Snif en Snuit

Kent u mijn vrienden al die ik kan missen als kiespijn?
De heer Snif en de dame Snuit?

Nu kan ik dit gezelschap aardig handelen hoor.
Maar dan die vervelende kinderen die te pas en te onpas lopen te klieren.
Klierige klieren!

De kinderen heten Hoest en Proest.
En ze willen stoombaden, kamillethee en drop.

Vanavond zouden we naar Veldhuis en Kemper gaan,
maar ik heb besloten om maar niet nog een keer naar buiten te gaan.

Want dat beviel echt niet zo vandaag, met de heer Snif, de dame Snuit en de kinderen Hoest en Proest.

Dit paasweekend willen we naar Zandvoort toe en visite en vis blijft maar 3 dagen vers.
En van deze familie heb ik nu al last sinds dinsdag..

Wens iedereen hele fijne, vrolijke Paasdagen !

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

18 reacties op Snif en Snuit

  1. Alice zegt:

    Sterkte Min, dat is niet leuk deze famillie op bezoek te hebben.

    @ Alice: Tja ze komen bij mij al 25 jaar minimaal een week langs. Maar dit keer kwamen ze wel heel laat…

  2. J@n zegt:

    Als ik het vertel krijg ik steevast als antwoord: “Ja, het heerst.” Dus dat geef ik je ook als antwoord. Ik kan je wel vertellen dat het deze keer taaie rakkers zijn die hier in huis ook niet zijn weg te branden. Ik zou zeggen; Sterkte ermee Min en beterschap.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Het zijn inderdaad taaie rakkers. Maar ik had toch echt hele goede hoop dat ze dit jaar eens verstek zouden laten gaan en mij niet zouden bezoeken. Helaas.

  3. novelle zegt:

    Wat heb je dit aardig neergeschreven!!!ik wens je ook fijne paasdagen hopelijk ben je gauw weer beter.

    @ Novelle: Dank je en tja ik ken deze familie al 25 jaar. Ze komen steeds langs in net iets andere uitdossing..

  4. Soofy zegt:

    Naar voor je. Ik hoop dat je nog wel wat sympathieke neefjes en nichtjes hebt.
    Zei je moeder vroeger niet: jasje aan als je naar buiten gaat? Zon in het prille voorjaar… iets verleidelijker dan dat bestaat haast niet *haalt haar neus op*

    @ Soofy: Nou ja we weten weer dat het afweersysteem werkt. Want alle klieren doen weer eens lekker mee.

  5. Vedat zegt:

    Hoop maar dat jouw familie Snif, Snuit en de kinderen onderdak biedt. Ben jij ze in ieder geval kwijt, Min. Prettige paasdagen.

    @ Vedat: Helaas al langer dan een week last van ze. Dus laat er even naar kijken op woensdag.

  6. Mama Muis zegt:

    leuker ook voor het andere publiek, die zitten anders ook zo met snif en snuit en hun ettertjes van kinderen. Beterschap!!!!!

    @ Mama Muis: Ben wel naar een verjaardag geweest, maar ja als je dan gaat snoeteren (snotteren, hoesten etc.) kun je even van je stoel weglopen en een glaasje water gaan drinken..

  7. Elmar zegt:

    Wat vervelend ik hoop dat die vervelende familie je snel verlaat!
    groetjes en fijne Paasdagen!
    Elmar

    @ Elmar: Deze familie komt al 25 jaar minimaal een weekje bij me op visite, ze mogen best eens een jaartje overslaan hoor..

  8. Jeroen zegt:

    Ja joh het is weer de tijd voor hooikoorts en ook voor verkoudheid. Zorg goed voor jezelf en maak er twee fantastische paasdagen van.

    @ Jeroen: Ik gebruik het hele jaar een middel tegen hooikoorts. Sinds ik dat twee maal daags gebruik heb ik wel minder klachten gekregen.

