Geld kost tijd

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–><!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Als je net als Min meer geld wil overhouden

Dan is het handig daar even tijd in te steken.

Dat kan geld opleveren.

 

Zelf doe ik dat al sinds ik in 1992 terugkwam uit deVerenigde Staten.

 

Dan zijn er altijd leuke boeken die je voorrekenen:

als je nog minder uit kunt geven,

je meer kunt overhouden.

 

Zolang je niet meer uitgeeft dan er binnenkomt,

kun je het een hele tijd volhouden.

 

Op tijd de bakens verzetten

En geen bakken met geld uitgeven aan dingen waar je nogzonder zou kunnen.

 

Wij hebben al jaren geen I-Pod

Volgens nichtlief (16) zou ze daar niet zonder kunnenleven.

 

Ook heb ik even tijd genomen om in kaart te brengen

wat op korte en (middel)lange termijn nodig is om rond vante komen.

 

Weet je gisteren is geschiedenis, morgen een wens.

Vandaag is de enige dag die er echt toe doet.

 

Dat is elke dag zeeën van tijd:  1.440 minuten

Per jaar (bij 365 dagen):   525.600 minuten

 

Kijk dat zijn toch cijfertjes die heel wat bedrijven nugraag zouden willen zien.

Op financieel gebied.

 

Geld maakt niet gelukkig, tijd wel. Tijd heelt allewonden zegt men.

 

Want op “z’n tijd” kun je terugkijken, genieten envooruitkijken.

Niet teveel terugkijken, minder mag best.

 

Want gisteren is geschiedenis, morgen een wens en vandaagde enige dag die er echt toe doet.

 

Tijd is gratis en geld kost tijd, las ik in het boek “Geldkost tijd” van Lisette Thooft.

En nu op tijd stoppen 😉

 

http://www.youtube.com/watch?v=7-VaZ86–Qo

 

 

Dit keer was het WOW-woord Tijd. Wil je ook eens meedoen:

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

http://loesjes.web-log.nl/loesjes/

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan, Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

27 reacties op Geld kost tijd

  1. novelle zegt:

    Je bent er op tijd bij Minneke ik heb nog niks geschreven.Vond een leuk woweetje tijd.

    @ Novelle: Soms heb ik meer en soms heb ik minder tijd nodig om iets te schrijven 😉 En dank voor het compliment.

  2. J@n. zegt:

    Wat moet ik nou met dat WOW gedoe meedoen, ik weet niet eens wat het is……Hoeft ook niet hoor, ik kom mijn tijd ntoch wel door.

    @ J@n: Meedoen mag, het hoeft niet. En jij besteedt je tijd liever aan andere dingen en daar geniet ik dan weer van op jouw blog 😉

  3. frans54 zegt:

    Ik heb ook altijd bijtijds de bakens verzet, bij mijn scheiding en toen ik ziek werd, en dat leeft een stuk makkelijker dan met de moed der wanhoop je leventje hetzelfde te houden als het eerder was terwijl de geldstroom flink is afgenomen. Wat je je gisteren kon veroorloven is inderdaad geschiedenis, vandaag heb je te maken met wat nu kan en als je daar goed op inspringt houdt je inderdaad uitzicht op morgen nog een stuk aangename toekomst.

    @ Frans: Misschien moeten wij als ervaringsdeskundigen eens advies geven aan het kabinet.

  4. Truus zegt:

    Je zit weer lekker op je stokpaardje hè Min. 😉
    Het zijn wel ware woorden… 🙂

    @ Truus: Grinnik, ja inderdaad. Maar ik berijd dit stokpaardje toch maar niet dagelijks 😉

  5. wilma zegt:

    Wat een mooi logje Min…
    En dit is zo’n prachtig lied.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Dank je en ik heb het nummer nu al een paar keer geluisterd. Maar naar zijn concerten gaan, trekt me nog steeds helemaal niet..

  6. Mama Muis zegt:

    volgens mij kun je met deze wijsheden vele tegeltjes vullen en daar kun je dan weer tijden op teren!

