Geen centje pijn?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Kijk ikhoor wel eens wat klachten

Dat ikte zwaar ben

Teweinig beweeg

Of nietgenoeg buiten ben.

 

Nou laatik dan gelijk zeggen dat ik al 20% van mijn gewicht kwijt ben.

En datik alweer een tijdje hartstikke op gewicht blijf.

Zelfs nuik afwisselend blikvoer en brokjes krijg.

Ikverbaas een ieder die ik ken door gewoon door te blijven eten.

 

Onlangshadden we visite en daar heb ik ook even mee gesproken.

Blijkbaarvonden ze weer dat ik weinig bewoog.

Want ditkeer trokken ze me met kussen en al door de huiskamer heen.

 

En na dekerstdagen werd ik stoepopzichter.

WantJuan was bezig met verlichting in en om de voorraadkast.

 

Kijk mijmaakt het niet uit hoor dat er meer verlichting in huis komt,

want ookin het donker zie ik goed genoeg.

Nee, hetis maar goed dat mijn hoofdkleur wit is.

Andersstond er hier nog veel vaker iemand op mijn staart.

 

Blijkbaaris dat ik blijf eten voor mijn baasjes

Een bronvan verlichting

Dus ikdoe nu extra mijn best.

Iksmikkel en smakkel dat het een lieve lust is.

En alsze dan niet op tijd uit het onderwaternest willen komen.

Dan mauwik er even voor de deur.

 

Kijk datze mij in de bek blijven kijken is gek.

Maarzolang ik geen vuurwater of seniorenvoeding krijg zal het mij allemaal worstwezen.

Madame M

Madame M schreef dit trouwens al een tijdje geleden,

door de PC-perikelen kwam ik het nu tegen..

Vorige week liet ze duidelijk merken dat ze het liefst gewoon droge brokjes krijgt..

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

21 reacties op Geen centje pijn?

  1. Jeroen zegt:

    Ja Min, katten zijn dure, maar vooral eigenwijze kostgangers ๐Ÿ™‚

    @ Jeroen: Nou zo duur is ze niet. Ze eet maar de helft van wat ze eigenlijk mag eten. En dat al jaren… Maar goed ik blijf dat dure merk maar kopen, net als het wat duurdere kattengrit. Want de leverancier van het goedkopere grit heeft het vaker niet dan wel op voorraad…

  2. J@n. zegt:

    Die wij hadden was ook zo’n lekkere luie dikzak, maar ze was zoooo lief! En wat maakt het uit laat ze toch genieten! Dat geldt trouwens ook voor mensen.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ze is lui, maar ze ziet er dikker uit dan dat ze is door haar haren. Ze is nu mooi op gewicht en als ze lichter wordt dan is er iets niet in de haak..

  3. een Oldtimer zegt:

    Dit soort problemen kennen we gelukkig niet, maar wij hebben ook geen katten.
    Het probleem is dat onze honden katten maar vreemde snuiters vinden en van mening zijn dat ze hier niet thuis horen.
    Misschien is de oplossing hem/haar hier naar toe te brengen.
    De honden laten haar wel rennen, dat is gezond en erg goed voor de lijn.

    @ Oldtimer: Hmm we hadden een dag een hond op visite.
    En de kat dook inderdaad zo weg en kroop weg in de voering van de bank. De rest van de dag bracht ze in haar bench door in de slaapkamer. Destijds was ze nog heel erg eenkennig en hield ze ook niet van visite.
    Dankzij het kattenfluisteren gaat ze de meeste visite nu niet meer uit de weg…

  4. frans54 zegt:

    Mijn aanloopkat heeft beslist geen gebitsproblemen (vanmorgen hoogstpersoonlijk door mij vastgesteld toen ze tijdens het aanhalen ineens besloot dat het wel een leuk idee was om even voluit aan mijn arm en hand te gaan hangen. Ook de nagels mogen er trouwens best wezen.(en even later zit het gekke beest je aan te kijken alsof ze zeggen wil “was dat nou niet hardstikke leuk??”)

    @ Frans54: Madame M ligt nu op mijn linkerarm voor de PC en het toetsenbord te slapen. Tja katten hebben een vreemd gevoel voor humor en voor slaapplaatsen.

  5. Alice zegt:

    Het gaat dus goed met madame M. Wat is er mis met senioren brokjes, onze kat kan juist wat minder goed tegen de droge brokjes, krijgt hij obstipatie, hebben we gemerkt.

    @ Alice: Ze at ze met lange tanden op. Maar ja ze houdt dan ook meer van droogvoer en dat was het seniorenvoedsel niet.. Madame M mag van de dierenarts nu alles eten, maar ze blijft haar voorkeur houden..

  6. Keepsmiling zegt:

    Wat geweldig leuk geschreven!!!

    En tja..katten zijn nu eenmaal wezens met een geheel eigen wil en kijk op het leven. ๐Ÿ˜›

    Fijn weekend!

    @ Keepsmiling: Dank je en tja Madam M maakt zich geen zorgen over werk, weer, huis of haard…

  7. Leo zegt:

    Hier is alles wat eetbaar is een prooi, maar de brokjes een fel opgeeist recht…..Net als de gastenstoel in mijn kantoorplekje, daar ligt een van de poezen heerlijk op te knorren overdag….wij zijn te gast in hun huis en ‘mogen’ hen voederen….

