Hooiberg en die ene speld

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Demakelaar had ons al door tientallen huizen rondgeleid.

Tot nutoe hadden we niet van enthousiasme overgelopen.

Foto’skunnen veel verbloemen.

Een tekleine keuken

Een telaag plafond

Om overschrootjes maar te zwijgen.

En dehuizen waar we op boden gingen aan onze neus voorbij.

 

Langetijd dachten we dan ook er geen goede neus voor te hebben.

Totdatwe het onderwaternest voor het eerst bezochten.

Het leekof het huis ons welkom heette.

Ook alliepen we tijdens de eerste rondgang

dwarsdoor het wasgoed heen.

Was erwater door alle kastjes van de keuken gegaan.

Deschuur was bomvol en de pan met vet stond nog op het aanrecht.

 

Tochriep dit huis ons.

Netzoals de katten ons hadden uitgezocht in 2001

Riep hethuis, terwijl wij op de overloop liepen:

 

Kom hierwonen!

Kom hierbaden!

Laat mijhet dak boven jullie hoofd zijn.

Komgenieten in mijn achtertuin.

 

Het huiswerd gekocht in 2004

En wordtdoor ons beetje bij beetje opgeknapt.

Anno 2009 zijn we nog steeds blij met het huis,

we voelen ons er welkom en thuis.

Nu nog die werkplek vinden waar ik me weer als een vis in het water voel.

En inderdaad dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Maar wie zoekt zal vinden..

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

25 reacties op Hooiberg en die ene speld

  1. J@n. zegt:

    En ik zal duimen voor je Min.
    Suc6. Gr. J@n.

    @ J@n: Dank je.

  2. Trui zegt:

    Heerlijk toch, dat jullie echt het huis vonden, dat bij je past?
    En die baan? Ach, die komt vanzelf op je af, op het moment, dat jij er klaar voor bent.

    @ Trui: Er ging al een hele leuke baan net aan mijn neus voorbij. Op het water!

  3. Alice zegt:

    Het lukt je wel, alleen heb je misschien even geduld nodig.

    @ Alice: Dat denk ik ook wel ja.

  4. Leo zegt:

    Misschien moet je gewoon een sollicitatie doen op dit logje en aangeven wat je precies zoekt en vooral ook waar. Misschien dat er lezers zijn die dan iets in hun omgeving weten of kennen. Wat het gevoel met het huis betreft; wij verhuisden in 1994 nadat we eind 1993 hadden gekeken in het huis waar we nu wonen. Het ‘voelde’ direct goed. Ook al schatten we de totale oppervlakte een beetje verkeerd in toen. Maar ja, het bleef goed voelen en is inmiddels alweer heel wat jaartjes onze echte ‘thuis”…

    @ Leo: Is ook een idee ja. Ik zoek een leuke licht commerciële, maar vooral administratieve MBO-baan met cijfers en letters (taal: Nederlands, Duits, Engels) in een straal van een half uur rond Nijmegen van maximaal 32 uur / minimaal 24 uur per week.
    Dit is denk ik nog iets te algemeen, dus ik denk nog even verder..
    Mijn broer zocht een nieuwe baan en hij kon zowat per direct beginnen. Maar ja hij weet dan ook al vanaf zijn 6e precies wat hij wilde worden.

  5. frans54 zegt:

    Gewoon goed luisteren of je niet ergens een baan hoort roepen. Schijnt bij jullie prima te werken als ik het verhaal van het huis zo lees.

    @ Frans54: Ik vertel ook een ieder die het horen wil dat ik een baan zoek. Zo heb ik al heel wat tips gekregen.

  6. wilma zegt:

    Net zoals je toen het huis hebt gevonden, komt ook die baan er voor jou!! Daar ben ik van overtuigd.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Dank je. En sinds ik stopte (in overleg dat dan wel) met vorige baan ga ik me ook steeds beter voelen.
    Ben tot nu toe nog maar 1 x voor controle bij een arts geweest. Over 2 maanden is er nog een check.

  7. Jeroen zegt:

    Precies Min, wie zoekt zal vinden. Die baan voor jou gaat er echt komen. Dat weet ik zeker.

    @ Jeroen: Anders neem ik mezelf gewoon in dienst 😉

  8. tagrijn zegt:

    Die baan zal je ook wel roepen op een gegeven moment. Dacht je dat die zonder jou kon op den duur?

    @ Tagrijn: Whahahaha, geweldig. Het kan lang duren, het kan kort duren maar een van mijn uitgegooide vissen komt straks vast met iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

  9. een Oldtimer zegt:

    Er is werk voor iedereen maar het probleem zit in het feit dat je niet altijd weet war ze het hebben opgeborgen.

    Gewoon blijven zoeken en de moed niet opgeven.

    @ Oldtimer: Ik zoek in alle hoeken en ik word ook bijna wekelijks gebeld voor een banenkans. Alleen ja de baan die bij mij past als een staart zat er (nog?) niet tussen.

  10. Elmar zegt:

    De aanhouder wint!
    Met het huis is dat ook gelukt dus met werk zal het ook vast en zeker lukken!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Nou en dat huis is echt een lot uit de loterij hoor.
    En die baan, wie weet maak ik er zelf(s) werk van..

