Afstand houden ?!

Op internet had ik al gelezen dat de angst voor de nieuwe griep heel groot is.
Maar dat iemand aan mij zou vragen of ik er last van had, dat was echt onverwacht..

Snif snot snuiter.
Min zit achter de werkpc bij het UWV.
"S(ch)weinflu? ", vraagt (de) Jank 5 pc’s verder
No hay fever zeg ik.

5 minuten later:

Jank houdt nog steeds afstand..
Ik vond de gabberjongens (lieten heel lief hun hond uit) die ik net buiten tegenkwam er toch wat gevaarlijker uitzien bij de eerste aanblik.
Maar, ja misschien is Jank allergisch voor mensen die gekleed gaan in een blauw sollicitatiepak.

Jank leende wel een pen, maar de arme man was duidelijk heel bang dat hij door mij besmet zou worden.

En nee ik had mijn kaartje niet bij me, anders had ik het hem gegeven en erop geschreven.
Thanks for your questions, read my blog tomorrow…

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Afstand houden ?!

  1. Alice zegt:

    Hahaha, wat zijn sommige mensen toch bang. Maar er heerst toch nauwelijks iets in nederland.

    @ Alice: Bij de eerste vraag van hem pakte ik mijn notitieblok en begon met schrijven… Om maar niet in lachen uit te barsten…

  2. Truus zegt:

    Als het een Jank is begrijp ik zijn reactie wel. 😉
    OT Er staat een foto voor je op mijn weblog. 🙂

    @ Truus: Ja maar die jank zat op een werkpc van het UWV in Nijmegen.. En leuk die foto van de Meerminnenpoort in Kampen..

  3. J@n. zegt:

    Dat ik een tijdje niet op je weblog was komt omdat ik een nieuw lappie heb en jij daar nog niet in mijn feeds stond, tot het bezoek van jou aan mijn weblog, toen kon ik je ook weer vinden. Dus het lag er helemaal niet aan dat ik bang was om aangestoken te raken hoor!;-)) Zo, dat is ook weer uit de wereld….
    Gr. J@n.

    @ J@N: Lekker een nieuw lappie ! Veel plezier ermee!
    En het enige wat ik aansteek is het fornuis 😉

  4. tagrijn zegt:

    Je draagt toch geen computervirus bij je?

    @ Tagrijn: Ehm wellicht het ik hou van webloggen virus..

  5. Mama Muis zegt:

    Heb je een blauw sollicitatiepak? Heb je iets op het oog bij de KLM 😛

    @ Mama Muis: Het is driedelig en ik denk maar dat ik met mijn staart niet de lucht in ga (hoogtevrees), maar ik denk dat ik ga solliciteren bij de Klub voor lange mannen (eigenlijk mensen, maar swah!). Voor lange mannen kijk ik graag even om 😉

  6. Elmar zegt:

    Nog maar twee gevallen in Nederland, en hooikoorts is al verdacht!
    Wat een paniekvoetbal!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ik vond het echt zo´n leuke reactie, eens iets anders als: zooooo, verkouden ???

  7. Pfff… ik worstel al genoeg met een gewone verkoudheid (toegegeven, daar hobbelt ook een chronische bronchitis tussen, maar alla): al drie weken aan het sudderen! (Als het nou nog zou leiden tot lekker draadjesvlees… maar dat wordt m niet denk…)

    @ Libra: Ach gossie en ik werd al zo moe van mijn week en een dag Hooikoorts. Hoop dat de verkoudheid ook bij jouw snel de koffers pakt, pfff hier is de hooikoorts alweer 3 dagen op visite..

  8. Annemiek zegt:

    Sommige mensen zijn Mexicochonders. Bang om de Spaanse griep te krijgen.

    @ Annemiek: Whahahaha, hoe kom je erop…

  9. maurice zegt:

    een staaltje van collectieve hypochondoriteit, en voor de media: hoe meer bange mensen, des te meer oplage’…

    @ Maurice: Angst verkoopt beter als goed nieuws blijkbaar..

  10. rietepietz zegt:

    Hoe méér je mensen ontwijkt hoe vatbaarder je wordt, je kunt nou eenmaal geen antistoffen opbouwen als je nooit in de buurt van “de beestjes “komt . Artsen hebben vrijwel nooit griep ,domweg omdat ze zóveel met zieke mensen in aanraking komen dat het lichaam antistoffen kon maken . Mij krijgen ze niet gek hoor ,Ik zie het wel !

    @ Rietepietz: Tja daar heb je ook een punt! En inderdaad we zien het wel…

  11. Trui zegt:

    Elk kuchje of snufje wordt aangezien voor die griep. Een tikkeltje overdreven, lijkt mij.:-))

    @ Trui: Ik moest moeite doen om niet heel hard te lachen.
    Want tja volgens mij is hooikoorts niet besmettelijk…

  12. Leo zegt:

    Vandaag zijn er twee nieuwe gevallen bijgekomen in NL. Mensen die op e.o.a. wijze iets met Mexico hadden. Je hebt toch geen reisje achter de rug waarvan wij, trouwen lezers, niets weten he?

    @ Leo: Onlangs even in Duitsland geweest, maar ja dat is hier om de hoek..

  13. Vedat zegt:

    Nu kom ik dus hier met jou in contact. Hopelijk blijft de virtuele wereld verschoond van die aardse perikelen. Maar wat doet een Jank daa bij het UWV? Verzorgd hij daar de greencards?

    @ Vedat: Ik kwam hem tegen bij de PC’s die je alleen voor het zoeken naar werk mag gebruiken..

  14. Plato zegt:

    Is zo’n virus via de pc overdraagbaar Min? Enne….ben je al weer beter (doet mondkapje toch maar voor)?

    @ Plato: De R is uit de maand (dan heb ik het meeste kans op klachten), dus het gaat alweer een stukbeter.

Geef een reactie