    @ Leo: Onze Madame M weet dat ze zonder haar kussen niet op de stoel of bank mag zitten. Maar ja, nu ligt ze weer voor het toetsenbord.. Als ze maar bij ons in de buurt kan zijn. En o, ja ik zal haar gelijk maar voederen…

  8. Mama Muis zegt:

    Wolf zegt: Hi five!

    @ Wolf: Dacht ik al. En hoe is het met Tijger??

  9. Ja het valt niet mee om die baasjes tevreden te stellen he? En dat terwijl ze blij mogen zijn dat ze bij ons in mogen wonen! We wensen je sterkte!
    kopjes,
    Tijger, Loesje, Liesje en Tommy

    @ Tijger, Liesje, Loesje en Tommy: Ah ja die baasjes. De mijne zijn heel lief en ik laat ze ook maar bij me wonen. En na 7 jaar wil ik ze ook niet, zoals bij mijn vorige baasje graag inruilen..

    Groetjes, Madam M.
    Klik maar op de categorie dieren, dan zie je meer van al mijn avonturen.

  10. Elmar zegt:

    Sorry, hoor maar die kattenkoppen waren me te snel af!
    Mooi geschreven Min!
    groetjes en een fijn weekend!
    Elmar

    @ Elmar: Heerlijke beesten. En we hebben (met heel veel anderen) een stukje gelopen. De kat wilde niet mee.

  11. kamira zegt:

    Wat een leuk verhaal

    @ Kamira: Het is dan ook een dot van een kat, alleen jammer dat ze net als haar baasjes de gebruiksaanwijzing heeft ingeslikt ๐Ÿ˜‰

  12. maurice zegt:

    grappig geschreven, werd me uit de reacties pas duidelijk waar t nu om ging ๐Ÿ˜‰
    goed weekend!

    @ Maurice: Madame M is onze kat. Haar stukje lag al een tijdje te spartelen. Maar ja, ik had nog zoveel andere stukjes die ik leuk vond. Alleen die zijn nu nog even zoek..

  13. Vrouw Ekster zegt:

    hoi min o.t:
    jouw mail gezien, heb ook gereageerd gisteren ofzo.
    kennelijk gaat het nog mis?
    M’n vraag in de mail is simpel, heb je ook een adres voor me? gr. Snip.

    @ Snippie: Alle mailadressen doen het, alleen tja de ene dus nou net niet. En waar dat nou weer aan ligt…

  14. rietepietz zegt:

    Het is al met al een heel aardig “kattebelletje ” geworden ๐Ÿ˜‰

    @ Riet: Dank je ๐Ÿ˜‰

  15. Je moet gewoon lekker van je kattenleventje genieten hoor, dat afslanken is iets voor de mensen haaaah

    @ LG: Hmmm volgens de dierenarts zag ik er met 4 kg nog steeds uit als Hollands Welvaren. En dat zeggen ze dan niet van mijn bediende en die weeg toch echt ruim 65 kg meer…
    Groetjes, Madam M

  16. Hallo Madame M, wij, Kitty en Nickie zijn gek op eten. We willen altijd meer dan dat die bediende ons geeft. Maar goed, dat vergeven we haar maar want ze zorgt verder goed voor ons. ๐Ÿ˜‰

    @ Kitty en Nickie: Hier zitten we samen weer achter de PC. En hier geeft de bediende me al jaren de helft van wat ik zou mogen eten. Vandaag likte ik de kruimels van de Muffins die ze gemaakt had op. Groetjes, Madam M.

  17. maryan zegt:

    Hebben wij hier al eens een foto van Madame M gezien ? Dat wordt toch wel tijd anders. Een kat die zo mooi kan vertellen…

    @ Maryan: Jawel, maar dat is alweer bijna een jaar geleden. Ik heb nog wat leuke filmpjes van de lapjespoes en jouw tip hoe daar muziek onder te zetten. De tip al teruggevonden, nu de filmpjes nog..

  18. novelle zegt:

    gezellig kattenpraatje Minneke.leuk gezelschap zeker?

    @ Novelle: Sinds oktober 2001. Alleen Zwarte Snuiter de andere kat die we toen ook meenamen leeft al 4 jaar niet meer. Sindsdien houdt zij ons meer dan ze daarvoor deed gezelschap.

  19. tagrijn zegt:

    Nu het voorjaar wordt wil je er natuurlijk een beetje aantrekkelijk uitzien voor die andere dakkatten. Maar daarna ook volhouden, hoor!

    @ Tagrijn: Nou van andere katten is de dame niet zo gecharmeerd. En sinds 3 jaar komt ze ook steeds vaker in de buurt van mensen die bij ons op bezoek komen.
    Zolang wij rustig reageren is ze ook rustig..

  20. plato zegt:

    20% is wel een stuk minder kat hoor. Wordt het niet tijd voor een foto vรƒยณรƒยณr en een foto nรƒยก de omwenteling?

    @ Plato: Ehm als ik 20% zou verliezen dan wel ja. Niet dat ik dat ambieer hoor. Wil wel iets minder wegen, maar wil wel graag boven de 65 kg blijven..
    De kat verloor รƒยฉรƒยฉn hele kilo. Ze weegt er nu nog 4.
    Maar toch ziet ze er nog steeds heel weldoorvoed uit..

  21. Aline zegt:

    Haha heerlijk zo’n kat die blijft eten… lekker geschreven…

    @ Aline: Zolang ze blijft eten hoeft er niets aan haar tanden en /of overgebleven kiezen te gebeuren.

Geef een reactie