  9. rietepietz zegt:

    Heel verstandig om nog even niet naar het theater te gaan ,ik kan me voorstellen dat je jezelf daar ook nog behoorlijk opgelaten zou voelen als je familieleden hoest en proest voor de andere bezoekers last zouden geven .Heel veel beterschap en wat een mooie kleuk achtergrond …kijkt dรƒยกt weet ik dan weer niet hoe je een niet effen achtergrond moet maken !

    @ Riet: Ben wel naar een verjaardag gegaan. Maar ja dan hoef je niet op je stoel te blijven zitten en die achtergrond is er gewoon een van web-log.
    Wil er nog steeds een zelf ontwerpen..

  10. Leo zegt:

    Is het in huize Min nu weer een beetje opgedroogd allemaal? Zijn de klachten als sneeuw voor de zon over gegaan door het fijne weer en de nodige lekkere hapjes met de Pasen? Ik hoop het oprecht….

    @Leo: De Paasdagen waren heel leuk en gezellig. Helaas zijn nog niete alle klachten verdwenen, dus toch maar even langs huisarts woensdag.

  11. tagrijn zegt:

    Is de rust nu weer teruggekeerd, Min? Ook van binnen?

    @ Tagrijn: Helaas nog niet, woensdag toch maar even langs huisarts.

  12. frans54 zegt:

    Als de huisarts niet werkt misschien het huisspook inschakelen in de hoop dat ze gillend wegrennen? Beterschap.

    @Frans54: Het bellen van de huisarts hielp al, toen vertrokken ze al (bijna allemaal) met stille trom. Na ca. 25 jaar heb ik de familie toch nog steeds niet helemaal door.

  13. Ik en Mij zegt:

    Met mij gaat het goed, maar met jou nu dan?
    Ik heb te weinig tijd om te loggen. Op mijn andere log ben ik wel heel actief bezig, maar dat is allemaal non-fictie en dat schrijft makkelijker dan fictie. Zodra de rust een beetje gekeerd is, ga ik wel weer schrijven, want ik vind het nog steeds erg leuk om te doen. Maar de tijd he…… zucht.
    Jij nog beterschap en ik hoop dat je gauw opknapt.

    @Ik en Mij: Ik ben nog wat hees, maar ik heb geen verhoging. En als ik nu nog een paar nachten lekker door kan slapen dan heb ik ook weer meer energie om te klussen in huis en tuin. En om mijn droombaan te vinden..

  14. Aline zegt:

    Wei gaan in mei naar Veldhuis en Kemper…

    @ Aline: Leuk! Hoop dat jullie er wel van kunnen gaan genieten.

  15. wilma zegt:

    Ook ik heb hooikoorts…
    Hoop dat je fijne dagen hebt gehad.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Tja bij mij is het niet helemaal duidelijk wat de veroorzaker is. Ergens ben ik allergisch voor, dus val ik ook onder de noemer hooikoorts..

  16. Truus zegt:

    O jee Min, die vervelende familie ken ik ook. ๐Ÿ˜‰
    Ik lees dat je desondanks toch leuke Paasdagen hebt gehad. Gelukkig! ๐Ÿ™‚
    Ondertussen al naar de huisarts geweest?

    @ Truus: Paasdagen waren heel gezellig en de huisarts daar ben ik geweest. Hij controleerde gelijk hoe het met mijn bloeddruk was en die was prima. En gelukkig slaap ik al weer twee dagen redelijk.

  17. Truus zegt:

    Ik lees nu dat het de familie Hooikoorts is. Daar heb ik geen last van, wel van de familie Verkoudheid. ๐Ÿ™‚

    @ Truus: Volgens huisarts kan is het bij mij een combi van die families. Ze vertrokken niet zoals afgesproken na een week, maar na een week en een dag..

  18. Plato zegt:

    Is het nu alweer een beetje beter, Min? met dat hoesten en proesten?

    @ Plato: Langzamerhand gaat het beter. Al een paar nachten weer beter doorgeslapen en mezelf niet wakker gehoest of geproest.

Geef een reactie

