Kop, munt of staart

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

April 1997:

Ik sta met mijn fietsvooraan te wachten bij het verkeerslicht.

Aan de linkerkant van derijbaan vindt een aanrijding plaats.

Auto schept brommer.

Brommer maakt schuiver.

En ik zie die brommer zomijn richting uitkomen.

Bats zo tegen mijn fietsaan.

 

De brommerbestuurdervraagt nog hoe het met me gaat.

Ehm met mij goed, met defiets vast minder.

De automobilist vraagtook hoe het met mij gaat.

Ehm goed.

En ineens is debrommerrijder weg (vast onverzekerd).

Wij staan daar zo nogeven beduusd te kijken.

 

Komt er een politiebusjeaan.

En oom agent stapt uit.

Zo, zegt oom agent, wat staanjullie hier te doen?

 

Ehm tja, vast raargezicht geweest.

Auto stil op de kruisinglinks en ik en die man rechts naast mijn fiets.

 

Oom agent vraagt me of ikweet welke dag het is.

Ja, want ik heb dit keermijn hand uitgestoken om niet onzacht met wat hards in aanraking te komen.

 

De fiets is dermatevervormd dat ik een ritje krijg aangeboden in het politiebusje.

 

Zal een leuk gezichtgeweest zijn voor mijn buren.

De fiets die ik daarnagekocht heb is er trouwens nog steeds en is recent voor het eerst opgeknapt(voorzien van nieuwe binnen- en buitenbanden).

Het fietsslot wat dezefiets bewaakt is nu al 20 jaar of ouder..

En bewaakte dus al drievan mijn fietsen!

Sommige aanschaffen inmijn leven hebben echt het aankoopbedrag al driedubbel en dwars terugverdiend!

Want dat oude slot beveiligd beter dan nieuwere, kijk maar:

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–><!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

http://www.youtube.com/watch?v=EyzexMUxf4g&NR=1

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

17 reacties op Kop, munt of staart

  1. Leo zegt:

    Het blijven prachtige verhalen, die ooggetuigenverslagen uit de eerste hand. Hoe akelig het onderwerp of de aanleiding ook zijn. Uitzending van Kassa had ik ook gezien. Viel mooi tegen hoe die merksloten het in de praktijk deden…heb je in een stad als Amsterdam dus maar weinig aan…

    @ Leo: Voorlopig hou ik de rest even in de ijskast.
    Want ik ben niet de enige in de (schoon)familie die wel eens wat meemaakt..

  2. Jeroen zegt:

    Doorrijden na een aanrijding gebeurt helaas maar al te vaak. Andersom gebeurt het ook veel te veel dat wanneer iemand wel z’n gegevens achterlaat, dit uitgebuit wordt.

    @ Jeroen: Tja mijn moeder is na haar laatste aanrijding doorgereden. Want ze kon het hert dat haar auto raakte in geen velden of wegen meer zien. En de politie wilde het daarna niet eens gaan zoeken… Arm beest!

  3. rietepietz zegt:

    Een fietser is in het veel te drukke verkeer van tegenwoordig erg kwetsbaar .Vooral in oude steden waar nauwelijks rekening gehouden is met zoveel auto’s is de fietser vaak de dupen . Gelukkig dat je die keer zelf zonder kleerscheren vanaf kwam .

    @ Riet: Gelukkig heb ik niet in alle 9 dorpen / steden waar ik woonde zoiets meegemaakt. Anders had ik er wellicht het mijne van gedacht.

  4. J@n. zegt:

    Al voor er AXA sloten waren is er bij mijn dochter 7 keer een fiets gestolen, de achtste keer werden de daders gestoord door ons.
    Bij het ongeluk dat jou is overkomen hoop ik toch dat de verzekering de schade heeft vergoed…..

    @ J@n: Tja de schade-expert kwam langs en er werd 75 gulden vergoedt. De fietsenmaker waar ik mijn huidige fiets kocht gaf ook nog wat korting omdat ik mijn schroothoop bij hem inleverde en zette gratis mijn oude fietsslot voor me erop.

  5. Alice zegt:

    Droom je er nooit van? Lijkt me toch een hele nare ervaring. Maar je schrijft het mooi op. Kreeg je nog wel je fiets vergoed?

    @ Alice: Gelukkig niet. Alhoewel ik me dus over één ongeluk afvraag of het echt gebeurd is of dat het een droom was..

  6. Trui zegt:

    Wat ben jij vaak getuige/slachtoffer geweest van verkeersongevallen!
    Ik zou daar een compleet trauma aan overhouden, denk ik.

