In een klein hoekje

Ik bevroor weer eens
Ik zag de auto voor me
achteruit komen
En ik kon niets doen

Ik bevroor

Pas na de aanrijding reageerde ik,
ik claxoneerde
Verdorie, Deetje (mijn auto) zag er net weer uit alsof ze net uit de showroom kwam
(Met dank aan Juan)
En nu had iemand Deetje over het hoofd gezien.
Haar kentekenplaat krom, dankzij een trekhaak.
De andere auto had (zo te zien) niets.
Op vrijdag 3o januari 2009 belde ik Juan rond 12:00 uur op
Juan, het wordt nog iets later voor ik thuis kom…
De man van de andere auto trakteerde me op een kop thee.
Ik, met de schrik nog in de benen/staart, liet hem een schadeformulier invullen.
Na thuiskomst bekeek Juan Deetje en zag dat de schade toch iets meer was dan een verbogen kentekenplaat.
Weet je Min, zei hij, je had ook iets eerder op je claxon kunnen duwen.
Maar ja, dat had ik niet gedaan.
Want ik zag de andere auto voor ik het wist zo achteruit tegen "ons" aanrijden.
En ik kon natuurlijk hopen dat het maar een boze droom was.
Maar helaas staat Deetje nu glimmend en wel op de stoep,
zonder haar kenteken op de juiste plaats en met een beschadigde voorbumper.
Geschatte schade volgens Juan zo’n € 600,00
Met recht een draak van een rekening waar ik (en trouwens ook de veroorzaker van de aanrijding) wel zonder had gewild.

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

18 reacties op In een klein hoekje

  1. Jeroen zegt:

    Tjee, wat lullig zeg. Gelukkig is het alleen de auto maar.

    @ Jeroen: De eerste schade zeggen ze is altijd het ergste.
    En wij waren allang de eerste schade (paaltje) vergeten..

  2. J@n. zegt:

    Zulke dingen zijn absoluut niet leuk, zelfs niet al de schuldige partij betaald. En toeteren ga je altijd te laat doen, want je verwacht toch dat die ander je wel ziet….

    @ J@n: Dat had ik inderdaad verwacht ja…

  3. Jeanine zegt:

    Het is maar blik en gelukkig heb jij niets. Maar het blijft toch duur blik…. bah, en jij maar uitsparen door geen boeken meer te kopen. Zucht. Ik hoop dat je goed verzekerd bent.

    @ Jeanine: Ik ben erg geschrokken en ik heb een klapkrat kunnen weggooien dat achterin de auto lag. En deze schade is niet voor onze verzekering. En over duur blik gesproken, ik zeg al sinds 2002 dat ik in mijn spaargeld rondrijd ;-))

  4. frans54 zegt:

    Trekhaken moesten verboden worden, ze veroorzaken altijd behoorlijk wat schade doordat de hele klap en het gewicht van de aanrijdende auto op één klein punt terecht komt. Als kleine troost: http://www.youtube.com/watch?v=DUDtFdnn9oQ

    @ Frans: Zo’n klein koekblikje heeft zo wel veel schade helaas. En tja zelf hebben we op de grote grijze (auto Juan) een demonteerbare trekhaak.

  5. frans54 zegt:

    Als alle reactiesystemen nu eens leerden op dezelfde manier met links om te gaan werd het leven een stuk makkelijker hier dus

    @ Frans: Geweldige muziek! En tja er komt vast wel ooit net als bij de videorecorder één standaard voor reactievelden / blogs.

  6. een Oldtimer zegt:

    Ja wat zal ik nu eens zeggen?
    Vrouwen achter het stuur?
    Nee dat is niet aardig!
    Ik weet het!
    particulier chaufeur in dienst nemen!
    Maar ja dat is ook duur.
    Grotere achteruitkijkspiegel.
    Maar ja dan moet je natuurlijk wel een wagen hebben waarin de spiegel past.
    Misschien helpen kussentjes op de achterbumper.
    Om eerlijk te zijn heb ik niet zo 1,2,3 een goede oplossig

    @ Oldtimer: Hmm in dit geval stond ik stil en werd ik aangereden door een manspersoon. En ik zit trouwens vaker als passagier in de auto, mijn auto heeft in bijna 7 jaar nog maar zo’n 21.000 km gereden.
    Ach zo houden we de schadehersteller nog even aan het werk en kom ik nog eens langs op het oude werkadres 😉

  7. mikelodeon zegt:

    Jeetje een vervelende deuk in Deetje en jouw ego ook een beetje 🙂

    @ Mikelodeon: Het bleek niet eens de eerste. En dan zeggen ze nog dat de eerste deuk het ergste is.. Ach mijn ego kan wel wat hebben hoor ;-))

