IJsvrij

Er kan en er wordt geschaatst in 2009

Ik heb nog geen meter geschaatst

De laatste keer dat ik kon schaatsen zwierde Juan op het Spaarne

En dat is alweer zo’n 12 jaar geleden

Nog steeds spijt dat ik niet minimaal één schaatsslag maakte samen met Juan.

Of er een foto van maakte

De koek en zopie kan ik vanaf het onderwaternest bijna ruiken

De schaatsen en de (film)camera staan klaar

Min zit vandaag niet in een bieb

Min gaat namelijk kijken of ze na 20 jaar het schaatsen niet verleerd is.

Want in 2008 maakte ik rond dat water wat nu ijs is

Vaak een rondje

En hoeveel rondjes ik er nu op ga maken, geen idee.

Er zijn ook nog wat andere klussen te doen

Voor 12 januari

Maandag 14 januari start ik weer met een frisse “logduik”.

Veel schaats- en kijkplezier

Vandaag het NK natuurijs

Om ca. 18:00 uur kijken we hier “Dakar”: http://www.mirjamgoesdakar.nl/

En vanavond start ook weer “Wie is de Mol”: http://www.youtube.com/watch?v=UUgBtD_-Fs8

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

27 reacties op IJsvrij

  1. wilma zegt:

    Hoi Min,
    Ook ik heb dit jaar NIET geschaatst…laat het aan mijn kinderen over ;-))
    Veel kijkplezier toegewenst bij Dakar en de Mol.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ik heb wel geschaatst, maar of het meer dan 5 rondjes gaan worden is nog maar de vraag. Ach anders geef ik mijn schaatsen wel aan Hilde. Die is veel sportiever en kan beter en verder schaatsen…
    En nu staat (10 januari 2008) Jan Smit te zingen in het Thialf Stadion op de achtergrond (NK Allround)

  2. Maurice zegt:

    schaatsen verleer je niet. ik deed t gister ook weer eens even, na 15 jaar.
    wel leuk, maar koud hoor!
    angenent, zijn laataste kunstje op het nk?

    dag min(nie)

    @ Maurice: Al met al stond ik denk ik bijna een uur op het ijs donderdag. En inderdaad leuk, maar koud.
    En Angenent heb ik ook heel even vooraan gezien.
    Helaas was hij net 2 weken ziek geweest..

  3. J@n. zegt:

    Wat Maurice zegt klopt Min, schaatsen en fietsen verleer je niet ook al heb je het jaren niet meer gedaan, maar je moet wel rekening houden met spierpijn de volgende dag….

    @ J@n: Ik had spierpijn, maar dat kwam vooral doordat ik met boodschappen had lopen sjouwen…
    En op de fiets kan ik beter overweg dan de schaats.

  4. Trui zegt:

    Schaatsen kun je wel degelijk verleren! Kon ik in mijn jeugd een aardig rondje schaatsen, nu kan ik er niet eens op staan! En dat komt mij goed uit, want ik vind het veeeeeeeeel te koud!:-))
    Maarreh……geniet jij maar lekker hoor, Min!

    @ Trui: 20 jaar geleden schaatste ik ook een stuk beter kan ik je melden. En toen was ik al een aardige houten “klaas”

  5. Leo zegt:

    IK wens je wakvrije tochten…..

    @ Leo: Er zijn hier en daar wel wakken en scheuren, maar het ijs is (zegt men) 15 cm dik!

  6. Plato zegt:

    O ja, het NK natuurijs. Ik ga meteen kijken.

    Schaats ze!!

    @ Plato: Kromkamp, Ruitenberg, Angenent en Hulzebosch; het leek wel alsof ik even terug was in de tijd ;-))

  7. rietepietz zegt:

    OOOOh…lijkt me heerlijk .Ik ga me maar niet op de gladde ijzers wagen , té lang geleden en ik zou een paar mensen duperen als ik door een val iets zou breken ….. toch wel jammer eigenlijk, maar wél zo veilig 😉

    @ Riet: Je mag ook virtueel meeschaatsen of wandelen hoor! Of schaatsverhalen uit de oude doos halen. Er zijn mogelijkheden genoeg hoor!

  8. tagrijn zegt:

    Heel veel plezier, al laat je ons wel met de vraag zitten hoe je die twee schaatsen aan je staart bindt.

    @ Tagrijn: Dank je! Tja en gelukkig gaan die twee schaatsen gewoon aan mijn voeten. Ik heb gelukkig nog heel veel staartloze uren ;-))

  9. Mama Muis zegt:

    Veel plezier!
    Goed dat je een gummiestaart hebt, breekt de val!

