Luilak

Het is vandaag Luilak,
Mooie gelegenheid om even wat vragen te beantwoorden πŸ™‚

De Beleef Onze Lente (B.O.L) steenuilenband (of bende) groeit voorspoedig.
Er zijn nu 42 uitnodigingen voor een zeker feest de deur uit.
Mocht je ook ooit 90 mensen willen uitnodigen voor een feestje, koop dan geen 90 postzegels.
Ach als ik de 50 postzegels niet kan ruilen dan hebben we voorlopig genoeg voorraad voor alle speciale jaardagen.

De trapkast is nu droog en helemaal leeggehaald.
En nee Sjoerd, de zolder is nog niet opgeruimd.
Wel is er wat behang afgehaald bij de voordeurhal.
De zuidelijke schutting is weer helemaal  verdwenen achter de Druif, de Campsus en de Vijg
En nu durven de vogels wel in onze tuin te komen.
(Madame M heeft ineens een oogje op een duif, maar ja die liefde wordt niet beantwoordt)

Sinds deze week word ik weer gebeld met tips voor banen.
Dus banenzoekers er komen betere tijden aan.

Want als ze Min gaan bellen, dan zit er echt beweging in die markt!

Hele fijne pinksterdagen en tot dinsdag!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Luilak

  1. Alice zegt:

    Dat klinkt lekker positief, wie weet zit er een baantje tussen en vogels in je tuin is nooit weg.

    @ Alice: Ik ben van huis uit een optimist, dus ik hoop dat ik het niet te zonnig in zie πŸ™‚ En tja wij hebben alleen in mei en juni meerdere vogels in de tuin..

  2. .J@n. zegt:

    Het weer is in ieder geval positief Min, nou de banenmarkt nog.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Vrijdag bleef men bellen, ik dacht nog even en ik heb zelf een persoonlijk assistent(e) nodig πŸ™‚

  3. Truus zegt:

    Bedankt voor de update Min en succes met de banenjacht. πŸ™‚

    @ Truus: Graag gedaan en dat hoop ik ook. Maar ja er azen meer mensen op dat ‘bootje’

  4. Margreet zegt:

    Wat gek dat die duif niks voelt voor Madame hihi
    Jij ook prettige pinksterdagen Min.

    @ Magreet: Madame heeft een aanbiddende buurmankat. Maar ja, daar geeft zij geen reactie op πŸ™‚
    En de pinksterdagen waren heel prettig met beide dagen bbq.

  5. Elmar zegt:

    De zon schijnt buiten hopelijk gaat hij ook snel schijnen op de banenmarkt en vind je een geweldige job!
    groetjes en nog een fijn weekend!
    Elmar

    @ Elmar: Daar ga ik wel van uit, maar ja ik ben dan ook een optimist. En ik heb vorig geleerd om niet gelijk resultaten te verwachten. Groetjes terug en het weekend was prachtig!

  6. Jeanine zegt:

    Haha dat ken ik nog wel van vroeger, Luilak! Wat een streken we toen uitgehaald hebben…..
    Goed om te weten dat de banenmarkt weer wat gaat aantrekken, heeeeel goed om te weten! Geniet van de pinksterdagen en van het mooie weer Min!

    @ Jeanine: Heb ik allemaal gemist. Vorige Deetje kochten we pas net voordat we waterwoonplaats veranderden.
    En ik hou je op de hoogte, maar wat een prachtig weer deze week, ik geniet en heb genoten!

  7. rietepietz zegt:

    Gevaarlijke liefde van madame X voor de duif , Madame vindt het beestje waarschijnlijk “om óp te vreten “!
    Wat fijn dat er weer wat beweging in de banen komt !

    @ Rietepietz: Zolang die duif niet per ongeluk haar mond in loopt, is er niets aan de hand. Want tja als je wilt jagen, moet je wel bewegen πŸ™‚
    En ik hoop in augustus weer aan het (betaalde) werk te zijn.

  8. tagrijn zegt:

    Dat was Min’s vragenrubriek. Mag ik ook gewoon vragen insturen? Doe ik het per post, dan ben je voor het antwoord tenminste weer een postzegel kwijt.

    @ Tagrijn: Zal ik je dan eerst een postzegel sturen πŸ™‚

  9. mikelodeon zegt:

    Haha, hier in Houten vieren ze luilak met koninginnedag. Mooi die poezen’liefdes’ hier mekken ze naar alles wat fladdert. Lekker opgeruimd blogje, vrolijk en licht πŸ˜€

    @ Mikelodeon: We wonen al bijna 9 jaar niet meer in een Luilakvierende omgeving πŸ™‚ En Juan hoopt hier nu net zolang te wonen als in Haarlem (en daar woonde hij 41 jaar)
    πŸ™‚

  10. Jooo luilak.
    daar heb ik vroeger genoeg aan mee gedaan maar helaas kennen ze hier alleen douwtrappen.
    Heeeeeeeel wat anders dan luilak.
    Hoop dat je niet te wakker bent gemaakt.
    Groetjes van ons.

    @ Zoomerseleeuwtjes: Ik woon niet meer in een Luilakvierende omgeving πŸ™‚ Maar ik ben meestal al uit mezelf heel vroeg wakker.

  11. wilma zegt:

    Bij ons wordt niks aan luilak gedaan…maar lijkt me een enige bezigheid!
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ach er zijn in alle streken van Nederland van die leuke plaatselijke tradities πŸ™‚

  12. Vedat zegt:

    Nou ben ik even aan het nadenken ove jouw zuidelijke schutting, Min. Wat ontzettend leuk, dat je een schutting vol met druiven hebt. Om zover te komen, heb je veel zon nodig en die zon staat in het zuiden. De zon schijnt dan naar het noorden, waar die schutting staat. Een noordelijke schutting dus. Klopt dat, Min? πŸ™‚

    @ Vedat: Whahaha, het is wel de schutting die de meeste zonuren heeft πŸ˜‰ De achtertuin ligt (volgens Juan) op het oosten. Ik heb echt niet voor niets al gewaarschuwd dat je me beter niet om de weg kunt vragen. Juan’s innerlijke kompas werkt echt beter πŸ™‚

  13. Jeroen zegt:

    Dat klinkt veelbelovend Min. Hopelijk zit er een baan voor jou bij. Ik duim voor je.

  14. rietepietz zegt:

    @Min
    dat zou fantÑstich zijn Min !

    @ Rietepietz: Ik hoor nu nog heel weinig… Dus ik zoek nog even verder, of ik begin toch als zelfstandige..

Geef een reactie

