12 steden, 13 ongelukken ?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Er zijn al 3 (of warenhet er toch 4?) van mijn fietsen Total loss.

En allemaal door een aanrijding.

Van de eerste aanrijdingmet een auto in 1975 herinner ik me niets.

Daarbij raakte ik zelfzwaargewond.

 

Maar ik herstelde.

Ik ging gewoon naarschool en behaalde allerlei diploma’s

Soms met heel veel vijvenen zessen, maar dat vraagt daarna niemand meer.

 

De tweede  (of derde) aanrijding was in de regioRotterdam, rond 1990.

En het gebeurde op wegnaar huis.

Ik was hard aan hetfietsen.

En ik wilde een autovan rechts voorrang verlenen.

De rem haperde, en mijnfiets ramde de auto.

 

Ik geloofde niet gelijkdat de fiets schroot was geworden,

Dus ik heb nog heel watmensen schrik aangejaagd;

Door met deze fiets naareen fietsenmaker te lopen.

(Fietsenmaker zat eendorp verder)

Ach meisje, heb je zelfniets?

 

Ehm nee, met mij is allesgoed.

 

Van die fiets bleef alleenhet fietsslot over.

Dat zit nu op mijnhuidige fiets.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op 12 steden, 13 ongelukken ?

  1. frans54 zegt:

    Ik heb ook een aantal fietsen (en een bromfiets) naar de andere wereld geholpen. Nooit door eigen schuld, hoewel je je natuurlijk af kunt vragen of je van automobilisten mag verwachten dat zíj verwachten dat een fietser45-50 kmh rijdt.

    @ Frans54: Ehm volgens mij reed ik zo hard ook niet.
    Maar in ieder geval met een aardig vaartje.
    Op mijn mountainbike haal ik net 20 km als ik een beetje doortrap tegenwoordig..

  2. Wilma zegt:

    Hoi Min,
    Nee fietsen heb ik niet nar de andere wereld geholpen…
    Wel 1 keer een auto-ongeluk gehad, zelf er niets aan over gehouden. Had 2 kinderen bij me in de auto en hun hadden gelukkig ook niets. We werden over het hoofd gezien door een andere auto…Vreselijke ervaring.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Brrrrr! Koude rillingen!

  3. J@n. zegt:

    Fietsen heb ik in mijn leven weinig gedaan, maar bromfietsen des te meer en die heb ik dan ook wat in de vernieling gereden, met en zonder eigen schuld. Als je dan kijkt hoeveel kilometers dat ik met die dingen heb afgelegd valt het relatief toch nog mee. Lichamelijk heb ik er geen blijvende problemen mee gehad, dat kan ik niet zeggen van een autoaanrijding (buiten mijn schuld) die ik ook nog heb gehad.

    @ J@n: Dansmaatje Peer verongelukte met een brommer voor ik 16 werd, daarna wilde ik geen brommer meer.
    Helaas ken ik nog meer (verhalen van) ongelukken waarbij er niet alleen materiële schade te betreuren was.
    Zjucht.

  4. Alice zegt:

    Apart dat het je steeds weer overkomt. Kan je toch bter veilig in een auto zitten. Op de fiets ben je zo kwetsbaar. Hoe is de week niet loggen je bevallen?

    @ Alice: Inderdaad dat dacht ik ook.. Soms ben je ook heel kwetsbaar in een auto trouwens..
    De week niet loggen is bevallen, we zaten in Limburg 😉

  5. frans54 zegt:

    @Min: Meer dan twintig kilometer haal ik tegenwoordig ook niet meer, in mijn jeugd was ik echter een fanatieke fietser die ook met een kilo of twintig bagage achterop met een gemiddelde van 30/uur naar Frankrijk op vakantie ging.

    @ Frans54: Juan wil me niet verraden hoe hard hij kon op zijn racefiets. Maar hij heeft in 1995 nog de Alp d’Huez op de racefiets gedaan.

  6. Keepsmiling zegt:

    Eigenlijk is dit logje heel triest…
    maar het einde geeft toch weer jouw geweldige gevoel voor humor weer! Chapeau!!!!!

