Kater, water, later

Beste Min,

Wat is er nu weer aan de hand?
Gaan jullie op reis,
gaan we verhuizen?

Oh hier heb ik helemaal geen zin in.

Gistermiddag was het hier in huis een natte bedoeling.
Het was niet alleen nat buiten, maar ook binnen.

Gelukkig zat ik hoog en droog.
Maar mijn bediende was niet blij.

Ze liep met een dozijn oude handdoeken heen en weer.
Alle dweilen hadden corvee.

En net stonden er hier in de huiskamer nog allerlei spullen.
Die had mijn bediende uit de trapkast gehaald.

Ik had wel een lijst met klussen gemaakt,
maar daar stond die trapkast toch echt niet bovenaan.

Madame M

Wat er aan de hand was?

Tja wateroverlast.

Water wat de weg kwijt was en in plaats van naar beneden naar boven kwam.

En niet eens door een rivier of een meer.
Nee regenwater.
Het was een korte maar hevige bui met hagel en regen.

En als we een kelder hadden was die ondergelopen.
Nu werd vooral de trapkast getroffen.

De schade lijkt mee te vallen.
Twee vuilniszakken met natte groene platen.

Gelijk maar van de nood een deugd maken en de trapkast verven en opnieuw inrichten.

Min

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Kater, water, later

  1. J@n. zegt:

    Ook de poes vind dit maar niks dus en dan heeft ze waarschijnlijk niet eens haar poezelige pootjes natgemaakt, want daar houden die beestjes niet zo van. Het zijn geen leuke dingen voor de mensen en ook niet voor de dieren, maar we komen er weer overheen.
    Sterkte en groeten. J@n.

    Jan: Met nog een kwart water voor de boeg liep ze er met een boog omheen en ging het allemaal eens bekijken vanuit een hoge en droge positie. En ach we konden er al snel weer om lachen.

  2. rietepietz zegt:

    Voor een meermin toch héérlijk zo’n minizwembad in de trapkast ….. even flink met je staart in het rond spatten ……

    Rietepietz: Tja als het warm water was geweest en het allemaal niet zo naar aarde en andere smurrie had geroken, was het een idee geweest.

  3. novelle zegt:

    das pech hebben Minneke.leuk geschreven hoor!!!

    Novelle: Achteraf was het wel komisch ja. En ach een uurtje dweilen later was het meeste water eruit.
    Gelukkig hadden we nog een vochtvreter in huis die helpt nu met het laatste vocht uit de trapkast.

  4. Mama Muis zegt:

    Opnieuw inrichten van de meterkast? doet me denken aan die reclame van een bouwmarkt, waarin mensen alles aangrijpen om een vertrek (meterkast/kruipruimte/garage) om te toveren tot een prachtig design paleisje inclusief kroonluchter… ideetje? 😛
    (stom trouwens wateroverlast. je kunt mij niet gekker krijgen dan met lekkage)

    Mama Muis: Het is niet de meterkast. Dan had het water me al bij de voordeur begroet. Nu werd dit leed me duidelijk toen ik vlakbij de volgende deur in huis kwam.
    En inderdaad we gaan er iets moois van maken.
    Toch jammer dat ik niet aan de foto voor de verbouwing gedacht heb..

  5. Truus zegt:

    U had wel even mee kunnen helpen hoor madame M. 😉
    Dat was vervelend Min, maar je ziet het alweer positief in lees ik. 🙂

    Truus: De kat stak geen pootje uit. En tja achteraf was het wel lachwekkend hoor mijn eerste reactie. En later bedacht ik me dat het een leuk filmpje had kunnen worden, maar ja te laat.

  6. Vedat zegt:

    Dat is zeker een vreemde bedoening bij jou thuis. Regenwater, dat neerstort en dan omhoog komt. Tja… Hier moet ik toch eens goed over nadenken, Min. Net zoals ik moet nadenken over de kelder, die je niet hebt, maar als je die had gehad… Je maakt het wel spannend, zo, Min.

