La familia

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Zelf ben ik zo rijkgeweest om tot 1995 te mogen genieten van al mijn grootouders.

In 2004 overleed mijnlangstlevende opa (Cor).

 

Mijn vier grootouders(geboren rond 1911) kregen samen zeven kinderen tussen 1935 en 1948.

 

Die zeven kinderen (waarondermijn ouders) hielpen in de jaren 50, 60 en 70 Nederland aan 14 nieuwe burgers.

 

En die 14 kleinkinderenkregen partners en hielpen vanaf de jaren 70, 80, 90 en in de 21eeeuw op hun buurt weer voor aanwas (tel kwijt).

 

Kijk toen ik in 1968geboren werd had ik al een grote familie.

Want tja ook de oudersvan mijn grootouders hadden meerdere kinderen.

Helaas is na hetoverlijden van mijn grootouders het contact met deze familie en hun(kinds)kinderen een beetje verwaterd.

 

Nou ja wie weet wie ikallemaal nog via Hyves op weet te sporen.

Op dit moment heb ik via Hyves contact met familie in de tweede (broer), derde (tante), vierde(nichten en neven) en vijfde graad (achterneven en achternichten).

 

En twee van de vijfdegraadsfamilieleden gaan  dit jaar voor de zesde graad zorgen..

En nee die twee hebbenniet elkaar als partner getroffen ๐Ÿ˜‰

Had gekund.

Want ze zijn wel eenbeetje familie van mij, maar niet van elkaar..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Familie_(verwanten)

OT: Ik bedenk me ineens dat nicht- of neeflief van Juan ook een (ver) familielid van me aan de haak kan slaan :-))

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

8 reacties op La familia

  1. Alice zegt:

    Leuk zo’n stamboom en het contact met je famillieleden, Houd ze in ere.

    @ Alice: Als ik met allemaal dagelijks contact zou onderhouden, ben ik wel even bezig. Maar dankzij internet ben ik nu niet meer als laatste op de hoogte van allerlei nieuwtjes..

  2. Aline zegt:

    Stambomen napluizen kan heel leuk zijn…

    @ Aline: Vandaar dat mijn ooms me de stamboom niet geven..

  3. rietepietz zegt:

    Ja dรƒยกt is boffen , ik heb alleen een oma van vaderskant een keer gezien toen ik nog klein was . Gelukkig hebben mijn kinderen hun grootouders langer mogen hebben , de grootouders van Henk z’n kant zijn zelf nog een mooie herinnering voor de kinderen van mijn dochter !

    @ Rietepietz: Een ongekende rijkdom! En Opa Cor staat ook nog op de foto met mijn tantezegger Pim.
    Ik hoop voor Pim, Frits en Ida dat ze nog heel lang van al hun familieleden mogen genieten!

  4. Vedat zegt:

    Dat familiecontacten verwateren als grootouders of ouders overlijden, dat schijnt min of meer normaal te zijn. Jij zoekt het nu een beetje verderop, merk ik. Er is weleens beweerd, dat iedereen op de wereld slechts zeven stappen van je af is. Veel verder kun je dus bijna niet meer, Min.

    @ Vedat: Het is het makkelijke van internet. Zelfs met hen die je al min of meer jaren niet gezien of gesproken hebt kun je contact maken. En ik vraag al jaren bij mijn ooms die de stambomen uitzochten om mij ook eens een kopie te geven…

  5. tagrijn zegt:

    De familie was al klein en op een zus met kinderen en twee neven na is er, behalve ook mijn kinderen, niemand meer.

    @ Tagrijn: Sommige achternamen in mijn (schoon)familie worden toch echt met uitsterven bedreigt. Want van de borelingen krijgt niet een de achternaam van mijn grootouders..

  6. Plato zegt:

    Dat heb je met meerminnen he. Je vind ze overal want erg wijdvertakt. Wat zal het bij jou op een verjaardag een staartenzwaaierij zijn ๐Ÿ™‚

    @ Plato: Ik zal opletten bij de volgende verjaardag ๐Ÿ™‚

  7. J@n. zegt:

    En ik ben met je verhaal totaal de tel kwijt. Pffffft, het is ook veel te warm om zwaar na te denken.
    Gr. J@n.

    @ J@N: Ik ook, bij het overlezen bedacht ik me dat ik er al minimaal 2 heb overgeslagen :-))

  8. Ik en Mij zegt:

    Verslavend om je stamboom te onderzoeken, grappig als blijkt dat een college een verre familielid is….

    @ Ik en Mij: Een medewerker van een leverancier had bij mijn vorige baan dezelfde achternaam. Werd het dus op een gegeven moment ik heb je broer gesproken. En nee we kenden elkaar niet van feesten en partijen..

Geef een reactie

