Tweede deurwaarder ?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Sommige bedrijven hebben hun administratie echt niet op orde.

5 jaar geleden kochten wij ons eerste huis.

Na een jaar kwam de eerste deurwaarder om een rekening van de ANWB tekunnen incasseren van de vorige bewoner.

Deze bewoner overleed onverwacht nog geen twee maanden nadat hij het huisaan ons verkocht had.

De laatste tijd krijgen we van UPC post voor de vorige bewoner.

En echt we blijven die brieven niet terugsturen.

 

Dit keer belde Juan (in mei!).

Oh meneer zei de helpdesk, wij zullen dit in ons administratie verwerken.

Het kan zijn dat u nog een schrijven krijgt van de deurwaarder.

Nou die ene brief namen we nog voor lief.

Maar hallo UPC, de tweede hebben we ook al gehad.

En volgens mij zit in niemands laatste hemd een zak.

Dus wie weet staat er bij ons huis binnenkort dan toch een tweededeurwaarder.

Mijn grootvader Cor en mijn schoonmoeder zijn ook in 2004 overleden en neeik hoor niemand erover dat zij ook nog post krijgen.

Dat is allemaal in goede orde afgehandeld.

 

OT: Ik heb me al eens afgevraagd wat er gebeurt als je deadministratiekosten niet betaald bij een rekening. Daar krijg je ook eenbetalingsherinnering voor.

Nee, wij hebben nog steeds onze administratie op orde.

Nou die bedrijven nog..

Helaas voor de bedrijven zijn ze een paar bruggen te ver, anders had ik ze wel willen helpen om de administratie op orde te krijgen :-)))

 

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

11 reacties op Tweede deurwaarder ?

  1. Plato zegt:

    Gewoon even terugschrijven dat je je rot geschrokken bent en dat deze brieven je herinneren aan pijnlijke overlijdens in je familie. En vervolgens dreigen het verhaal aan de krant, Radar of de consumentenbond te sturen. Dan heb je zo een afwikkeling of iemand die je een bloemstuk komt aanbieden.

    @ Plato: Ik denk met warmte terug aan mijn schoonmoeder en aan mijn opa Cor. Door het blog Reismeermin lijkt het soms alsof ze zo nog in mijn handen knijpen..
    Blijkbaar had ik ook nog wat appeltjes te schillen met de vorige bewoner (meneer Blub).
    Maar ja de 1.000 euro die ik vond dat ik teveel voor de woning diende te betalen is nu toch echt wel eens verrekend, dacht ik zo…

  2. Alice zegt:

    Is ie al geweest, die tweede deurwaarder. wel heel apart dat je na zoveel jaar nog in de administratie zit.

    @ Alice: Juan heeft de briefschrijver maar gebeld. Die hebben het nu ook in hun administratie gezet. Want wij betalen het niet, wij maken namelijk geen gebruik van UPC diensten. 5 jaar geleden kregen we al een briefje met de melding u bent afgesloten, de monteur..
    (Wij kijken tv via de schotel).
    Wij betreuren nu dat we dat briefje niet bewaard hebben..

  3. J@n. zegt:

    Dan zou je zeggen dat het in dit ‘computertijdperk’ niet meer voor zou komen, maar het lijkt steeds erger te worden, want ze geven nu de computer steeds de schuld en ik zou wel kunnen schreeuwen: “De computer maakt géén fouten, maar degene die er achter zit!!!”
    Ik heb gezegd;-))
    Sterkte ermee. Gr. J@n.

    @ J@n: Ach ik ken computerbestanden die niet gelinkt zijn aan elkaar, waardoor het ene bestand nog denkt dat je op je oude adres woont en het andere al weet dat je op je nieuwe adres woont. Nee makkelijker kunnen we het niet maken..