  8. Truus zegt:

    Oei, dat was behoorlijk schrikken hè Min. Ik bevries ook altijd in zulke situaties… Gelukkig heb je er zelf niets aan overgehouden. 🙂

    @ Truus: Tja zou daar een cursus voor zijn? Maar ja dan is het niet meer onverwacht hé…

  9. Wilma zegt:

    O Min, dat is wel heel erg schrikken!!
    je zult dat nog wel even in je benen/staart voelen…
    Gelukkig heb je er zelf niets aan over gehouden.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Het in het weekend gelijk van me afschrijven was een goede remedie. Nou maar hopen dat de schade meevalt.

  10. Vrouw Ekster zegt:

    wel een geestig zinnetje trouwens.. je had ook wel eens wat eerder op je claxon kunnen duwen 😛
    Weet je, Deetje wou al heel lang een nieuw voorbumpertje, maar zonder verwijzing was het gewoon veel te duur! gun dat karretje d’r nieuwe geveltje 😛

    @ Snippie: Tja zou Hilde zeggen als hadden hebben werd..
    En die gooit al kennen, kunnen, liggen en leggen door elkaar (Amsterdamse). Morgen gaan we (Deetje en ik) langs bij de schade-expert, misschien kan hij haar rechterdeur ook even aan(s)tippen..

  11. novelle zegt:

    tja een ongelukje zit in een klein hoekje.Pech onderweg dus ach het is te herstellen en daarvoor ben je verzekerd toch?

    @ Novelle: Helaas wel ja, daar heb ik al wat ervaring mee. En één keer met meer dan alleen materiële schade.
    En tot nu toe is de schade altijd vergoedt.

  12. tagrijn zegt:

    Ach jeetje, die Deetje! Maar ach, weet je, het is zo weer over.

    @ Tagrijn: Dat hoop ik ook!

  13. rietepietz zegt:

    Ach jeetje , die Deetje 😉
    Vréselijk om die auto op je af te zien komen ,ik weet het want het gebeurde mij ooit met een grote vrachtwagen , ik duwde wél tijdig op de claxon maar dat bleek de chauffeur niet te horen ,waarna ik voor alle veiligheid maar uit de auto ben gestapt .
    Verstandig dat je schadeformulier hebt op laten maken bij dit soort “tikjes ” is vaak meer schade dan op het eerste gezicht zichtbaar is .

    @ Riet: In 1997 zag ik een brommer op me afschuiven (hij was geraakt door een auto op de andere rijbaan) terwijl ik met mijn fiets stil stond voor een verkeerslicht..
    Fiets total loss! Na aanrijding werden fiets en ik door een politiebusje bij mijn flatje afgezet. Zelfs toen kwam er een schade-expert langs om te kijken of ik echt wel zoveel (75 gulden) schade had…

  14. Elmar zegt:

    Je moet enorm geschrokken zijn, maar gelukkig kom je met de schrik vrij!
    Arme Deetje, hopelijk is ze weer gauw de oude!
    groetjes en nog een fijne zondagavond!
    Elmar

    @ Elmar: Ik ben al bij meer dan één aanrijding met de schrik vrijgekomen. En ik had net die week uitgerekend hoe lang ik al schadevrij rondreed op fiets (sinds 1997) en auto (sinds 2000).

  15. Annemiek zegt:

    Wat een pech. Nu maar hopen dat de verzekering de schade dekt.

    @ Annemiek: De verzekering van de autorijder heeft al een brief gestuurd, waarschijnlijk komt er een expert naar de schade kijken als het boven de € 500,00 is.

  16. maurice zegt:

    is echt vervelend voor je, min, maar gelukkig je kunt na vertellen. ook niet onbelangrijk, hoor!!

    sterkte hè!!

    @ Maurice: Het zal wel loslopen denken we. Bij een vorige aanrijding (1997) was mijn fiets total loss.

  17. Aline zegt:

    Jeetje dat is schrikken…

    @ Aline: De schrik was het ergste ja.

  18. Alice zegt:

    Arme Min, dat moet een nare ervaring zijn geweest. Ben je al van de schrik bekomen? Misschien valt de schade toch nog wel mee, of moet er een hele nieuwe bumper op?

    @ Alice: Het is alweer ruim een week geleden, dus de auto ziet er nog wat schrikachtig uit. En de schade is net geschat op zo’n € 700,00. En dan hopen we maar dat er onder de bumper de schade meevalt, want dan kon het nog meer worden.

Geef een reactie

