You’re my valentine

&lt;!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:&quot;Cambria Math&quot;; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:&quot;&quot;; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:&quot;Verdana&quot;,&quot;sans-serif&quot;; mso-fareast-font-family:&quot;Times New Roman&quot;; mso-bidi-font-family:&quot;Times New Roman&quot;; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–&gt;<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Het was een prachtige zomer.

Een zomer, dacht de Leeuw, voor hartstocht.

Hij keek eens rond over het veld.

Daar zag hij haar staan, zijn Steenbok.

Op kousevoeten sloop hij op haar af.

Schichtig keek zij om zich heen.

En voor de Leeuw het wist was ze er vandoor.

De Leeuw zorgde er steeds voor dat hij in haar buurt was.

De Steenbok schotelde hem allerlei andere lekkere hapjesvoor.

Daar wilde hij niets van weten.

Hij wilde haar, dat wist hij zeker.

De Steenbok wilde aan haar lijf geen polonaise.

Maar het was wel vermoeiend om steeds die Leeuw met alzijn hartstocht van haar lijf te slaan.

De zomer kabbelde voort.

En iedere keer kwam de Leeuw voor haar terug.

Het maakte niet uit waar ze zich bevond.

Hij vond haar steeds.

De familie van de Leeuw had zeer met hem te doen.

Al die verhalen over die Steenbok die steeds de dansontsprong.

Iedere keer gaf ze hem nul op het rekest.

Geef het toch op zeiden zijn broers.

Eindelijk had zijn zusje iets om hem mee te pesten:

“Het lukt je toch niet om deze Steenbok te verschalken”.

Toch wilde de Leeuw van opgeven niet weten.

Ze was de ware voor hem.

Die Steenbok was zijn leeuwin.

Hij zou nooit de dag vergeten dat hij haar voor het eerstzag.

Hartstochtelijk volgde hij haar, waar ze ook ging.

Hij zou haar altijd blijven volgen,

Over land en over water.

Nu al ruim 45 jaar.

 

Dit keer was het WOW woord Hartstocht.

En het eerste verhaal dat mij dan direct voor ogen staatis het verhaal hoe mijn vader (Sjoerd is een leeuw) mijn moeder Hilde(steenbok) het hof maakt(e)..

http://www.youtube.com/watch?v=cG3hZtGU_yw

 

Update: WOW = Write on wednesday. Wil je meerweten of mee doen kijk dan bij:

http://loesjes.web-log.nl/loesjes/2009/02/wow-hartstocht.html

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

28 reacties op You’re my valentine

  1. J@n. zegt:

    En ik zit als maagd al meer als 40 jaar achter een kreeft aan….Wat kan het raar toegaan in de wereld;-)
    Mooi stukje Min!
    Kijk wel uit vandaag;-)) Gr. J@n.

    @ J@n: Ik had geen mazzel vandaag bij de banenjacht, maar ik zoek gewoon hard verder.
    En ik hoop ook nog heel lang samen te zijn met kreeft Juan 😉

  2. Trui zegt:

    Mooi verhaal, Min.
    Mijn weegschaal wordt al 30 jaar in balans gehouden door een boogschutter.

    @ Trui: Ik had eigenlijk heel weinig met sterrenbeelden, maar dit vind ik ook weer een mooie beeldspraak.

  3. Leo zegt:

    Als ware steenbok weet ik wat het is om telkens weer die berg te beklimmen waar een van de andere sterrenbeelden op je zit te wachten. Ook al weer zoveel jaar….

    @ Leo: Prachtig beeld!

  4. Annemiek zegt:

    Leuk, beetje romantisch verhaal. Met mijn zwager en schoonzusje ging het ongevver hetzelfde.

    @ Annemiek: En ik dacht, verrek eigenlijk het zelfde verhaal als bij mijn broer en zijn vrouw. Met dat verschil dat mijn broer zijn vrouw voor het eerst op de kermis zag en mijn vader mijn moeder tijdens een fietsvakantie.

  5. Keepsmiling zegt:

    Waar staan toch de letters WOW voor??

    Ik ga even een korte pauze inlassen.
    Hoop snel weer wat actiever te zijn….

    Voor nu een heel fijn weekend!!
    Maak er wat moois van!

    Tot gauw maar weer.
    Liefs

    @ ML: Oeps link naar WOW gelijk erbij gezet. Geniet van je time out.

  6. novelle zegt:

    hahahahah leuk verhaal mijn man is ook en leeuw en ik ben een steenbok grappig

    @ Novelle: Leuk om te weten.

  7. Mama Muis zegt:

    Ik zag het al helemaal voor me. Juan heeft z’n naam mee… maar bij die 45 jaar sloeg de twijfel toe 😛
    Ik ben een ram, die van gevaarlijk houdt kennelijk, daarom ben ik bij een schorpioen beland.
    mooie wow.

    @ Mama Muis: Ik ben ook een ram en blijkbaar werkt de combi met waterige mannen goed, Juan is kreeft 😉

  8. frans54 zegt:

    Prima WoW. dat het om sterrenbeelden ging had ik vrij snel door (deels door de hoofdletters denk ik)maar dat maakt het verhaal niets minder.

    @ Frans54: Die hoofdletters had ik er daarom ook ingezet.
    Ze leerden elkaar trouwens kennen bij een fietsvakantie.

  9. een Oldtimer zegt:

    Deze Steenbok heeft het met zijn leeuwinetje al zo’n 46 jaar weten vol te houden.

    @ Oldtimer: Applaus!! Leuk om te horen dat het bij jullie ook zo’n goede combinatie is.

  10. Alice zegt:

    Prachtige hofmakerij en erg passend voor valentijsdag.

    @ Alice: Dank je. Het was ook heel leuk om te schrijven.