    @ Mama Muis: Ik viel bijna en toen had ik de schaatsen al uitgedaan ;-))

  10. een Oldtimer zegt:

    Schaatsen is een van mijn favoriete sporten.

    OM NAAR TE KIJKEN!
    Deze jongeman waagt zich niet meer op de ijzers.
    Hij kijkt ook maar weinig TV en heeft al last genoeg van de mollen in het weiland.

    Ik hoop dat je genoten hebt van het schaatsen en het kijken naar de TV en ondertussen weet wat je met drakengal kunt doen.

    @ Oldtimer: Ik kijk er ook liever naar. Ik ben blij dat er niemand met een camera stond om mij gehannes op het ijs vast te leggen. En tja mollen in het weiland, die zullen nu ook wel last hebben van het weer.
    En ik weet best wat ik met drakengal kan doen hoor; gebruiken, genieten en reserveren. Je weet namelijk nooit waarneer je het echt nodig hebt ;-))

  11. Elmar zegt:

    Hoewel ik alleen als er natuurijs is schaats heb ik het deze keer nog niet gewaagd. Ik ben benieuwd hoeveel rondjes je gemaakt hebt.
    Hopelijk heb je genoten van “Dakar” en geniet je nu van “Wie is de Mol”.
    Groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Ik heb 5 (mini) rondjes gedaan. En nadat ik wat had genuttigd van de koek en zopie had ik helemaal geen zin om verder te schaatsen. Tja bij “Dakar” vallen nu wel heel veel equips uit na woeste woensdag ;-(
    Ik hoop dat de tweede aflevering van de Mol me enthousiaster gaat maken…

  12. Jeanine zegt:

    Ik kan heel goed schaatsen maar het is mij te koud. Ik snap niet hoe ik die kou vroeger kon doorstaan. Dat ben ik verleerd, het schaatsen niet:)

    @ Jeanine: Tja ik stond net (zaterdag 10 januari 2009) ook een beetje te tapdansen door de kou.
    En ik weet nu ook weer dat schaatsen wel heel leuk lijkt, maar dat als je op die ijzers staat je hoopt dat je niet om zal vallen..

  13. fijnegozer zegt:

    Geniet ervan Min, voor zolang het schaatsweer nog duurt. Ben benieuwd naar het filmpje.

    @ FG: Ik heb net (zaterdag 10 januari 2009) een paar filmpjes gemaakt van het ijs en de schaatspret.
    Maar ik film nog niet zo lang dus of ik het op mijn log durf te gaan zetten ..

  14. wilma zegt:

    Hoi Min,

    Gisteravond is mijn zoon ook nog wezen schaatsen tot 22.00u!! Heerlijk toch ;-)) Wens jou ook een fijn weekend toe.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Nou zo sportief was ik niet. Het is dat Juan ook meeging, anders had ik vast niet 5 rondjes geschaatst.
    Maar net heb ik even (hoop ik) wat leuke en ook zonnige beelden van het ijs op het meer gemaakt.

  15. Filosofietje zegt:

    Lekker videootje, dat Stand by me.

    ’t Is te gek voor woorden.. in NL kan er al geschaatst worden en hier in het hoge noorden..? Njente 😦

    Fijn weekend!

    @ Filosofietje: Inderdaad een heerlijke video.
    En tja ik dacht juist als wij al kunnen schaatsen dat jullie in het hoge noorden dan helemaal konden toeren..
    Raar toch!

  16. Truus zegt:

    Heb je lekker geschaatst Min? Koek en zopie genuttigd? Lekker TV gekeken? Ik vond de Oostvaardersplassen sprookjesachtig met die mist. 😉

    @ Truus: Op alle vragen is het antwoord ja. Alleen vond ik de mist donderdag toch wat minder, zo kreeg ik nog niet de mooie schaatsplaatjes op mijn camera. En gisteren was het schitterend weer en had ik geen camera bij me.
    Herkansing dit weekend!!

  17. novelle zegt:

    veel plezier op het ijs Min.

    @ Novelle: Dank je. Veel rondjes reed ik nog niet op de schaats. Nee in die jaren dat ik niet schaatste ben ik zelfs nog minder goed gaan schaatsen. Maar ik liep daarna wel een paar extra rondjes op het ijs, was heel leuk ;-))

  18. Melody zegt:

    HOihoi, de Log-Hop is een gezellig samenzijn met vele andere mensen die mee doen en om de zoveel minuten bezoek je de log van een link die ik plaats. ZO komt iedere deelnemer bij de andere deelnemer op bezoek. Je kan leuke ideetjes en inspiratie op doen, je ontmoet mensen die je normaal misschien nooit had ontmoet en je komt op logs die je misschien anders ook nooit zou hebben gezien. Bovendien krik je je WIE aantal op… en bovenal is het erg gezellig en leuk om te doen!