    @ Snippie: Ik ga er maar niet mee op een beurs staan. Ik ben geen geboren verkoper 😉

  7. rietepietz zegt:

    Toch is de kreet “geld maakt niet gelukkig” maar ten dele waar .Zolang iemand onder een bepaald minimum zit maakt geld weldegelijk gelukkig(er) ! Als je een dak boven je hoofd hebt , je natje en je droogje op z’n tijd én een warmtebron hoeft geld inderdaad niet iets toe te voegen al kán het wel!

    @ Riet: Is helemaal waar. Want ik heb in het verleden geld als water verdiend. En, zie mijn schrijfsels in 2008, daar werd ik niet gelukkiger van. Gelukkig gaven wij dat geld niet net zo snel (of erger nog sneller) uit als dat we het verdienden. Met dank aan onze opvoeding en mijn verblijf in “the USA”.

  8. Jeanine zegt:

    Prachtig geschreven Min! Veel geld maakt zeker niet gelukkig, maar net genoeg geld wel vind ik persoonlijk:) Ach ja, gisteren is geweest, morgen moet nog komen en vandaag is wat telt, je hebt volkomen gelijk!

    @ Jeanine: Zolang ik nog geen andere baan heb probeer ik toch maar net iets minder geld uit te geven. Dan heb ik straks ook nog geld om mijn pensioengaten mee op te vullen.

  9. tagrijn zegt:

    Ik heb een hekel aan mensen die roepen: Ik heb geen tijd. Hoezo? Ze hebben net zoveel tijd als een ander, namelijk 24 uur per dag.

    @ Tagrijn: Elke minuut duurt 60 seconden. En als je die als 60 euro(cent) ziet ga je er toch anders tegen aankijken 😉

  10. Toaske zegt:

    Leuk hoe je dit opgeschreven hebt. Er zitten een paar erg rake zinnen tussen!

    @ Toaske: Het schreef zich weer bijna zelf.. Maar ja ik hou dan ook van het (meestal goed) gebruiken, genieten en reserveren van tijd en geld 😉
    Maar net als ieder besteed ik het ook weleens niet helemaal op de juiste wijze.

  11. Melody zegt:

    Er is altijd tijd, voor alles….zolang jij het er maar aan wilt besteden!

    Mooie WoW Min!

    Liefs Melody

    @ Melody: Zo is het en dank je!

  12. Elmar zegt:

    Dit is een mooie tijd WoW Min!
    Als je al die minuten ziet, heeft iedereen toch tijd zat zou je zeggen.
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ik ga steeds beter mijn tijd weer benutten. Vandaag ruim twee uur in de tuin gewerkt. Dat had ik vorig jaar echt niet durven dromen!

  13. Kaatje zegt:

    Leuk Min, de tijd samenvoegen met geld. Er is allemaal geen woord van gelogen. Nice!

    @ Kaatje: Dank je!

  14. Tijd kost geld! schrijf je. Nu snap ik hoe het komt dat ik overal tijd voor kan maken. Ik besteed er geen geld aan!

    @ Ria: Whahahaha! Ik geef ook heel vaak geen geld uit 😉

  15. plato zegt:

    Goeie WoW. En als je maar consequent minder uitgeeft dan je verdient, houd je het niet alleen uit maar dan word je stinkend rijk 🙂

    Zou wel erg leuk zijn.

    @ Plato: Ik ben hartstikke rijk. Ik heb (vind ik) de leukste (schoon)familie.

  16. Geld kost tijd ja, maar in de baas zijn tijd is mijn tijd geld.
    Daar heb je niets anders op in te brengen.
    En om geld te krijgen heb je tijd te spenderen bij de baas.
    Zodat het geld weer kan rollen.
    En je tijd kan spenderen aan je geld.
    Niet aan een i-pod maar aan leuke dingen.
    Maar ook dat is voor iedereen verschillend.
    Maar je zet wel mensen aan het denken.
    Groetjes van ons en voor straks een fijn weekend.

    @ Zoomerseleeuwtjes: Soms levert werktijd inderdaad geld op 😉

  17. Jeroen zegt:

    Je hebt je tijd weer nuttig besteed met dit logje Min.

    @ Jeroen: Niet alleen aan dit logje. Ik ben ook lekker in de tuin bezig geweest.

