Nieuw(e) jacht

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 21.3pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Als de families Reis enMeer bij elkaar komen hoor je leuke (streek)talen.

Want sommige familieledenkeerden wel terug naar de Friese Roots.

 

Mijn vriendinnen Ann enPatt spreken onderling hun eigen (streek)taal.

Met mij oefenen ze daneen gewenste taal naar keuze

(Nederlands, Duits of Engels)

 

In Finland bivakkeerde ikeen half jaar voor mijn studie.

En daar schreef ik al (inhet Fins) dat ik nog geen flauw idee had wat ik later worden wou.

 

Ik vond namelijk opschool naast lettertjes ook cijfertjes wel leuk.

Koos eigenlijk niet voorhet een, maar ook niet voor het ander.

 

Mijn broer Ernst wist alvroeg wat hij later als hij groot was worden zou.

En dit jaar wordt hijkapitein van een binnenvaartschip.

Wat, sinds de lagereschool, zijn droombaan is.

 

Zelf dacht ik dat er ineen winkel wel een plek voor mij te vinden was.

Het is iets meer dan eenpond, mag dat?

 

Na 1996 hielp ik nogsteeds min of meer mensen (90% mannen) met een

bedrijf / winkel.

Maar dan alsadministratief binnendienstmedewerker met een breed takenpakket.

 

Anno 2009 zijn er welmeer dan 100 banen die bij mij passen.

Dat is me nogal eengewicht voor mijn banenjacht.

 

Aan boord van hetbanenjacht bevindt zich alles wat ik nodig heb.

Als ik naar de zeilenkijk, lijkt de storm – die in 2008 mijn leven binnenkwam- geluwd te zijn.

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

De economische tegenwinddie daarna op stak,

kan het omslagpunt wordenvoor weer een nieuwe wending.

 

 

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Dit bericht werd geplaatst in Water, Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

18 reacties op Nieuw(e) jacht

  1. Leo zegt:

    Soms twijfelt zelfs de beste stuurman over de juiste koers hoor, je bent daarin niet alleen. En als je kunt schrijven zoals jij dat hiet laat lezen, zou je zomaar iets in teksten kunnen gaan doen…

    Leo: Mijn vader is ooit twaalf jaar geen kapitein geweest en werd daarna gewoon weer kapitein totdat hij met de Vut ging. En gelukkig is varen net als schrijven en fietsen, je verleert het niet snel 😉

  2. J@n. zegt:

    Een ‘arbeidsdeskundige’ heeft mij eens geschikt gevonden voor onder anderen loempiavouwer (serieus)…..Er zijn nog erg veel geschikte baantjes voor iedereen;-))
    Gr. J@n.

    Jan: De laatste test raden mij aan om bestuurder te worden van de dierenambulance. Ik had aangegeven dat ik wel van dieren hou en kan autorijden.
    Ik blijf wel de persoonlijke chauffeur van Madame M, lijkt me een iets beter plan.

  3. kamira zegt:

    Ik heb de mooiste baan die er is a.o.w.
    En ik heb ook altijd de baan gehad die ik graag wilde!
    Lang geleden

    Kamira: Mijn moeder heeft die baan in januari gekregen, mijn vader krijgt hem in augustus.
    In 2004 zei mijn moeder haar droombaan vaarwel.

  4. Bij ons in de gang hangt een tegeltje en daar staat op:
    “Wie sturen kan, zeilt bij elke wind”
    Dus als je wat leuks tegenkomt; Gewoon aan beginnen. Je merkt vanzelf wel waar het schip strandt.

    Ria: Oh die spreuk ga ik gebruiken.
    In 2005 gewoon begonnen met vorige baan die in 2008 strandde.

  5. Elmar zegt:

    Op dit moment doe ik geen betaald werk maar geniet wel van mijn werk als vrijwilligster!
    Voor jou is ook vast iets leuks te vinden!
    groetjes,
    Elmar

    Elmar: Ik had een leuke combinatie van betaald en vrijwilligerswerk. En die combinatie hoop ik weer te krijgen.

  6. tagrijn zegt:

    Dat economische tegwenwind sommige mensen juist aan wind in de zeilen helpt, is toch mooi?

    Tagrijn: Heel mooi! Door de patrijspoorten van het banenjacht zie ik meer kansen dan ik had verwacht.