  11. Vrouw Ekster zegt:

    straks zie je um heus een keer staan, de advertentie waar je al zo lang op wacht: spetterende onderwaterbaan zoekt spartelende meer!meer!-min. Kan niet missen!

    @ Snippie: Zo ging het wel in 2005 bij mijn vorige baan.
    Dit keer krijg ik wel hele leuke adviezen van iedereen.
    Volgens mijn werkcoach moet ik bewust juist wat minder solliciteren. Weer meer nee-zeggen dus.

  12. Keepsmiling zegt:

    De aanhouder wint zeker…!
    Of..zoals mijn vader altijd zegt: goed werk heeft tijd nodig.

    Ik duim voor je.

    @ Keepsmiling: Dank je. En gelukkig kan ik nog steeds leuke, passende banen vinden om op te solliciteren.

  13. Vedat zegt:

    Werkplekken vind je tegenwoordig bijna alleen maar bij uitzendorgnisaties. Wat let je om ook eens over de grens te kijken, Min. Kleve is niet zo ver weg, toch?

    @ Vedat: Auto wordt 17 maart gemaakt, daarna zal ik eens richting de grens rijden. Want de grens is niet meer op een kwartiertje fietsen 😉

  14. rietepietz zegt:

    Spelden kun je het makkelijkst vinden met een sterke magneet ,daar is voor een hooiberg geen hóuden aan !
    Metéén een magneet aanschaffen dus 😉

    @ Riet: Ik heb gelukkig een CV die zo werkt. En elk gesprek of brief levert weer meer ervaring op.

  15. Annemiek zegt:

    Heerlijk hè, zo’n huis dat als een warme deken om je heen past.
    Ik hoop dat het met een baan ook nog gaat lukken.

    @ Annemiek: Heerlijk ja en vandaag werd ik alweer gebeld over een baan. Dus wie weet..

  16. Ik en Mij zegt:

    Dat is zo´n heerlijk gevoel. Bij ons was het niet het huis dat riep, maar het dorp waar het staat, alsof we thuiskomen terwijl we er nog nooit eerder zijn geweest. Ik wens je die werkplek toe die jou roept… zoek en luister!!!

    @ Ik en Mij: Grinnik, maar wij kwamen ook steeds bij de zoektocht naar een huis in de huidige waterplaats uit.
    En die werkplek, daar blijf ik naar zoeken en luisteren.

  17. Xander zegt:

    Er is werk zat, vandaag of morgen ook voor jou.

    @ Xander: Ik werd vandaag alweer benaderd, dus we wachten het nog even af wat er uit de (water)bus gaat komen.

  18. plato zegt:

    Hoeveel procent van jullie huis staat nu echt onder water min? Dat zou ik zo graag willen weten. En zakt het langzaam verder of blijft de kans op droge voeten gerechtvaardigd, ook in de toekomst?

    @ Plato: Ons huis staat niet in, onder, maar wel vlak bij water. Als het erg hard geregend heeft (kleigrond) is het soms wel wat vochtiger in de tuin.
    Maar Juan is dan wel weer op een woonboot geboren 😉

  19. Soofy zegt:

    Je hebt nu dus een baan “in het vat” liggen. Spannend, ik weet dat het heel belangrijk is voor jou, een baan. I’ll keep my fingers crossed…

    @ Soofy: Volgende maand hoop ik met een cursus nog meer “handvaten” te krijgen bij het zoeken naar een baan.

  20. Filosofietje zegt:

    Ik duim voor je hoor! Dat die baan je snel aan komt waaien :o)

    @ Filo: Anders kom ik in Zweden zoeken 😉

  21. Leo zegt:

    @Min – IK zou er echt een logje van maken hoor, er zijn heel wat (b)loggers uit jouw hoek van het land afkomstig en dan moet er toch wel iemand tussen zitten die weer iemand kent die weet dat er ergens….. zo werkt dat hoor….

    @ Leo: Ik ga kijken of ik het in een logje kan gieten.
    Want ik wil natuurlijk geen kans onbenut voorbij laten gaan.

  22. Truus zegt:

    Heerlijk, een huis dat past als een jas. 🙂
    Die baan wil zich nog niet laten vinden maar op een dag… 😉

    @ Truus: Het is hard werken dat zoeken naar de juiste baan 😉

  23. Jeanine zegt:

    Op een dag vind je de baan die je net zo past als je huis Min.

    @ Jeanine: Volgende maand op cursus om mezelf ook mondeling goed te kunnen presenteren. Schriftelijk kom ik beter uit de “voeten”.

  24. maurice zegt:

    ook die baan zal er komen, met jouw talent.
    en niks zo fijn als prettig wonen, ik ben nu al helemaal verliefd op mijn nieuwe stekkie.
    levenslang, denk ik….

    @ Maurice: Ik kan mijn talent aardig schriftelijk verwoorden, alleen het nu nog ook mondeling presenteren…
    Want als ik ergens enthousiast over ben, dan kom ik soms wel eens wat te gedreven over..
    Wij waren even naar de oude woonstek zondag en daar vraagt men al niet meer of we nog heimwee hebben..

  25. Aline zegt:

    Geweldig hoor als een huis hebt wat zo naar het zin is… en je werk komt eerdaags vast ook goed… 😉

    @ Aline: De tuin vond het wel prettig dat ik daar aan het werk ging 😉

Geef een reactie

