Juwelenvreetfles

Dit weekend ben ik met mijn rijkdom, de juwelen, op stap.
En je hebt een touringcar nodig om al die juwelen te vervoeren.
De oudste juwelen, Hilde en Sjoerd, betalen dit uitstapje voor 6 volwassenen en 3 kinderen (totaal).

Dit bedrag komt, zoals wij dat noemen, uit de "vreetfles".

Onderling hebben we (al jaren) de afspraak dat we geen kadootjes (meer) geven met verjaardagen,
maar in plaats daarvan een weekendje met de "juwelen" op pad te gaan.

Met de vreetfles zijn we al in Hindeloopen, Las Vegas en Winterberg geweest.
Dit weekend zoeken we het (voor Juan en Min dan) iets dichterbij huis.

En omdat het (verwacht men) heel mooi weer wordt, blijven we dit keer tot dinsdag de hort op.

Ik wens iedereen een prettig weekend!

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

13 reacties op Juwelenvreetfles

  1. Plato zegt:

    Een prachtig plan om dit zo te doen. Dan heb je een herinnering voor het leven. Veel plezier de komende dagen voor jullie allemaal.

    @ Plato: Dat word dan een heel boekwerk! Want Sjoerd en Hilde hebben wel meer ludieke plannen uitgevoerd..
    En het was heel gezellig..

  2. J@n. zegt:

    Las Vegas? Dan was die vreetfles wel flink gespekt hoor, tjeetje!!!
    Overigens een goed idee.
    Gr J@n.

    @ J@n: Las Vegas was volgens mij de laatste trip waar we allemaal een bijdrage aan hebben geleverd. En ik heb Hilde al gehoord over de plannen van volgend jaar…

  3. Vedat zegt:

    Veel plezier Min. Dit is inderdaad veel leuker dan kadootjes.

    @ Vedat: Ik kan het iedereen aanraden!

  4. Alice zegt:

    Fijne tijd Min en geniet er maar dubbel van.

    @ Alice: Het was druk, maar wel heel gezellig!

  5. Aline zegt:

    Fijn weekend… en als het weer zo als vandaag is… dan moet het zeker lukken… enne super idee… 😉

    @ Aline: Is helemaal geslaagd!

  6. maurice zegt:

    HET HELE VREETFLES IDEE IS SUPER, CREATIEF!
    MIJN OUDERS VIERDEN IN WINTERBERG HUN 50-JARIG HUWELIJKSFEEST, ZE ZIIN ER HELAAS NIET MEER (WEL IN MIJN HART, HOOR!)

    @ Maurice: Mijn ouders zijn nu beide 65 jaar. En ze genieten nog met volle teugen. En dat zag er 5 jaar geleden toch even heel anders uit..

  7. wilma zegt:

    Geniet ervan met VOLLE teugen.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Dank je, dat hebben we gedaan.

  8. tagrijn zegt:

    Je leest dit pas als je terugbent. Ik hoop dat de hele vreetfles leeg is, want dan heb je heeeeel veeeel plezier gehad.

    @ Tagrijn: De hele vreetfles leeg, mmm volgens Sjoerd wel.
    We hebben het zelfs omgerekend in guldens, daar werden we stil van. Voorlopig maar niet meer naar de Efteling 🙂

  9. rietepietz zegt:

    wat een leuk idee , op een bepaalde leeftijd zit je inderdaad niet meer op cadeautjes te wachten maar is dit soort uitstapjes een “juweel”van een cadeau , veel plezier !

    @ Rietepietz: We genieten er alweer jaren van. En daarvoor waren we jaloers op de vreetfles waar mijn ouders en hun vrienden een keer per jaar iets speciaals mee deden (en nog doen..)

  10. sjoerd zegt:

    Totaal uitgeput zowel geestelijk als financieel uitgeput zijn zijn we achtergelaten op een camping in het brabantse.

    Wij weten niet meer hoe het verder moet, onze AOW is op en het is pas de 10 de van de maand.

    Bijkomend probleem is dat de nieuwe AOW pas aan het eind van de maand komt, omdat wij deze via een duitse bank krijgen die net als onze kinderen eerst van ons geld rente trekken.
    Zojuist heb ik gelukkig gehoord dat het oude brood bij de Aldi voor de halve prijs te verkrijgen is.
    Daartegenover staat dat de dieselprijs wederom gestegen is.
    Trouwens het ergste komt nog…..de wijn is op!!!!!!!!!!
    En wat nog erger is …. we hebben visite.
    Waar hebben we dat aan verdient.

    Een troost het tuig is eindelijk stil.
    Wordt het toch nog gezellig/

    @ Sjoerd: Waarschuwing! Het tuig is alweer in aantocht!
    Enne je krijgt pas AOW aan het eind van de maand waarin je 65 wordt 🙂

  11. Esmeralda zegt:

    Hallo lieve weblogger!

    Ik ben Esmeralda van http://www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl en nu ook van http://www.loghop01.web-log.nl . Ik kom even bij je langs om te vragen of je het leuk zou vinden om dit jaar op zaterdag 14 november om 20.00 uur weer met z’n allen mee te doen met een nieuwe loghop. Ik denk dat je waarschijnlijk wel weet wat dit is maar voor de ‘nieuwe hoppers’ even een beschrijving van het ‘hoppen’.

    Het is de bedoeling dat we, nadat ik telkens een nieuwe link plaats van een van onze hoppers, met alle andere hoppers naar dezelfde blog gaan. Daar een kijkje nemen, een leuk berichtje achter laten, misschien even stemmen op de poll, en misschien nog wat andere leuke dingen doen. Daarna gaan we met alle andere hoppers naar de volgende blog etc… Zo kunnen we met alle andere hoppers een kijkje nemen op elkaars blog en dat is natuurlijk hartstikke leuk en gezellig!

    Hoewel zaterdag 14 november nog wel een tijdje duurt kan je nooit vroeg genoeg aangemeld worden! Dus, lijkt het je leuk om met mij mee te doen en gezellig met z’n allen te gaan hoppen, stuur me dan even een mailtje naar dit adres (loghop.weblog@gmail.com) met je naam, leeftijd, weblog adres, een stukje tekst over jezelf (waar je vandaan komt, je gezin, je hobbies en sporten), en een kleine beschrijving over je weblog (waar gaat ie over? Waarom opgezet?).

    Mocht je nog vragen hebben, stuur deze dan ook naar loghop.weblog@gmail.com en dan probeer ik hem binnen 24 uur te beantwoorden! Vragen mag je ook op de http://www.loghop01.web-log.nl achterlaten of op http://www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl wat je zelf makkelijk vindt!

    Nou, tot hops hoop ik en zegt het voort natuurlijk!

    Veel liefs en groetjes,
    Esmeralda.

    @ Esmeralda: Ik log liever op mijn eigen manier.

  12. Jeanine zegt:

    Hahahaha de vreetfles!! Ik ben benieuwd hoe het was. Gezien mijn enorme leesachterstand kom ik later verder reageren en nog wat stukjes lezen!

    @ Jeanine: Weggaan met de vreetfles is altijd heel gezellig.

  13. Truus zegt:

    De juwelen vreten de vreetfles leeg… 🙂
    Het commentaar van die nieuwbakken AOW’er mag er ook zijn. 😉

    @ Truus: We zijn alweer met sparen voor de volgende (flessen)post begonnen 🙂

    Die nieuwe AOW’er heb ik al geadviseerd zelf een blog te beginnen. Maar hij zegt dat hij zo druk is als een klein baasje :-))

Geef een reactie

