Droomreis: Vakantiebudget 10 euro ?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}p.nospacing, li.nospacing, div.nospacing {mso-style-name:nospacing; mso-style-unhide:no; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Mycastan,het land dat het zwaarst getroffen is door de huidige financiรƒยซle crisis.

Allebanken, de beurs en bedrijven zijn genationaliseerd.

Deinwoners van Mycastan gaan mij leren hoe ik van minder meer kan genieten.

 

Erwerkt nog maar 1 man in Mycastan, de heer Hork.

Hij vervult alle nog betaaldefuncties van bankdirecteur tot Minister-President.

Deinwoners van Mycastan hebben van de nood een deugd gemaakt en verhandelen hundiensten of producten op de markt van Mycastan zonder een cent te betalen.

 

Deuitdaging was om een maand lang in Mycastan van 100MYC rond te komen.

Helaasis er geen bank in de wereld die nog in deze valuta handelt.

Ikbesloot er 10 euro van te maken.

Enin mijn koffer nam ik daarnaast allerlei spullen mee, waarvan ik zeker wist datde inwoners die graag met mij voor spullen of diensten uit / in Mycastan zoudenwillen ruilen.

 

Naeen maand ruilhandel heb ik 5 euro uitgegeven aan vaste lasten, 3 euro aan etenen drinken en van de laatste 2 euro heb ik mijn souvenir betaald.

Zoalsu weet mogen er geen producten meegenomen worden uit dit land.

Datsouvenir blijft dan ook in Mycastan, maar bij de koeien van Mycastan staat nueen bord, gesponsord door: een handelaar, reiziger, verslaggever enlevensgenieter.

—-

Geschreven voor mijn schrijfcursus.

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

13 reacties op Droomreis: Vakantiebudget 10 euro ?

  1. J@n zegt:

    Och ja, na slechte tijden komen er ook weer betere tijden. Het is een golfbeweging, gewoon een kwestie van gedult….
    Gr. J@n

    @ J@n: Alleen maar kabbelende golfjes lijkt mij heel saai..

  2. Vedat zegt:

    Wat een leuk stukje, Min. Maar, is ruilhandel niet werken?

    @ Vedat: Dank je. We namen wel eens kleding mee naar Polen op vakantie in de jaren 70 of 80. Dat gaven we daar aan mensen die voor ons in de rij voor boodschappen gingen staan..

  3. Leo zegt:

    Als we de pessimisten onder de kennelijke experts mogen geloven gaat het over niet al te lange tijd in Nederland ook zo. Ruilen wat je hebt tegen dat wat je wilt krijgen. Het geld niets meer waard, waarde van huizen en andere bezittingen slechts zo hoog als wat de gek er voor geeft….voorspellende blik?

    @ Leo: Ik hoop het niet. Maar ja ik ben meestal een optimist..

  4. Alice zegt:

    Ik dacht even dat je verslingerd was geraakt aan een online game, maar het is een fantasietje. Heel leuk Min.

    @ Alice: Whahahaha, ja inderdaad daar heb je gelijk in. Ik hou wel van handelen bij een online game..

  5. Marika zegt:

    Leuk geschreven dit verhaaltje!
    Er bestaat al langer een soort ruilhandel voor diensten, dan betaal je elkaar met “niksen”… lol. Kijk hier maar. ๐Ÿ™‚

    @ Marika: Ga ik zeker een kijkje nemen!

  6. Truus zegt:

    Een leuk stukje Min. ๐Ÿ™‚
    De ouderwetse ruilhandel van vroeger was zo slecht nog niet. ๐Ÿ˜‰

    @ Truus: Dank je! En ook bij de ouderwetse ruilhandel waren er al woekerprijzen bekend. Er is echt niets nieuws onder de zon..

  7. Mama Muis zegt:

    verdeurie, je kan nog wel een maandje blijven!!

    @ Mama Muis: Dan had Madame M met niet meer willen aankijken hoor! Vakanties mogen van haar afgeschaft worden ๐Ÿ˜‰

  8. Jeroen zegt:

    Van ruilen komt huilen. Borden sponseren? Had ik noooit achter je gezocht.

    @ Jeroen: Whahaha, gelukkig sponsor ik net zo vaak borden als dat ik ze breek. En dat is zelden!

  9. Elmar zegt:

    Leuk verhaal Min!
    Zouden we weer eens moeten proberen, ruilen!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Oh ik heb nog genoeg wat ik wel wil ruilen!

  10. Plato zegt:

    Grappig verhaal. Mogen wij ook in dat land. Gewoon om een beetje rond te neuzen? Ik wil wel eens een Myc in mijn handen houden.

    @ Plato: Van mij wel hoor! Ik heb hier nog wel wat valuta liggen van allerlei landen, die we voor Myc door kunnen laten gaan. Allemaal na de euro niets meer waard ๐Ÿ˜‰

  11. rietepietz zegt:

    ach ja , geld is eigenlijk ook een ruilmiddel , niets nieuws onder de zon die gelukkig nog steeds gratis opkomt !

    @ Riet: Inderdaad!

  12. Aline zegt:

    Leuk verhaal… enne kon het maar voor 10 euro op vakantie…

    @ Aline: Er zijn dingen die je voor nop kunt bezoeken, ook in Nederland. Er is zelfs een boek over, ook in de bieb te leen!

  13. Jeanine zegt:

    Wat een leuk verhaal, met plezier gelezen!

    @ Jeanine: Graag gedaan!

Geef een reactie