  4. Vedat zegt:

    Dit is al de derde keer binnen een week, dat ik dit hoor over UPC. Dan ben jij straks nog verplicht aan te tonen, hoe lang je al daar woont, let maar op. Niet alleen het koopcontract, maar ook een bewijs van de gemeente. Ze zijn onmogelijk bij UPC. Ik ben vorige maand wel overgestapt naar UPC, want als het loopt, dan loopt het, maar veranderingen, Min…

    @ Vedat: Ben er bang voor ja. Maar we wachten het maar af!

  5. rietepietz zegt:

    Sinds alles per computer gaat doen mensen nooit meer iets fout ….de computer daarentegen schijnt van alles fout te doen , véél meer dan de mensen die vroeger het werk deden 😉

    @ Riet: Ik heb vandaag een betaling gedaan per computer (voor mijn mobiele telefoon). Volgens de computer was die betaling niet gelukt. Dus ik doe hem nog een keer, zelfde melding. Een half uur later (ofzo) krijg ik twee keer een sms, uw opwaardering is geslaagd. Voorlopig dus maar mobiel bellen ;-)))

  6. Xander zegt:

    probeer een mail adres van een van de directie leden te vinden en blijf daar mailtjes naar sturen, misschien dat het dan helpt..
    niet goedschiks dan maar kwaadschiks….

    @ Xander: Tja, na 5 jaar ineens spookrekeningen krijgen is wel een aparte ervaring. En dan hebben we al bij een kwartet brieven het briefgeheim geschonden…
    Want die waren niet voor ons bestemd.

  7. joke zegt:

    Ontzettend vervelend allemaal ,ik hoop dat het vlug opgelost is nu.
    Groetjes.

    @ Joke: Dat hoop ik ook!

  8. Vedat zegt:

    Weet je wat me ineens te binnen schiet, Min. Laat die deurwaarders maar naar het kadaster gaan. Daat kunnen ze, tegen betaling, inzage krijgen en zien, wanneer jij dat huis hebt gekocht. Bij de gemeente kunnen ze waarschijnlijk ook en tegen betaling, zien sinds wanneer jij daar woont. Die kosten verhalen ze dan op UPC, want jij krijgt toch gelijk. Je hebt dan nog plezier ook.

    @ Vedat: Oh we lachen er wel om hoor! Want tja wij wisten dat UPC traag van begrip was, maar zo traag..

  9. maurice zegt:

    kortom, ook in het comp-tijdperk zal dit fenomeen blijven bestaan. burokratische missers zijn van alle tijden, dacht ik

    @ Maurice: Je zegt het..

  10. Leo zegt:

    Je noemt ook wel een ‘ballentent’ op zeg, waar het gaat om administreren. UPC, die begrijpen er na tien jaar werken nog steeds niets van en leggen het probleem nog steeds vrolijk bij de ontvanger van de brieven. Je zou ze eens moeten dreigen met een factuur voor de gemaakte kosten, en daar dan weer even een incassodreiging op zetten. Moet je zien hoe snel men de zaken regelt…ik heb dat zelf ook eens zo gedaan toen de stoom uit de oren kwam over iets soortgelijks…andere organisatie, maar zelfde soort ellende…

    @ Leo: Is een idee! Voorlopig dreigen ze met afsluiten van diensten die we al 5 jaar niet (willen) afnemen…
    Dus wie is er dan al 5 jaar niet bij de les.

  11. Aline zegt:

    Maar eh dit is niet fijn deurwaarders bezoeken worden per adres en datum geregistreerd op een checkpoint (ben even vergeten hoe het heet) waar banken naast Bkr een toets doen om te kijken of iemand schulden heeft/en of het adres bekent is… dus zou wel fijn zijn als die vermelding daar ook even verwijderd wordt…

    Dus dit kan in de toekomst nadelige gevolgen hebben want die registratie is op adres en niet op naam…

    @ Aline: Brrrr! Ik hoop maar dat de administratie nu eindelijk alle gegevens heeft gecheckt…

Geef een reactie

