Galspuwende draken

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Als kind / tienerkon ik niet wachten om mijn zakgeld uit te geven.

Hetliefst aan ditjes en datjes.

Hier en daarwerd er zelfs geld van me afgetroggeld.

Ik zeivaak ja als ik eigenlijk nee had moeten zeggen.

 

Er zijnnatuurlijk altijd wel vuurspugende draken van rekeningen

die jemet geld het beste kunt sussen.

Echterik deed het al bij een beetje galspuwende.

 

Nogsteeds voel ik me een beetje schuldig als ik de straatmuzikant geen kleingeldgeef.

 

Maaraangezien ik die nu vaker per week zie is het niet elke dag feest.

 

Na mijnverblijf in Amerika besloot ik mijn budget anders aan te pakken.

Deeerste die ik betaalde was mijn eigen (en nu de gezamenlijke) spaarrekening.

 

Aleerder bleek bij een langdurige werkloosheid dat galspuwers geen of veel mindergeld van mij kregen.

 

Een paargoede doelen, de publieke omroepen, de krant, ja zelfs mijn favoriete politiekepartij kunnen niet zeggen dat het door de huidige economische crisis komt datik geen betalend lid meer ben.

 

Dat was allemaal een minof meer bewuste keuze.

Soms beviel het afzeggenzo goed, dat ik me daarna niet meer opgaf.

 

En soms bellen ze dan nogwel.

Dag mevrouw Min, u heeftons goede doel in het verleden gesteund.

Wilt u ons dit jaar weerondersteunen?

Nee, ik zeg echt meer needan ik zelf dacht.

..

OT: Ik heb de families Hooikoorts (allergie) en Kouvatten op visite gehad.

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

21 reacties op Galspuwende draken

  1. J@n. zegt:

    En ik ben het helemaal met je eens, je kunt toch niet het leed van de hele wereld dragen en wat die hooikoorts betreft wens ik je sterkte!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ik heb het geprobeerd, dat werkte niet! En gelukkig gaat het alweer wat beter, nog een paar nachten goed slapen en je ziet of merkt niets meer van dit familiebezoek!

  2. rietepietz zegt:

    Ja het is echt hooikoorts weer geweest dus jij hoopt vast op een lekker buitje !
    Als al die liefdadigheidsorganisaties eens niet hun reserves zouden beleggen ( waar nu dus véél geld vervlogen is ) maar écht iets doen met het geld dat goedwillenede mensen schenken ga ik er over denken ,voorlopig krijgen ze niets .Ik doe lieveriets voor mensen in mijn omgeving dan weet ik zeker dat het goed besteedt is .

    @ Rietz: Of ik had onlangs niet zo lang op een vochtige plek moeten klussen. Want het was een combinatie van factoren. En tja al dat geld wat de laatste jaren vervlogen is op de beurs daar hadden we heel wat mensen en dieren mee kunnen helpen. Ik zal later nog wel eens vertellen welke dingen wij belangrijker dan beleggen vonden..

  3. tagrijn zegt:

    Dan zou ik die hooikoorts ook maar opzeggen als je zo lekker bezig bent.

    @ Tagrijn: Als dat zou kunnen, graag!

  4. Alice zegt:

    Je hebt wel erg veel last van akelige familieleden. Ik hoop dat ze nu vertrokken zijn. En weg met de galspuwers, het zijn maar klaplopers.

    @ Alice: Al 25 jaar komen ze onverwacht op visite, maar ja het is familie hé. En aan klaplopers geef ik zo min mogelijk..

  5. kamira zegt:

    Het loopt inderdaad soms de spuigaten uit

    @ Kamira: Kunnen ze daar eigenlijk geen afspraken over maken? Want soms druppelen hier de rekeningen binnen en daarna stromen ze weer over de mat. Geen pijl op te trekken.

