgen.

Aan de hand van de kleding, het kentekenen de identiteitspas werd Henk geïdentificeerd maar het lichaam is alsnogovergebracht voor DNA-onderzoek naar Rijswijk.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Vermisteling

  1. J@n zegt:

    In ieder geval voor de familie een geruststelling om het nu te weten, hoe erg ook!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Na veertien jaar eindelijk duidelijkheid voor hen.

  2. Frans54 zegt:

    Zekerheid dat iets niet goed is afgelopen, is vaak makkelijker te dragen dan onzekerheid, zeker als die jarenlang blijft voortduren.

    @ Frans: Zoals gezegd ik kende hem niet persoonlijk. Maar ik ken dan wel weer mensen uit zijn directe familie. En voor hen ben ik blij dat ze nu eindelijk zekerheid hebben.

  3. Leo zegt:

    Ik las het zojuist op teletekst….maar jouw logje vult het wel emotioneel in…knap werk!

    @ Leo: Het logje is grotendeels gemaakt door Jo.

  4. Rene Nagel zegt:

    Beste familie ben blij voor jullie dat dit afgesloten kan worden en dat henk eindelijk naar zijn rustplaats gebracht wordt. mijn moeder belde me gisteren en vertelde het aan me. we hebben samen veel gedaan bv bij zijn zwager in de groente zaak zijn broer op de tennisbaan in het vondelpark.we hebben jaren met elkaar opgetrokken

    hoor graag van jullie rene nagel

    @ Rene: Ik zal zorgen dat je reactie bij hen komt.

  5. jolanda zegt:

    ik heb van Min je nr. gekregen maar die klopt niet zou je aub alsnog je nr door kunnen geven mvg Jo

    @ Jo: Ik heb ook een e-mail adres. Dat stuur ik je even!!

  6. Rob Sch. zegt:

    ik ben me rot geschrokken…….HIJ was mijn vriend op de LEAO in de Batjanstraat…..een heele fijne kerel die altijd naast je stond als er probleme waaren…….ik wens zijn Familie heel veel kracht en ben blij dat Henkie eindelijk zijn rustplaats krijgt…..soory voor mijn schlechtes nederlands maar ik woon al 30 jaar in Duitsland.

    @ Rob: Ik stuur ook jouw reactie door.

  7. Alice zegt:

    Eindelijk terecht.

    @ Alice: Eindelijk, ja!

  8. Martine zegt:

    Wat een akelige zaak… inderdaad lijkt het mij persoonlijk ook “beter” om het maar te weten, maar het blijft afschuwelijk. Mijn gedachten zijn bij de familie en vrienden. Goed dat je hier even aandacht aan besteedde, reismeermin! x

    @ Martine: Het hyvesbericht van Jo trof me. Want Jo is iemand van wie ik een babyfoto in mijn foto-album heb.

  9. tagrijn zegt:

    Je weet nu dan eindelijk hoe het is gebeurd. Aan de ene kant een troost, maar toch…

    @ Tagrijn: Henk was geen familie van me, maar ik ken familie van hem en voor hen ben ik opgelucht dat er eindelijk duidelijkheid is.

  10. een Oldtimer zegt:

    Je moet er niet aan denken dat zulke dingen in je directe omgeving gebeuren of gebeuren kunnen.
    Dit soort zaken zou nooit mogen worden afgesloten.

    @ Oldtimer: Omdat het de oom was van twee Jo’s die ik ken, trof het bericht van Jo(landa) me.

  11. Plato zegt:

    Troost ja, maar toch een schrale. Hopelijk komen ze de toedracht te weten. En het waarom. Want het zal dan wel weer een misdrijf zijn.

    @ Plato: Aan het begin van zijn vermissing zijn er wel mensen gehoord door de politie. Als ik Jo haar verhaal zo lees, denkt de familie van Henk nu zelf niet die richting op.

  12. Maurice zegt:

    ow, vreselijk. Maar iig is er wel duidelijkheid voor nabestaanden..

    @ Maurice: Ik heb de familie al wel aan een paar hele persoonlijke reacties kunnen helpen..

  13. Vedat zegt:

    Beter zo, dan dat hij nooit gevonden zou zijn. Al vermoedde de familie ongetwijfeld wel, dat Henk zichzelf iets aangedaan zou hebben.

    @ Vedat: Het was, las ik in het Parool, eigenlijk toevallig dat ze zijn auto met sonar aantroffen in het water. En zijn familie vreesde inderdaad al jaren voor zijn leven..

  14. Truus zegt:

    Of ze er ooit nog achter zullen komen weet ik natuurlijk niet maar het kan best een auto-ongeluk zijn geweest.
    Ik ben in ieder geval blij voor zijn familie dat hij gevonden is.

    @ Truus: Het is wel raar om ineens, na 14 jaar, wel te weten waar hij was.. Dan heb ik toch liever sneller duidelijkheid. Hoe vervelend dat nieuws dan ook is..

Geef een reactie