  18. Marika zegt:

    Niet meer uitgeven dan wat er binnenkomt is natuurlijk wel een hele goede, logisch denk ik dan… maar toch blijken er massa’s mensen te zijn die wel meer uitgeven dan ze hebben. “Hallo ik ben Leen”
    Ik houd het in excel precies bij wat er binnenkomt en wat er aan vaste lasten afgaat per maand. Dan weet ik wat er per week overblijft om van te leven. Helaas is dat niet veel hihihi, maar ja wel fijn om het voor jezelf duidelijk te hebben zodat je weet wat wel en niet kan. 🙂

    @ Marika: Ook ik hou het de inkomsten en uitgaven bij in Excel. Dankzij Excel wist ik precies wat het leenbedrag van de studiefinanciering nog was en werd het een sport om die lening af te lossen voor 2002.

  19. Keepsmiling zegt:

    Een inspirerend logje…met al deze wijsheden 🙂

    @ Keepsmilin: Dank je. Maar soms kan ik ook heel eigenwijs zijn, vraag maar aan Juan 😉

  20. Alice zegt:

    Ga zo door en je hebt een heel zelfhulp boek met tips over geld.

    @ Alice: Dat is ook een idee..

  21. hm….”Men zegt wel eens dat geluk niet zo te koop is… maar geld doet wonderen, en vooral als het een HOOP is!” 🙂

    Geld kan tijd kopen… maar dit wordt wellicht slechts begrepen door de minder bedeelden?

    @ Libra: Of zij die ook al eens met veel minder hebben kunnen leven. Want ik verdiende echt heel weinig in the States. In dat jaar verdiende ik $ 3.900,00.
    Het grootste deel van dat geld werd door 2 kinderen gespendeerd. En ik heb hen dat allang vergeven, want met dank aan hen heb ik nu een buffer opgebouwd.
    En zolang wij niet aan deze buffer hoeven komen, is er echt geen man overboord.

  22. een Oldtimer zegt:

    Ik heb hoe dan ook een hekel aan kleingeld.
    Maar papier geld is minder zwaar om te dragen en kost minder tijd om te tellen vandaar dat dit mijn voorkeur heeft.
    Mijn enigeste probleem is dat ik voldoende tijd heb en te weinig papiergeld om die tijd op te vullen.

    @ Oldtimer: Tja het is maar waar je energie of tijd in wilt steken. En dit weekend las ik dat een ieder bij zijn of haar geboorte een bepaalde stroom energie krijgt. En als die op is, dan is ook je tijd om geld te tellen of wat dan ook geconsumeerd. Dus hopelijk laat ik nu weer op je juiste wijze mijn energie stromen..

  23. maurice zegt:

    origineel stuk weer, maar ik hou nu meer geld over door de inkomstenkant te vergroten.
    ik ben sowieso niet zo zuinig, maar dat i-pod gedoe enzo, geef ik ook niks aan uit.

    denk in overvloeds, en je trekt t aan …… das een beetje mijn overtuiging..

    @ Maurice: We zullen zien of we van weelde naar armoe gaan of dat het de weelde van veel en de n van nog veel meer wordt. En volgens mijn familie kun je zo mijn achternaam het beste spellen 😉

  24. Aline zegt:

    Heel mooi stukje over de tijd… wij hebben sinds kort een Ipod… en die staat bij ons op boxen en zodoende is het een super handige en mooie radio… daarnaast kan vriendje de Ipod gebruiken om spellen op te leren maken… en dat scheelt dan weer zodat hij de veelte dure Iphone met verplichte abonnement niet hoeft te kopen…

    @ Aline: Dan gebruiken jullie die Ipod voor meerdere doeleinden. En met mijn mobiele telefoon kan ik (zelfs als ik dat zou willen) geen foto maken 😉

  25. hanneke zegt:

    een wow om over na te denken.

    @ Hanneke: Ik heb mijn geld in 1991 leren beheren, daar pluk ik nu een appeltje voor de dorst van..

  26. Marloes zegt:

    Een aparte wow, helemaal in de tijdgeest geschreven!

    @ Marloes: Dank je.

  27. Xander zegt:

    leuk geschreven. geweldige titel!

    @ Xander: Dank je en die titel heb ik geleend van een boek!

Geef een reactie