  6. Elmar zegt:

    Gelukkig dat het nu even een paar dagen gaat regenen dat zou de familie hooikoorts afscheid moeten doen nemen!
    Nee zeggen kan soms inderdaad moeilijk zijn!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Gelukkig nemen de familieleden stuk voor stuk weer afscheid hier. En tja ik heb wel weer beter leren nee zeggen het afgelopen jaar. Maar of dat nu allemaal op tijd was is weer een heel ander verhaal..

  7. Ik en Mij zegt:

    Een favoriete politieke partij….
    soms is het lekker om vanalles te laten vallen. Maar de postcodeloterij maar niet, want je weet maar nooit. En de abonnement op de rioolverstopping/ontstopping… eh.. nog maar even niet..want je weet maar nooit. De ANWB… zucht… scheelt wel weer een hoop.. maar je weet maar nooit. Dus nee zeggen zit er voor mij nog niet helemaal in.

    Sterkte met je hooikoorts, (dat wens ik mij zelf ook)en een fijn weekeinde gewenst.

    @ Ik en Mij: Dit jaar met alle loterijen gestopt en ik mis ze niet. De rioolontstopper is pas geweest en tja de ANWB ook maar niet opgezegd. En gelukkig gaat het alweer een beetje beter. Je ook sterkte met je hooikoorts en een prettig weekend.!

  8. Trui zegt:

    Van je familie moet het maar hebben! Ik zou breken met ze, als ik zo’n familie als de fam. hooikoorts had!:-))
    Sterkte met alle gesnif en gesnuf.

    @ Trui: Het gaat steeds beter alleen bij het derde ei van SU zag ik niets dankzij een niesbui!

  9. Plato zegt:

    Je moet ook wel nee zeggen want ze plukken je kaal en vragen dan nogom meer. Schaamteloos af en toe.

    Hooikoorts en verkoudheid: dat klinkt niet prettig, Min. Misschien kun jij niet tegen vocht. Vreemd voor een min eigenlijk.

    @ Plato: Inderdaad, als je ze een vin geeft willen ze de hele staart. En die kou vatte ik na de wateroverlast hier, want ik bleef te lang op een koude vochtige vloer klussen..
    Dat vocht is trouwens nu nog steeds niet helemaal uit de vloer weg!

  10. Annemiek zegt:

    je kunt nou eenmaal niet alle goed doelen steunen. Bovendien blijft er vaak te veel aan diverse strijkstokken hangen.
    Wij hadden de familie hoest en snotter op bezoek.

    @ Annemiek: Tja en er komen steeds meer doelen waar we (of familieleden) wat mee hebben. En dan weet je hoe nodig het werk is wat ze doen. Hopelijk ben je alweer wat opgeknapt, ik heb nog een paar nachten goed slapen nodig..

  11. Vedat zegt:

    Er zijn zoveel goede doelen, Min. Je kunt ze beter gelijk behandelen. Krijg je ook geen scheve gezichten, behalve als je jouw hele budget daarvoor aanspreekt, want dan heb jij een scheef gezicht.

    @ Vedat: Whahahaha! Helemaal waar ja!

  12. Mama Muis zegt:

    Zo, was je er weer! Hopelijk wat opgeknapt. Ennuh galspuwende draken… denk niet dat ze uitgestorven raken.

    @ Mama Muis: Ehm ik had ook even een paar dagen cursus.. Waar ik trouwens niets zelf voor hoefde te betalen..

    En tja ik ben ook bang dat galspuwende draken inderdaad eerst het zuur en dan het zoet blijven beloven. En nee die belofte maakt dan niet alleen de regering niet helemaal waar…

  13. Soofy zegt:

    Het is wel eens goed om de knip dicht te houden, en zeker zo goed om eens ‘nee’ te kunnen zeggen. Dat geeft lucht; dat is iets anders dan vuur en gal!

    @ Soofy: Tja dat leerde ik al in de jaren tachtig en negentig.
    Gelukkig hoeven we nog niet op alles te beknibbelen, dat geeft zeker lucht om het vuur en gal op gepaste wijze te bestrijden..

