(On)kostelijk

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Hoe duur zal het geweestzijn?

We stonden namelijk eendag € 6,00 in de min.

We gaven dus net iets meer uit dan ik begroot had.

(En dat komt heel zelden voor!)

De bank maakte er iets moois van:

U heeft in de afgelopen periode tijdelijk negatief gestaan.

 

Nou beste bank, nogmaals hoe duur zal dat zijn geweest?

Het zinnetje kostte al een extra rekeningafschrift, krentenkakkers!

 

Maar nee, jullie willen nog meer onkosten gaan maken.

Binnenkort komt er een rekeningafschrift onze kant op met de blijde meldingdat we toch nog € 0,89 rente krijgen op een spaarrekening die we al tijden nietgebruiken.

 

Vroeger was het toch echt de bank die meedacht 🙂

 

Maar na 6 maanden (be)sparen blijkt dat we van elke 100 euro die wijbinnenkrijgen, tot nu dan, iets meer dan 85 uitgeven.

Het spaartegoed en de drakengalpot groeien dus nog steeds.

 

En op die ene dag in de min na staan we nog steeds aan de winstkant van debalans.

 

In juni en juli keren we de drakengalpot om.

Met het geld gaan we:

Theaterkaarten kopen (300 euro!)

Feest vieren

Op reis (3 weken zeker, wie weet 4 weken)

 

We sluizen 🙂 het geld van onze spaarrekening naar onze betaalrekening.

En gaan de economie even flink stimuleren.

 

Om daarna weer maanden meer te genieten van minder uitgeven:-)

 

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

10 reacties op (On)kostelijk

  1. Leo zegt:

    Dat van die spaarrekening ken ik ook. Elk jaar een renteoverzicht met weer een paar cent rente over rente, tot een saldo van wel 1,89€. Onzinnig, duur en van de zelfde bank….

    @ Leo: En zo houden we die leeuw lekker bezig…
    Krijg net het nieuwste overzicht van de Vaste lasten.
    Daar kreeg ik weer eens een blaadje extra met nog 1 af-bericht.. Maar ik ben nog van de papieren generatie, dus ik zeg die rekening-overzichten nog niet af…

  2. J@n. zegt:

    Ha ha ha, dat is blijkbaar voor iedereen hetzelfde, ik heb ook nog een rekening met een onbetekenend bedrag wat ieder jaar een paar centen aan rente doet, maar dat van mij staat bij de Rabobank…..

    @ J@n: Op deze rekening stond altijd het vakantiegeld even geparkeerd in het verleden. Ik was hem echt helemaal vergeten. Ik ga er wat lekkers van kopen :-))

  3. rietepietz zegt:

    Herkenbaar , ik heb nog een vergeten plusrekening waar nog minsten 40 cent op staat …kun je na gaan wat wij over 5 jaar te verbrassen hebben 😉 Veel plezier met de drakenpot!

    @ Rietepietz: Ik haal het bedrag eraf en ga het verbrassen :-))

  4. kamira zegt:

    Groot gelijk Hupseke

    @ Kamira: Rinkeldekinkel, geld moet af en toe kunnen rollen..

  5. Elmar zegt:

    Bij ons is de pot al aardig leeg, want ons vakantieverblijf is al betaald! 😉
    Veel plezier met de inhoud van de drakengalpot! 🙂
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Na de vakantie kijk ik wel weer wat er nog over is in de drakengalpot… En we gaan er echt van genieten..

  6. Keepsmiling zegt:

    Hhaha..dit soort humor was ik nu net even hard aan toe.
    Thanks!

    @ Keepsmiling: Anders ik wel. Ik maak me echt soms te veel zorgen over mijn verminderde inkomsten…

  7. Vedat zegt:

    Zit er ook een minimum bedrag aan kosten op dat in de min staan? Bijvoorbeeld vijftig cent of zo. Als dat niet het geval is, dan zou ik zorgen iedere maand vijf of zes euro in de min te staan, een hele dag lang. Kost de bank een hoop geld aan administratiekosten.

    @ Vedat: Dat idee heb ik wel. Maar ik ga het maar niet elke maand proberen.. Banken gaan piepen, is mijn idee, als je drie maanden lang steeds min of meer in de min staat…

  8. Mama Muis zegt:

    Er zat zeker nog wat in die drakengalpot? 6 maanden keer 15 euro… en voor honderden euro’s plannen 😛 ach wat zwam ik, zal wel weer niet goed lezen, per slot heb jij vrouw ekster vaak genoeg voor financiële missers behoed op ten a day 😛

    @ Mama Muis: Drakengal begon met het plan om 1825 euro te (be)sparen. Wat 5 euro per dag zou zijn.. 35 euro per week. En zolang we niet meer uitgeven door de geldkraan dan we binnenhengelen, maak ik me er eigenlijk helemaal geen zorgen meer om 🙂

  9. Truus zegt:

    Tja, die afschriften en zo, dat gaat allemaal automatisch…
    Een pluim voor jouw budgettering Min. Veel plezier met wat jullie er mee gaan doen! 🙂

    @ Truus: Volgens mij vind ik het plannen en budgetteren van geld nog leuker als het uitgeven :-)))

  10. Plato zegt:

    Zo, jullie weten ervan te genieten. Budgetteren en daarna de beuk er in. Dat wordt een mooie vakantie, kan niet anders.

    Plato bezuinigt nog maar effe door. Je kenniewete.

    @ Plato: Het feestje voor Juan zal vast duurder blijken dan de vakantie.. En in augustus bezuinigen we wel weer, want tja Min heeft nog geen nieuwe baan gevonden..

Geef een reactie