    @ Trui: Het is gelukkig niet dagelijks, wekelijks of maandelijks dat ik zoiets meemaak. Het is vooral een schuldvraag die ik eraan overhield. Maar ja ik kon aan de laatste twee aanrijdingen echt zelf niets doen.

  7. tagrijn zegt:

    Weer een mooi ‘ongelukkig’ verhaal. En de Axa-sloten zijn na de uitzending uit de handel genomen en vervangen door betere exemplaren. Of ze ideerdaad beter zijn weet ik niet.

    @ Tagrijn: Ik laat de oude vertrouwde er maar op zitten.

  8. Zo zie je maar weer dat een fiets alles overleefd ahahahhah.

    @ LG: Het fietsslot overleefde al twee fietsen ;-))

  9. Elmar zegt:

    Wat een vervevelende en rare ervaring moet dat geweest zijn. Eerst vragen hoe het gaat en er dan tussen uit knijpen. Ze hebben hem zeker nooit meer kunnen vinden. Gelukkig was hij de schuldige niet anders had je helemaal niets voor je fiets gekregen.
    Mijn man zijn nieuwe, gelukkig verzekerde fiets, is tot twee keer toe gestolen. Hoe geen idee, maar vervelend is het wel. Maar jij hebt vast en beter slot!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Volgens mij niet inderdaad. En die schade is vergoedt. En ik hoop nog lang van het fietsslot (en de fiets) te genieten.

  10. Ooit reed ik ook door terwijl een andere automobilist, die ik voor liet gaan, een brommer aanreed op het fietspad dat langs de weg lag… puur omdat ik te perplex was om iets anders te doen. Later heb ik wel gebeld met de politie en zo, dus dat kwam wel goed.
    Jouw verhaal is ietsje meer bizar 😉

    @ Libra: Het is gelukkig allemaal goed gekomen.

  11. Jeroen zegt:

    Leuke carnavalsfoto. De vraag is echter; sta je aan stuurboordkant voor de kijker. Of vanuit het perspectief van de personen op de foto?

    @ Jeroen: Dank je en ik draag de zwarte kraag.

  12. Truus zegt:

    De fiets die je daarna kocht was in ieder geval een goeie dat je hem nog steeds hebt. 🙂
    Enne, een goed slot moet je houden! 😉

    @ Truus: En echt daar heb ik niet veel geld aan uitgegeven! Was destijds net student af en werkte via uitzendbureaus.
    En ik denk inderdaad dat ik het slot maar goed bewaar..

  13. plato zegt:

    Wat een beroerde ervaring moet dat geweest zijn. Voor je het weet kun je zo maar in het ziekenhuis belanden. Gelukkig viel het nog mee.

    @ Plato: Op advies van de agent ging ik wel langs de huisarts voor een tetanus-injectie. Dus mochten ze ooit nog willen weten waarneer mijn laatste was, dan weet ik het nog. In 1997..

  14. Jeanine zegt:

    Ik geloof dat ik jou maar uit het verkeer haal:)

    @ Jeanine: Gelukkig gaat het vaker goed dan fout hoor..
    Maar ja soms gaat het dan ook maar net goed. Oepsss..

  15. Vedat zegt:

    Gelukkig ben ik lid van de Fietsersbond en krijg deze informatie dus vrij snel onder ogen.

    @ Vedat: Hier las ik het in de krant..

  16. een Oldtimer zegt:

    Ik ben maar even naar mijn fietsslot gaan kijken en dat……….. Pfffffff….. lijkt veilig te zijn.
    Als ze nu mijn fiets maar niet van het slot af stelen want dan ben ik nog verder van huis.

    @ Oldtimer: Gelukkig maar. En van mijn fiets heb ik alle kenmerken opgeschreven toen ik hem kocht.

  17. Marika zegt:

    Naast het gewone slot leg ik mijn fiets ook nog aan een ketting ergens aan vast. Ik zag ooit toen ik de boodschappen in mijn fietstassen aan het laden was, een vent zomaar een fiets uit het rek pakken (die gewoon op slot stond), hij gooide hem over zijn schouder en fietste er mee weg. En je bent gewoon te geschokt om direct te reageren, je denkt eerst… zag ik dat nu echt goed?? Zo stond eigenlijk iedereen met de mond open de dief na te kijken en niemand die wat deed. Erg toch eigenlijk hè? Nou ja ik leg mijn fiets dus sinds die tijd ergens aan vast, dan kan hij in ieder geval niet op die manier meegenomen worden.

    @ Marika: Tja, gelegenheid maakt de dief zeggen ze.
    Maar deze was wel heel brutaal!

Geef een reactie