    Vedat: Ergens in de jaren tachtig verdronk buurman van Patt (vriendin) door water in zijn kelder…

  7. tagrijn zegt:

    Water gaat altijd de kant op waar jij het niet wilt hebben.

    Tagrijn: Tja ik had liever de jackpot van een loterij gewonnen.

  8. Alice zegt:

    Tjee, dat is vervelend, van die klussen waar je nietop zit te wachten. Staat je huis zo laag?

    Alice: Huis staat niet zo laag. Maar het riool kon het water even niet bolwerken.. En dan kiest water echt voor de minste weerstand. We gaan ons huis wat weerbaarder maken.

  9. Keepsmiling zegt:

    Ai, water in je huis is nooit leuk.
    Natte voeten nog minder.

    Hoop dat de schade wat meevalt…

    Keepsmiling: Als het water nou warm was geweest…
    In de trapkast staat nu een vochtvreter.

  10. Leo zegt:

    Gelukkig nog niooit meegemaakt, maar wij hebben ook een vrij diepe kruipruimte die in dit veengebied nog wel eens wat water laat zien. Maar ik mag hopen dat het niet na een regenbui een meter of anderhalf stijgt, want dan hebben we wel een probleem. Zo ook de beide Koninklijke Hoogheden die het huis besturen…..

    Leo: In de kruipruimte hebben we nog niet gekeken….

  11. Elmar zegt:

    Wat vervelend al die nattigheid!
    Bij ons in de straat is de riolering niet tegen heftige regenval bestand. Dan begint het te klokken in de gootsteen en als je de wc beneden doortrekt, moet je oppassen dat het water niet over de rand loopt.
    Hopelijk is de oorzaak van jullie waterballet niet structureel!
    groetjes,
    Elmar

    Elmar: Hier is ook de riolering niet tegen heftige regenval bestand. En dat klokken in de gootsteen en wc ook een bekend fenomeen. We wonen hier nu bijna 5 jaar en dit was het eerste (en hopelijk ook laatste) waterballet.

  12. maurice zegt:

    gelukkig schrijf je er leuk over, want t was natuurlijk wel schrikken, lijkt me.

    Maurice: Vanmiddag komt iemand kijken wat het probleem is en die vraagt alleen al voor het eerste uur 89 euro..

  13. ach jee, wat een ellende!
    toen ik gisteren vanuit mijn woonplaats 10 minuten de snelweg op reed naar een andere plaats, lag ineens de hele weg vol met grote hagelstenen en was eht spekglad. Er was een mevrouw met de auto in de linkergras strook geraakt, vervolgens tegen de vangrail geknald en stond achterstevoren op de weg….
    hetwas een puinhoop met het weer hier gisteren!!! maar dit was wel een zeer plaatselijke hagelbui, want weer 10 minuten verder was er niks meer te zien!
    maf hoor!

    Harrie: Hier was het een puinhoop in huis. Vanmiddag kan er iemand voor langskomen..

  14. Jenny zegt:

    Bah….buiten nat en dan binnen ook nog eens! Madam M had groot gelijk om een hoog en droog plekje te zoeken!
    En? Kast al opnieuw geverft?
    Groetjes!

    Jenny: Kast is nog niet geverft. De oorzaak hebben we eerst maar laten aanpakken. En ondertussen kan het vocht mooi uit de kast trekken (vochtvreter)

  15. Trui zegt:

    Hè jasses, wat vervelend zo’n lekkage. Maar inderdaad een goede reden om de gangkast een opknapbeurt te geven.

    Trui: We zijn heel blij dat we dit klusje nog niet gedaan hadden. Was dus een meevaller bij een tegenvaller.

  16. plato zegt:

    Zo erg? Dat heb je in N.H. nu weer niet. Daar moet de trapkast geverfd omdat ik al die jaren te beroerd was om dat eens te doen. Ik ben als het ware mijn eigen wateroverlast.

    Plato: Het was ca. 10 liter water. En wij stelden dit karweitje ook steeds uit, geen urgentie. Nu is de oorzaak gevonden en verwijderd. Zodra de trapkast niet meer vochtig is gaan we verf en nieuwe planken halen..

Geef een reactie

