Koek en Zopie

Als kind vond ik het heel bijzonder om jarig te zijn.
Van opa Kees en Oma Saar kreeg ik tot mijn 18e 5 gulden.
En daar had ik dan altijd wel een doel voor.
Vast weleens een Barbie, een Monchicie of een Popfoto van gekocht.

Vandaag voelt het aan als een gewone zondag.
Een dag als dertien in een dozijn.
Kijk dat ik vandaag 41 wordt, voelt toch niet zo speciaal als 14, 21, 28 of 35 worden.

Het is maar een getal, en elke leeftijd heeft zo zijn voor- en nadelen.

Toch heb ik lekkere koek in huis gehaald en zopie klaargemaakt.
Van Juan een mooie vaas met bloemen gekregen.

Van vrienden waar Juan en ik al Tapas mee aten voor de verjaardag een lekkere relaxbon.

De Schoonzussen (ik heb er 5) nemen vanmiddag een boekenbon mee.

Hilde en Sjoerd klinken op mijn verjaardag in Portugal (proost!)

Al veel (virtuele) kaarten gehad waarvoor dank.

Begin ik vandaag dus met mijn 42e levensjaar.
Daar toosten we dan maar op! Want tja 42, dat vind ik dan wel weer een heel mooi getal.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

20 reacties op Koek en Zopie

  1. Leo zegt:

    Jonge dame, van harte gefeliciteerd en een heel fijne verjaardag toegewenst…..de reis naar de volgende verjaardag is vandaag begonnen…

  2. J@n. zegt:

    Maar 24 was toch leuker, zeg nou zelf;-))

  3. Alice zegt:

    Hi Min, van harte gefeliciteerd en vandaag mag jij de verjaardagsmantel om.41 is trouwens nog best jong en een mooie leeftijd.

  4. Jeroen zegt:

    Ik hoop dat je er vandaag van genoten hebt. Maak er straks een fantastische avond van!

  5. Marika zegt:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je je toch nog jarig gaat voelen vandaag, van die gewone zondagen zijn er al genoeg. 😉

  6. rietepietz zegt:

    Van harte gefeliciteerd , ik weet wat je bedoeld met “een gewone dag “. Mijn verjaardag vier ik al jaren niet meer want iedere dag is goed genoeg om een feestje te bouwen . Voor jou wordt het vast tóch een gezellige dag !

  7. tagrijn zegt:

    HOERA! Van harte gefeliciteerd. 41 is een belangrijke verjaardag. Echt wel! Want je mag het nu een beetje rustiger aan gaan doen. Want 41 is toch eigenlijk elfendertig? En op je 11 en 30st…

  8. Truus zegt:

    Nog net op tijd…
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Min! 🙂
    In mei schelen we weer tien jaar. 😉

  9. Truus zegt:

    Oeps, je bent 41 geworden, dan schelen we nú tien jaar. 🙂

  10. Vedat zegt:

    Zopie klaargemaakt, een relaxbon gekregen, Min, Min… Maar toch van harte gefeliciteerd Min.

  11. Annemiek zegt:

    Hartelijk gefeliciteerd nog. Voor mij was ooit mijn 21- ste verjaardag de belangrijkste dag want vroeger werd je dan als volwassene beschouwd en kon je je eigen beslissingen nemen

  12. een Oldtimer zegt:

    Van Harte gefeliciteerd!

    Gezien je leeftijd begrijp ik dat je nog
    maar net komt kijken.
    Het echte leven begint na je 65e
    Maar dat heeft het nadeel dat het in de
    meeste gevallen weer korter
    is dan het leven daarvoor.

    Vandaar de vraag op mijn log: Hoe lang?
    Ik ga er nu één op je gezondheid drinken

  13. Elmar zegt:

    Hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad en ben je flink in de watten gelegd!
    groetjes,
    Elmar

  14. novelle zegt:

    van harte gefeliciteerd hoor Minneke.Welke boeken ga je halen voor de boekenbonnen?

  15. Mama Muis zegt:

    nouja, nog maar 363 nachtjes slapen ofzo…

  16. jeer zegt:

    Min,

    Van harte proficiat alsnog.
    Geniet nog maar even na.

    jeer

  17. Ik en Mij zegt:

    Het is maar een getal, maar sommige leeftijden zijn toch een mijlpaal (18 opeens volwassen, 27: mag het leger niet meer in… noem maar wat).

    Natuurlijk voelen we ons veel jonger dan ons werkelijke leeftijd aangeeft, meestal dan…

    Vanachter mijn computer, twee dagen te laat, proost ik met een kopje thee op je verjaardag. Van Harte Gefeliciteerd, je bent al bijna halverwege.

    ps. Popfoto.. bestaat dat nog? 😉

  18. Min met laptop zegt:

    Dank jullie wel!!
    Ik ga nog een leuk boek uitzoeken, dus tips zijn welkom.

  19. maurice zegt:

    ik hoop dat je dag leuk was!
    ik hou juist van oneven getallen. 17 vond ik cool, lang lang geleden ;-(

    we schelen 4 jaartjes!

    Maurice: Ben blij dat het die dag niet regende. Anders had de visite mee kunnen helpen met dweilen.

    En wrijf het er maar in dat ik al 4 jaar ouder ben…
    Wat deed ik ook al weer op mijn 37e?
    Ik vierde mijn verjaardag voor het eerst in het onderwaternest!

  20. plato zegt:

    Alsnog van harte gefeliciteerd, Min. Een mooie leeftijd met nog jaaaaren perspectief.

    Plato: Dank je. De perspectieven zijn goed, maar ik blijf de dag plukken.

Geef een reactie