  11. Elmar zegt:

    Mooie WOW! En dat op de dag voor Valentijnsdag!
    groetjes en een fijn wekeend!
    Elmar

    @ Elmar: Dank je en het weekend was zo om..

  12. Truus zegt:

    O, wat een leuke WOW Min. Ik vind hem schitterend. 🙂

    @ Truus: Dank je!

  13. Truus zegt:

    Onze combinatie heb ik nog niet zien staan: Stier (ik) en Tweelingen… 🙂

    @ Truus: Er zijn vast nog veel meer combinaties mogelijk.
    Ben ik dan weer benieuwd welk sterrenbeeld ik het beste als werkgever kan kiezen…

  14. plato zegt:

    Een eeuwige (bijna eeuwige) zoektocht. Originele invulling van het woord ook.

    @ Plato: Tja een relatie (zegt Hilde) vraagt elke dag onderhoud. En soms kan ze Sjoerd echt achter het behang plakken, net als haar kinderen. Maar ze zou ons voor geen goud willen missen.

  15. Wilma zegt:

    Hoi Min,
    Wat is dit mooi geschreven…
    Liefs en fijne Valentijnsdag.
    Wilma (Tweeling)

    @ Wilma: Dank je en we hebben er niet zoveel aan gedaan.

  16. Jeanine zegt:

    Wat mooi geschreven! Ik ben een stier, dat kan niet met een tweeling, een ram of een vis ben ik inmiddels achter:) Nog een prettig weekend verder!

    @ Jeanine: Ik ken een stier (broer Ernst) die al heel lang gelukkig is met zijn leeuwin. Maar ja volgens mij is elke combinatie soms hard werken, want waar zijn de gebruiksaanwijzingen toch ??

  17. Soofy zegt:

    Ik, steenbok, ben ruim 17 jaar verschalkt geweest door mijn leeuw, daarna at ik hem op. Gelukkig kunnen we nu soms weer samen tussen de klippen. Voor even. Het blijft een lastige combinatie. Chapeau voor je ouders :-))

    @ Soofy: Volgens mij is elke combinatie wel eens lastig. En dat mijn grootouders het dan ruim zestig jaar hebben volgehouden daar neem ik dan mijn petje voor af.

  18. maryan zegt:

    Mooi en onderhoudend geschreven Min.

    @ Maryan: Dank je.

  19. rietepietz zegt:

    Deze leeuw is door een stier verschalkt , een onmógelijke combinatie volgens de astrologie maar ik wéét niet beter ! Wel een romantisch verhaal natuurlijk op Valentijsdag !

    @ Riet: Tja maar op de astrologie daar let ik al jaren niet echt meer op. En ik meld het dan ook maar niet aan mijn broer Ernst. Die is al jaren gelukkig met zijn leeuwin.

  20. maurice zegt:

    ik ben zelf leeuw, mijn ex-vrouw was een ram.
    volgens de ‘horoscoopboeken’ een onmogelijke combi, toch zijn we 15 jr bijelkaar geweest..
    mss zie je me ooit mog eens bij boer zoekt vrouw, whahaha!

    @ Maurice: Mijn moeder zegt ook altijd dat ze geen echtgenoot heeft, maar een vechtgenoot.
    En volgens mij ben je tegenwoordig al veteraan als je een relatie van 12 jaar hebt.
    Heel veel relaties halen die drempel niet, hebben ze mij wijsgemaakt. Dit jaar alweer 14 jaar bij elkaar..

  21. tagrijn zegt:

    De aanhouder wint, zie je maar weer. Ze vond hem dus blijkbaar geen stalker.

    @ Tagrijn: Hij nam geen genoegen met nee als antwoord..
    Maar ja je hebt altijd een keuze hé. En mijn schoonouders gingen scheidden terwijl wij net wilde gaan sparen voor het eerstkomende huwelijksjubileum…

  22. Weer heel mooi geschreven Min.

    @ LG: Dank je. Ik hoop er zo nog meer te mogen maken..

  23. Aline zegt:

    Prachtig omschreven…

    @ Aline: Dank je.

  24. Vedat zegt:

    Tot mijn grote schrik, maar nog meer tot mijn grote vreugde, zie ik ineens een heleboel logjes. Het lijkt wel of ik heb zitten slapen de keren, dat ik jouw weblog aangeklikt heb. Ik ga weer bijlezen hoor Min, beloof ik.

    @ Vedat: Oh dat overkomt mij ook wel eens. Zo kwam ik erachter dat iemand na 1 jaar niet loggen toch de draad wellicht weer heeft opgepakt. En ach zolang ik dat loggen zelf nog leuk vind zal er nog wel (onregelmatig(er) wellicht) iets bijkomen.

  25. Min in bieb zegt:

    Door een storing kon / kan ik even niet thuis op mijn web-log. Storing lijkt vooral bij KPN-klanten voor te komen..

    @ Allen: En nadat ik terugkwam van de bieb was probleem opgelost. Maar goed nu ga ik eerst even al jullie logjes lezen.

  26. TalithaH zegt:

    leuke WoW!

    @ TalithaH: Thanks!

  27. Jeroen zegt:

    Land en water. Dus ook wel een beetje een zeeleeuw dus. Alleen de waterman ontbreekt nog in het verhaal.

    @ Jeroen: Tja gezien mijn band met water heb je daar wel een punt ja.

  28. Jenny zegt:

    Als Vis jarenlang een liefdevolle en respectvolle relatie gehad met een Maagd (36 jaar! ).Perfecte combinatie volgens velen!
    Groetjes!

    @ Jenny: Oh dat omschrijf je dan ook weer mooi. Liefdevolle en respectvolle relatie. Dat er daar maar veel van mogen zijn en blijven.

Geef een reactie

