In huis halen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik kwam op een julidag1987 met haar mee naar huis.

In de mouw van haar jasvoelde ik me pluis.

Ze had haar vader aanzijn hoofd gezeurd.

En eindelijk werd mijnkomst dan goedgekeurd.

 

Kijk mensen zijn rarewezens.

Ze leren je truukjes.

Die ze je later weer graagwillen afleren.

 

Hallo! Wat willen jullienu?

 

In 1988 vertrok dehaalster naar haar eigen stek.

Toch bleef ik, op verzoekvan Sjoerd, bij zijn woonplek.

 

In 1995 kochten de anderekinderen (Ernst en Louise) hun eigen huis en kwamen ook niet meer dagelijks opbezoek.

 

Zij haalde al snel huneigen huisdier in huis.

Ook Hilde en Sjoerdhadden niet alleen mij maar ook een blaffende metgezel in huis.

 

Ik kreeg mijn natje enmijn droogje.

En ik verhuisde mee vanhet ene naar het andere huis.

 

Daar heb ik nog een paarmooie jaren gehad.

En ik werd van allekatten die zij in huis haalde het meest bejaard.

De Doberman’s heb ik danniet meer persoonlijk gekend.

 

Van een oude buurkathoorde ik dat het 1e  Dobermeisjegeen echte kattenvriend was.

Maar ja, toen hij zei dathij bij zijn laatste daad Hilde aanviel, heb ik hem in de kattenhemel ook nogeen pets met mijn poot gegeven.

 

Groetjes, Guppie

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

14 reacties op In huis halen

  1. J@n. zegt:

    Mooi geschreven Min, het kon bijna over de poes gaan die wij hebben gehad.

    @ J@n: Hartstikke leuke kat dan!

  2. Aline zegt:

    Geweldig verhaal weer…

    @ Aline: Dank je.

  3. rietepietz zegt:

    In de kattenhemel er op los meppen….? is dat niet de plaats waar alles vredig en lief en vooral van vergeving.? 😉

    @ Rietepietz: Ehm je hebt een punt. Blijkbaar toch niet zo opgelet met bijbelles 😉

  4. Elmar zegt:

    Mooi verhaal, trouw tot na de dood!
    groetjes
    Elmar

    @ Elmar: Dat lijkt me wel leuk voor al onze huisdieren, die zoals mijn moeder dat noemt, al zijn gaan hemelen.

  5. tagrijn zegt:

    Meppen in de hemel. Wordt het daar toch nog een beetje minder begijnerig.

    @ Tagrijn: Tja de kat had vast even een donderwolk uitgekozen 😉

  6. Keepsmiling zegt:

    Whahahaha….met veel plezier gelezen weer!

    Groetjesssssss

    @ Keepsmiling: En met heel veel plezier geschreven.

  7. Mama Muis zegt:

    Dat was een ongelukje toch? bij het geven van hemelse hapjes aan elkaar schoot je uit toch? Guppy?

    @ Mama Muis: Het was een reflex, vast. Net als die reflex net om je toch Snippie te noemen 😉

  8. Ach een vriendelijk doch resoluut tikje moet zelfs in de kattenhemel kunnen denk ik zo ahhahah

    @ LG: Tja voor elk jaar dat hij leefde één tik, dat lijkt me dan wel leuk 😉

  9. Jeroen zegt:

    Is dat nou wat je noemt; een hondenmepper?

    @ Jeroen: In mijn jeugd hadden we (verhaal buurvrouw) inderdaad “meppers” die ervoor zorgden dat sommige huisdieren spoorloos verdwenen.
    Brrrrr!

  10. Alice zegt:

    Een mooi leven had Guppie, heb je er geen fotoootje bij?

    @ Alice: Ja heb ik in een van mijn fotoalbums!
    Zal ik binnenkort laten zien!

  11. een Oldtimer zegt:

    Een mooi verhaal!
    En leuk om te lezen!

    Wat ik me af vroeg was: “zingen ze daar in de kattenhemel ook psalmen.”
    Persoonlijk geloof ik dat niet want dat wordt
    me dan een gemiauw.

    @ Oldtimer: Dank je en zolang katten mij niet wakker zingen vind ik het prima!

  12. Jeanine zegt:

    Aha, dat is die kat!! Een heel bewonderenswaardige leeftijd heeft die behaald:)

    @ Jeanine: Tja sommige katten worden twintig in mijn familie. En andere maar 4.

  13. Truus zegt:

    Ik heb genoten van je leuke kattenverhaal Min. Hoe oud is Guppy eigenlijk geworden?

    @ Truus: Ehm dat zal ik eens navragen. Sinds het overlijden van deze kater zijn mijn ouders katloos, dat is één ding wat zeker is. Maar na de dood van de vorige hond namen ze wel weer een nieuwe 😉

  14. Truus zegt:

    Sorry, GuppIE! 😉

    @ Truus: Geeft niets, zelf ik twijfel over de juiste schrijfwijze. Dat komt ook omdat deze kater vernoemd werd naar Morrison het weeshuisguppie van het radioprogramma het weeshuis van de hits.. Maar dat vond mijn moeder zo’n mondvol 😉

Geef een reactie