    @ Keepsmiling: Triest voor mijn fiets ja. Maar gelukkig kan ik er nu wel om lachen ja.

  7. Leo zegt:

    Leo en tweewielers, een lastige relatie. OP mijn 13e reed ik mijn splinternieuwe Peerless-fiets (12 dagen oud) in de kreukels omdat ik aan het racen was en niet wist dat auto’s van rechts voorrang verdienen. IK kreeg een tweedehands fiets in de plaats van de nieuwe. Een jaar later total-loss gereden op een aanhanger van een groentenman die plotseling stopte. Ook twee brommers aan flinters. Toen werd ik er iets beter in, hoewel ik ook met een crossmotor schade maakte en zelf ongelooflijk viel met een speedwaymotor. Daarna nooit meer een tweewieler aangeraakt. Afkloppen….maar met de auto heel weinig problemen gekend op dit gebied. Zit toch in het aantal wielen denk ik, of zou het aan de ervaring liggen?

    @ Leo: Ervaring, goed vooruitkijken en heel veel geluk bij kleine hoekjes.. Dat dacht ik tot vorig week was het geheim…

  8. Elmar zegt:

    Gelukkig is mij nog niets ernstigs overkomen op de fiets.
    Zo te horen heb jij minder geluk gehad.
    Leuk dat je het slot van je oude fiets op je nieuwe hebt laten zetten!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ehm over dat slot komt morgen het vervolg..
    Want dat slot was, destijds, nog het meest waardevolle van mijn fiets..

  9. tagrijn zegt:

    Als ik dit allemaal zo lees zou jij in 12 steden veel meer ongelukken dan 13 hebben gehad.

    @ Tagrijn: Ik bedacht me vandaag dat ik niet alleen al (statistisch gezien) vaker betrokken ben geweest bij een aanrijding. Ik ben ook een aantal keer getuige geweest van (soms eenzijdige) ongelukken. Geen idee of het dan een dozijn of meer steden zijn..

  10. Jeroen zegt:

    Voor een waterminnende dame als jij zou een waterfiets een uitkomst zijn. Is volgens mij ook veel veiliger.

    @ Jeroen: Ah nou weet ik gelijk waarom mijn vader Sjoerd een waterfiets heeft aangeschaft ;-))

  11. Annemiek zegt:

    Ik zat ook te bedenken dat het wel heel lastig moet zijn om met jouw staart op een fiets te zitten, een waterfiets lijkt me geschikter, of misschien een buitenboordmotor 😉

    @ Annemiek: Ik was me pas vorig jaar echt bewust van die staart ;-))

  12. kamira zegt:

    Ik wilde even alvast reageren over je haar dt grijzig wordt
    Min Kan jou het schelen Ik ben al jaren grijs Ze zeggen altijd zo van oooo kamier gekken grijzen niet dus………….
    Wat die ongelukken
    betreft
    Ik heb he“eèèèl lang geleden met fiets en al in het prikkedraad gehangen Allemaal goed gekomen!
    Een stuk of 8 zijn er gejat

    @ Kamira: Dat grijs worden gaat vanzelf! En oef dat zijn een boel gejatte fietsen..

  13. mikelodeon zegt:

    poehee, wat een avontuur, ik krijg er kippenvel van. Jij hebt vast een beschermengel op je schouder.

    @ Mikelodeon: Volgens mij heb ik er wel meer dan één.

  14. een Oldtimer zegt:

    o zie je maar dat je nooit de dingen die nog functioneren weg moet gooien.
    En een nieuwe fiets aan een oud slot lijkt me veel degelijker dan andersom

    @ Oldtimer: Inderdaad en dat fietsslot functioneert nog steeds goed!

  15. Truus zegt:

    Ai Min, dat was niet best allemaal. Ik ben wel eens gevallen met de fiets waarbij de fiets nog heel was maar ik niet. Gelukkig vieln de verwondingen wel mee. 🙂

    @ Truus: Na donderdag ga ik leukere dingen melden. Ik zie nu allemaal schaafwonden, kapotte knie of elleboog langs komen.

Geef een reactie

