Geboortewaterliedje maart 1968

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik begon zoals iedereenmet helemaal niets

Dat ik handen en voetenhad, daar was ik snel achter.

En dat ik ook dingen konhoren die ik niet zag.

Wat ik om me heen hoordedat klonk naar water.

Vertrouwd.

 

Mijn eten werd aangevoerdvia mijn buik.

Maar ik oefende vast alhet b(r)abbelen.

Ik groeide als kool.

Af en toe werd er gekekenof ik echt alleen was.

 

Daar was ik niet vangediend.

Ik klopte net zo hardterug.

Mij een beetje laten schrikken.

 

Langzamerhand werd het inmijn holletje steeds benauwder.

Was er hier ook eenuitgang?

Ik was hier ingekomen,dan moest ik er ook uit kunnen komen.

Zou ik dat water somskunnen breken?

 

En jawel, het water brak.

Mijn baker hielp mijnmoeder Hilde om mij te krijgen.

 

Ik had nog geen idee datde wereld niet om mij draaide,

Dat zou ik al snel leren.

En dat heel veel van dievreemde mensen familie waren ook.

Nee, ik trakteerde eenieder het liefst op waterlanders.

 

Ik groeide op en leerdede verschillen tussen evolutie en religie,

dankzij de bonte stoetvan familie.

 

Als er door degrootouders werd opgepast,

dan kregen Ernst en Minhen soms al met liedjes op de kast.

 

Maar ik zou ze nu graagvragen wat te doen met de huidige crisis.

En toen ik het mijn vaderSjoerd vroeg zei hij:

Rustig blijven ademhalen.

 

Min, denk ik, luisternaar je geboortewatermuziek *

en laat de zorgen van jeafdrijven:

 

http://www.youtube.com/watch?v=rd3rA89VhtA

  

Dit keer was het WOW-woordCrisis.

En om mij weer wat vrolijker te maken helpt vaak muziek…

Ook eensmeedoen met de WOW zie:

 

http://loesjes.web-log.nl/loesjes/

 

 

(Met speciale dank aan Jeanine en Toaske)

*) http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummer_1-hits_in_de_Billboard_Hot_100_in_1968

Dit bericht werd geplaatst in Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

20 reacties op Geboortewaterliedje maart 1968

  1. Aline zegt:

    Prachtig hoor… en ja eh de mijne was heel erg autobiografisch… er waren maar een paar dingen om heen verzonnen… maar de meeste feiten hebben betrekking op 2005 toen ik zelf mijn huisje kocht en 3 maanden later geen werk meer had… en dat heeft 5 maanden geduurd… 😉

    Succes met het solliciteren…

    @ Aline: Dank je. En gelukkig kan ik ook vanuit de bieb solliciteren.

  2. Jeroen zegt:

    En ik maar denken dat het een verjaardagslogje ging worden. Heb je me weer mooi op het verkeerde been geZ.

    @ Jeroen: Het zat inderdaad in mijn hoofd als “verjaardagslogje”. En in 1968 was het nog maar een maandje geduld hebben voor alle partijen 😉

  3. J@n. zegt:

    Het is een aardig verhaal en je hebt een verstandige vader.

    @ J@n: Hij had zondag gelijk weer het hoogste woord tijdens een etentje..

  4. Melody zegt:

    WoW wat mooi Min….ontroerend ook!
    Echt mooi, zeker met de muziek erbij!

    Liefs Melody

    @ Melody: Je had mazzel, blijkbaar heeft Otis al snel een bootje genomen.

  5. wilma zegt:

    Hoi Min,

    Een heerlijk muziekje…:-))
    prachtig geschreven WOW.
    Deze crisis overwin je vast wel! Je bent al zover gekomen.
    Liefs& een fijn weekend.
    Wilma.

    @ Wilma: Volgens de heren in de bieb ook ja ;-))
    Blijkbaar heeft het toch een voordeel om al veertiger te zijn..

  6. Alice zegt:

    Mooi logje Min en blijven ademhalen is en prima advies, zou ik me aan houden.

    @ Alice: Dank je en helaas hoorde ik gisteren dat het lichaam van de vermisteling in Den Bosch gisteren toch in het water is terug gevonden. Van de vier vermisten waar ik verhalen van ken zijn er nu twee lichamen in het water teruggevonden. En er wordt er al eentje sinds 1995 vermist.. Dus hopelijk wordt ook die zaak eens opgelost..

  7. frans54 zegt:

    Vreemd, ik krijg via het linkje een algemene youtube pagina en geen muziekje. Maar wel een mooi verhaal.

    @ Frans54: Tja en sindsdien doet ook mijn PC het niet meer, zou er een verband zijn??

  8. Mama Muis zegt:

    is er nu elke week een wow? Ik heb er geen bezwaar tegen hoor. Dit is weer een mooie geworden!