  7. novelle zegt:

    een leuke spreuk van Ria die beaam ik dan maar.

    Novelle: Ik ga die spreuk boven mijn log plaatsen, zo mooi.

  8. Mama Muis zegt:

    Wat bent u? nou min of meer mens.. ah u bent een man begrijp ik nu! (zo moest ik het vast niet lezen, maar ik vond het zo lollig) hum
    Maar je weet wat er na een nieuwe wending komt hè… een nieuwe horizon! Go!

    Mama Muis: Whahahaha. Ja zo kun je het ook lezen.
    Eerst maar kijken door welke patrijspoort van het banenjacht de horizon er het meest geschikt uitziet voor iemand die bezig is met een reis naar meer minnen.

  9. maurice zegt:

    er is geen peil op te trekken hoe hard de econ. storm gaat razen. Ik ben er van overtuigd dat je door je instelling een leuke, passende baan zult vinden.

    Maurice: In het verleden heeft die instelling mij altijd weer verder geholpen. Maar ja resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

  10. Truus zegt:

    Hé, een leuke WOW over het gewicht van het vinden van een nieuwe baan. 🙂
    Dat je de goede koers mag varen om bij je droombaan uit te komen. 😉
    Je broer gefeliciteerd met het vinden van zijn droombaan.

    Truus: Dorrie ik moet hem nog een kaartje sturen!

  11. je droombaan uit je kindertijd realiseren….hoeveel mensen zouden dat toch voor elkaar krijgen???

    zo moest ik ooit erg lachen om een “interview” met prinses Amalia…die op de vraag wat ze later wilde worden antwoordde…..prinses!

    nou, die heeft het getroffen!

    Harrie: Dat durf ik niet te vertellen. En wie weet maak ik mijn droombaan nog waar.

  12. Jenny zegt:

    Ik ga helemaal mee in de spreuk van @Ria!
    Groetjes!

    Jenny: Ik ga hem boven mijn log zetten.

  13. Annemiek zegt:

    Er is vast wel een leuke baan voor je te vinden.

    Hoewel ik zelf vroeger niet zo goed wist wat ik wilde worden ben ik uiteindelijk met veel plezier klinische chemie gaan studeren en heb 17 jaar op het lab van een ziekehuis gewerkt.
    Nu ben ik helaas niet meer in staat om te werken en probeer ik mijn dagen te vullen met leuke dingen.

    Annemieke: Mijn moeder probeert me al 25 jaar in de zorg te krijgen.. En bij mij behoort lezen en schrijven tot mijn favoriete bezigheden..

  14. Trui zegt:

    Iets waar je van droomt, hoeft nog niet geschikt te zijn voor je.
    Gewoon je ogen open houden, dan loop je vanzelf tegen een leuke baan op.

    Trui: Uit test bleek dat ik niet breed genoeg keek. Maar nu ik breder kijk, weet ik nog niet precies waar ik mijn pijlen het liefst op zou richten.

  15. rietepietz zegt:

    Beroepskeuze is vaak een mengeling van kennis en van wat er op je pad komt .Ik heb mezelf twee keer een totaal nieuw beroep aangeleerd en kon in beiden m’n boterham verdienen .
    Vroeger kon je makkelijker wat experimenteren met baantjes maar tegenwoordig zijn ze vaak al over de twintig en wonen zelfstandig als ze van school af komen .Dán moet er brood op de plank komen en valt er niets meer te experienteren !

    Riet: In een winkel/bedrijf en voor een winkel/bedrijf werken, dat heeft bij mij al bijna voor een heel brood gezorgd. Was tot 2005 een jobhopper.

  16. Toaske zegt:

    Succes met de banenjacht!

    Toaske: Thanks

  17. Vedat zegt:

    Knap hoor van jouw broer. De meeste mensen weten niet wat ze willen worden, maar wel wat ze niet willen worden. Probeer daar eens te kijken, Min. Misschien zit er voor jou iets bij.

    Vedat: Ik maak ook een top 25 banen die ik niet meer wil, dat is een goed idee..

  18. plato zegt:

    Aha, een WOW, dat had ik pas later door. Onnavolgbaar zoals steeds Min. Hopelijk vind je snel je droombaan.

    Plato: Ik ga eerst maar op zoek naar mijn persoonlijke top 25. Die is me nog niet helemaal duidelijk..

Geef een reactie

