Beleggen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ikhou van beleggen

Ikbeleg dan ook elke dag.

Nietdat ik me dan bloot stel aan allerlei gevaren hoor.

Ikkies dan vaak voor het vertrouwde in binnen- en buitenland.

 

Vandaagwas het een mooie dag om weer wat aankopen te doen.

Nietdat ik gekeken heb hoe de koersen erbij stonden hoor.

Ikkoop al jaren niet meer dagelijks.

Endat bevalt goed.

 

Ener werd aan allerlei kanten gelonkt.

Kiesmij, nee mij..

 

Maarik had een lijstje gemaakt.

Geenzuur, weinig zoet.

Enook wat we al om te beleggen in huis hadden.

 

Ikwilde veel hebben, voor weinig geld.

Geenonnodige uitgaven.

Dusalleen het hoognodig en voor de rest geen poespas.

 

Ikkan niet zeggen dat ik niet beleg,

Wantzonder beleg vind ik het brood maar kaal.

Tochis het beleggen wel veranderd door de jaren heen.

 

Wanttja, ik wil best wel mijn brood beleggen, maar liever niet met geld 😉

(Alzou ik best willen zwemmen in geld 🙂)

 

Datbeleggen is me van kleins af aan geleerd.

Vanafdat ik kon happen.

 

Eenhalfje hartig en een halfje zoet.

Hilde,ik wil liever zoet.

Kinderendie willen, juist Min pak voor hun ……

 

Hetenige zoete beleg wat nu nog in huis is te vinden is pindakaas en hagelslag.

Wantvandaag kocht ik gewoon beleg voor op brood.

Kaas,ham, eieren en ik wist dat ik iets vergeten was.

 

Gaik morgen voor een nieuwe haring op pad.

Dit bericht werd geplaatst in Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

15 reacties op Beleggen

  1. J@n. zegt:

    En die zijn me toch lekker man! Ik heb er vandaag 2 gegeten, je kunt eigenlijk beter zeggen gesnoept!
    Smakelijk Min.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Lekker! Hier gaan Juan en ik de twee haringen (gekregen van de visboer) lekker op een broodje eten, mjammie!

  2. Frans54 zegt:

    Ham kaas eieren levert een prima uitsmijter of omelet op. Maar van een omelet ham/kaas/haring heb ik nou nog nooit gehoord.

    @ Frans54: Nou die ga ik zeker niet proberen, zonde van de omelet of van de haring.. Maar ja ik heb vreemdere combinaties met smaak gegeten..

  3. Toaske zegt:

    Pas ontdekt bij de Jumbo, vijgenjam met walnoten: zo lekker. Dát zou je ‘ns moeten proberen!

    @ Toaske: Klinkt heerlijk, lijkt me heerlijk bij een kaasplankje..

  4. Elmar zegt:

    OOk ik beleg dagelijks, meestal met iets hartigs soms met iets zoets en als het om ontbijtkoek gaat met boter.
    Geniet van de haring morgen Min!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ik smeer wel boter op ontbijtkoek en krentenbol, maar die geeft ik mooi mee als lunch aan Juan. Hou er namelijk niet echt van..

  5. Joke zegt:

    Goed gevonden, ik beleg ook graag en liefst met wat variatie.
    De nieuwe haring kan ik je aanbevelen.

    Groetjes.

    @ Joke: Dank je, en tja die variatie mmm, in het buitenland minder dan hier. En ik heb twee haringen van de visboer gekregen, ben benieuwd…

  6. Vedat zegt:

    Eerlijk gezegd wordt in Huize Vedat op dezelfde manier belegd, Min. Wat moet je meer? Het is lekker, al is onze pindakaas nou niet direct zoet te noemen.

    @ Vedat: Ik eet drie maal op een dag en probeer minder te snoepen. Alleen in het weekend nog wat lekker nootjes en wijn. Misschien vind ik daarom pindakaas wel lekkerder op brood dan Jam, omdat het niet direct zoet te noemen is.
    (Drink thee ook zonder suiker).

  7. Keepsmiling zegt:

    Beleggen, idd..een geweldige bezigheid.
    Ik hou het maar even bij een boterhammetje met kaas…er moeten weer wat pondjes af…

    @ Keepsmiling: Ik wil er ook graag nog wat pondjes af.
    Maar de eerste twee zijn in ieder geval net eraf 🙂

  8. Plato zegt:

    Kijk, dit zijn beleggingen waar je met plezier naar kijkt en bovendien kun je je investeringen met een gerust hart in de koelkast leggen. Een lekker sappig stukje ham of rosbief met een eitje erbij gebakken. Denk ik even niet aan het afslank-idee. Want beleggen moet je leren en dagelijks practiseren. Jammie.

    @ Plato: Zo is het! En ach dat afslanken gaat hier ook heel traag. Nog maar 1 kilo kwijt van de 5.

  9. tagrijn zegt:

    Ik zie het al, als ik niet weet wat ik op mijn brood zal nemen, kies ik jou als beleggingsdadviseur.

    @ Tagrijn: Whahahaha! Dank je 🙂

  10. wilma zegt:

    Wat een prachtige woordspeling!!
    Fijn weekend Min, liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ik hoor al twintig jaar dat ik ik beter in aandelen kan gaan beleggen… Voortaan zeg ik gewoon dat ik al dagelijks beleg 🙂

  11. Jeroen zegt:

    Dat is nog eens verstandig beleggen. En de haring? Drie voor 2 euro vandaag bij C1000.

    @ Jeroen: Ik kreeg van de visboer twee gratis haringen…

  12. Margreet zegt:

    Pindakaas zoet ?
    Ik beleg vaak met ‘slechts’ (echte) boter, zeker als je lekker brood hebt, is dat een lekkernij om je vingers bij af te likken 🙂

    @ Magreet: Ik heb altijd gehoord dat het bij de zoetwaren hoort… En zo´n boterham noemt Hilde een boterham met tevredenheid..

  13. Leo zegt:

    Jammie, een nieuwe haring……heerlijk! Enwat het beleg betreft, ook hier altijd iets hartigs gevolgd door wat zoet. Typisch Nederlands wellicht?

    @ Leo: En ik kreeg van de visboer twee haringen, voor niets.. En sinds ik in Finland leerde dat drop daar het nationale snoepgoed is en aardappel de nationale groente durf ik niet meer te zeggen wat typisch Nederlands is…

  14. rietepietz zegt:

    Het enige zoet dat ik op brood eet zijn verse aardbeien ,verder ga ik toch voor hartig .Maar inderdaad was dat vroeger wel anders 😉

    @ Rietepietz: Ik eet ook heel graag verse aardbeien op brood, jammie..

  15. Truus zegt:

    Een leuke WOW Min. Ik had al gauw door over wat voor soort beleggen het ging. 🙂
    Maarre, ik heb liever een zure haring…

    @ Truus: Dank je ! Zure haring? Volgens mij nog nooit gegeten..

Geef een reactie