  14. Leo zegt:

    Wij trekken ook al enige tijd aan die broekriem. En dan pas blijkt hoeveel van dat slijk der aarde je eigenlijk kwijt raakt aan lekkages in je weerstandsvermogen tegen verzoeken daartoe. En als je de een wat toeschuift komt de ander ook langs. Kan niet meer nu, dus dat geeft een stukje meer rust. En ach, die cliniclowns kunnen wel zonder mij..

    @ Leo: De cliniclowns doen het al jaren zonder steun van ons. Maar de staatsloterij mist blijkbaar onze inleg zeer, want ze willen geen geld meer uitgeven aan een advertentie in de landelijke kranten. Want tja staat ook al op internet, die uitslag. Daar krijg ik dan weer uitslag van.. Dus ben blij dat ik met die loten gestopt ben..

  15. novelle zegt:

    hooikoorts …..hmmmm een hardnekkig kwaaltje inderdaad.Vooral met al die pollen in de lucht.Tja geef alleen als je echt denkt dat het nodig is.laat je niet pushen tot wat eigenlijk niet kan. Minneke geniet van het mooie lenteweer …groetjes!

    @ Novelle: Ik heb er kans op in de maanden met een R. Dus ik maakte al bijna een rondedansje dat de familie mij dit jaar over had geslagen. Maar helaas. En met dat mooie lenteweer geniet ik zeker, jij hopelijk ook!

  16. Jeroen zegt:

    Heel verstandig Min. Zo loop ik de straatkrant verkopers voorbij. Niet omdat ik ze het niet gun, want ze hebben het niet breed. Maar door hun dwingende manier. Daar gaan staan waar je ze niet kunt ontlopen en je dan nog zelfs aanspreken. Ik hou niet van dwang. Bovendien stimuleer je door te geven de toestroom van deze mensen. Ik doe altijd een flink aantal grote duiten in het zakje als ik zo’n land bezoek. Dat vind ik een veel betere manier.

    @ Jeroen: Daar heb je ook een punt. Maar ja ik ga nu gewoon vroeger boodschappen doen, dan kom ik ze niet of in ieder geval wat minder tegen..

  17. Maurice zegt:

    ik heb gelukkig alleen last vd berken qua hooikoorts en die zijn gelukkig na april uitgebloeid, maar t is vervelend, hooikoorts.
    krant lees ik elke dag in de bieb, niet uit zuinigheid, meer uit milieuoverwegingen.

    @ Maurice: Geen idee wat de oorzaak van mijn klachten waren of zijn. Maar gelukkig gaat het weer een stuk beter.
    En tja dat milieu is ook een goede reden om iets niet te kopen..

  18. Truus zegt:

    Dat doet me er aan denken dat ik nog het een en ander wil opzeggen. 😉
    Gelukkig gaat het alweer beter met je. Een goede nachtrust doet wonderen. 🙂

    @ Truus: Gelijk doen! Ruimt ook heerlijk op in je hoofd.
    En inderdaad hoe wonderlijk is een goede nachtrust!

  19. Jeanine zegt:

    Ik heb dus nog een hoop te leren…

    @ Jeanine: Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik iets nieuws leer of iets ouds probeer af te leren 😉

  20. Maurice zegt:

    Ik geef vrij weinig aan goede doelen, want ik probeer een goed mens te zijn.
    En ik vraag me ook wel af hoe ‘goed’een doel is…
    godeverdorie, hooikoorts kan er inhakken, ik niest, wrijf in mijn ogen, hoesst ed…..erg vervelend
    sterkte ermee, gelukkig regent t hier nu even..

    @ Maurice: Die regen helpt hier nog niet erg. Het was heel even rustig, maar helaas..

  21. Maurice zegt:

    verdorie reageer ik 2 keer 😉

    @ Maurice: Bedankt voor je reacties!

Geef een reactie