    Lieve groeten Melody

    @ Melody: Het nadeel is wel dat het in een weekend is, dan neem ik meestal logvrij. Maar ik zal erover nadenken, maart is nog even een ver van mijn bed show ;-))

  19. jeer zegt:

    Min,

    In mijn regio kan je volop schaatsen, het is er koud genoeg voor zoals je gezien hebt.
    De Maas zit echter nog niet dicht, dus ik ben benieuwd wanneer je hier een keer opduikt.

    Groetjes,

    jeer

    @ Jeer: Nou veel rondjes heb ik nog niet geschaatst en helaas was het (toen ik mijn camera bij me had) ook heel mistig. Dus ik denk niet dat veel mensen mijn gehannes op het ijs gezien hebben ;-))

  20. Toch mooi hoor dat het NK weer eens in Nederland gereden kon worden op natuurijs.
    Dit weekend lekker EK allround kijken, warm voor de buis.

    @ LG: Fantastisch inderdaad. De Elfstedentocht is al vaker gereden, maar dan moet het vriesweer nog wel even volhouden..

    Enne ik ben ook al zo’n fan van het allrounden !!
    De Sprint vind ik dan weer wat minder.

  21. maryan zegt:

    Ik heb ook niet geschaatst en ga het ook niet doen.. je verleert het niet misschien, maar je wordt wel banger om te vallen geloof ik 😉
    Hoe ging het ?

    De mol heb ik gezien gister, altijd zo sneu als er meteen alweer iemand weggaat he.. Ik heb nog geen idee wie het zal zijn.., misschien Sebastiaan Labrie, die vind ik er wel geschikt voor.

    @ Maryan: Donderdag 5 (mini) rondjes geschaatst. En niet gevallen. Ben wel gewond, maar dat kwam door de strijkbout 😉

    En de mol? Ik zit er altijd naast. En dit keer vond ik de start wat minder. Maar ach zo leer ik weer eens BN-ers kennen die ik nog niet of nauwelijks eerder heb gezien of gehoord.

  22. frans54 zegt:

    Ik waag me er niet meer aan, ik kijk wel op tv, dan zit ik er in ieder geval warmpjes bij.

    @ Frans: Vanochtend stond ik heel even langs de “ijsbaan” met mijn camera. Dus ik ga er in ieder geval vast nog van nagenieten!

  23. Keepsmiling zegt:

    Fijn weekend en bedankt voor je reaktie.
    Wie weet?

    Veel schaatsplezier!

    @ ML: Dank je, ik heb ook even een paar snipperdagen ;-))
    En volgens mij vind ik nu kijken naar schaatsen leuker als (Of is het dan?) schaatsen. Enne twee weten met zoeken (naar wat dan ook) meer dan één..

  24. kamira zegt:

    Ik durf niet meer
    Omdat ik het niet bijgehouden heb
    Maar ga veel schaatsen!! Ik mis het allemaal wel Maar toch….ik kijk er wel naar

    @ Kamira: Uiteindelijk keek ik ook veel meer dan dat ik zelf op de schaatsen stond..
    Zometeen nog maar even een rondje om het meer heen. Kijken of de dooi ook hier al is ingetreden.

  25. mikelodeon zegt:

    Ik was helemaal in verwarring en dacht dat je al even niet meer had geblogd. Als ik je site bezocht zag ik telkens dezelfde tekst en you tubevideo. Vandaag maar eens naar beneden gescrolled en dit berichtje gevonden 😉 Tja er kleven soms nadelen aan een minilaptop. Ik wens je veel schaatsplezier op de baan in elk geval

    @ Mikelodeon: Dat is het nadeel van de gefixeerde berichten… Maar goed je hebt me weer gevonden.
    En ik heb vooral genoten van het kijken naar schaatsplezier.

  26. wilma zegt:

    Hoi Min,
    Vanaf volgende week gaan mijn dochter en ik toch ook maar weer de Mol volgen ;-))
    Fijne zondag nog.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Nou benieuwd of jullie het weten. En we hebben zondag nog even een uurtje gewandeld. Straks nog even wat bewegen, om wat pondjes kwijt te raken.
    (Wil een pond per maand afvallen).

  27. Een schaatsfanaat ben ik niet maar van je “blijf bij me” tube heb ik genoten.

    @ Woordwisseling: Ik kijk het langer dan dat ik zelf op de schaatsen sta. En ik geniet ook nog steeds zo van dat nummer.

Geef een reactie