    @ Muis: Neen, om de 2 weken. Ik was laat met de vorige en vroeg met deze… ;-))

  9. Liesbeth zegt:

    Mooie wow!

    @ Liesbeth; Thanks!!

  10. Grappig om een crisis oo een s van deze kant te benaderen.

    @ Ria: Zoals een zanger (even naam kwijt) al zong dit was de eerste sprong in het duister

  11. Elmar zegt:

    Blijven ademhalen is een geweldig advies!
    Mooie Wow Min, ik heb er van genoten!
    groetjes en een fijn weekend!
    Elmar

    @ Elmar: Graag gedaan en ik zal toch eens wat vaker naar mijn vader Sjoerd luisteren 😉
    En we hebben zeer van het weekend genoten.

  12. Truus zegt:

    Je hebt er een aparte WOW van gemaakt Min, leuk! 🙂

    @ Truus: Ook met veel pret gemaakt. En hij zat al een tijdje in mijn hoofd, maar ineens kon ik er wat mee ;-))

  13. Truus zegt:

    Min, je filmpje is verwijderd i.v.m. auteursrechten…

    @ Truus: En het was zo’n leuk filmpje. Maar ja zodra eigen PC het weer doet zoek ik wel weer een nieuwe..

  14. Jeroen zegt:

    @ Jeroen: Dit plaatje doet het dan wel weer 🙂

  15. rietepietz zegt:

    Ja natuurlijk , zéker doorgaan met rustig ademhalen én mooie wow invullingen maken !

    @ Riet: Grinnik, zo is het!

  16. Toaske zegt:

    Hahaha, wat een originele invalshoek! Helaas doet het linkje het niet, dus nou weet ik nog niet met welke muziek jij ter wereld kwam.

    @ Toaske: Het was, volgens de Amerikaanse hitlijst, Otis Redding met Sitting on a dock of a bay. En aangezien ik het hier heel vaak over water heb vond ik dat toch weer een heel mooi toeval ;-))

  17. Jeanine zegt:

    Oei, nu word ik extra niewsgierig, ik krijg het linkje ook niet aan het werk:) Welke muziek was het nou?
    Ja en die crisis, vreselijk. Ik heb wel werk maar word er niet gelukkig van en mijn kind ook niet.
    Oh Min, ik hoop dat jij wel gauw wat vindt naar je zin en ik moet ook gauw wat anders vinden. Geen baan is het waard om mijn kind aan op te offeren (om over mezelf nog maar niet te spreken), maarja, er moet brood op de plank komen.
    Ik vind je WoW heel goed, ik vind ook dat je je heel goed houdt onder de omstandigheden. Rot he, als je wel wil, maar gewoon de kans niet krijgt. Ik duim me hier weer helemaal gek, een leuke baan naar je zin voor jou, een baan dichtbij huis voor mij… zoveel gevraagd is dat toch eigenlijk niet?

    @ Jeanine: Tja de enige die ik er echt mee heb als ik er over ga lopen griepen dat ben ik zelf. Dus ik ga gewoon vrolijk door en hoop ook binnen een half uur afstand een leuke nieuwe baan te vinden. En ik ga in april een cursus volgen.

  18. maryan zegt:

    Mooi geschreven Min. Rustig blijven ademhalen dat moeten we maar doen, onder alle omstandigheden ? Alles gaat voorbij, ook crisis..

    @ Maryan: Tja, vorig jaar was mijn ademhaling min of meer tegen hyperventilatie aan… Dus wat dat betreft gaat het nu echt stukken beter..

  19. Jenny zegt:

    Wat een leuke en aparte WOW! Helaas kan ik de muziek niet luisteren hier maar het nummer ken ik!
    Zalig nummer trouwens!( Sitting on a dock off the bay)las ik hierboven en heel toepasselijk, denk ik voor jou.
    Groetjes!
    Mijn bijdrage op; http://www.colibri.web-log.nl

    @ Jenny: Ik heb je bijdrage gelezen, alleen reageren dat lukt nog niet met de wat tragere laptop. Dit typ ik dus weer eens bij de bieb 😉

  20. plato zegt:

    Leuke invalshoek, Min. Maar dat betekent toch niet dat jij een crisiskindje bent he?

    Hele speciale WOW.

    @ Plato: Crisiskindje ik?? Zeker niet. Zelfs in de jaren tachtig hadden mijn ouders (beide van 1944) nog geld om leuke dingen te doen, maar dat kwam doordat zij opgevoed werden door mensen die echt crisisjaren hadden meegemaakt. En mijn ouders gaan vandaag samen met de hond en twee andere stellen naar warmere oorden. En ze komen terug als ze daar weer zin in hebben..

Geef een reactie

