Nog even omzien

Hoe ik later ook zal terugkijken op 2008

Het zal het jaar blijven dat ik 202 logjes op mijn log schreef.

Ziek was en (echt de bonus van 2008) per dag beter werd

Maar toch mijn baan niet kon behouden.

Ik leerde dat ik niet alleen werknemer was.

Mijn favoriete hobby werd weer schrijven.

Ik leerde weer meer te ontspannen

Te genieten van wat rust

Het was vallen, opstaan en weer opnieuw beginnen.

Als ik een kat was

Dan had ik allang niet meer geleefd.

Want volgens mij heb ik alleen in 2008 al een heel kattenleven verspeeld.

Hoe 2009 word?

Ik heb geen glazen bol.

Maar als wij in de min schieten dan meld ik dat.

Een baan verliezen is niet het einde van mijn wereld.

2009 het word een pracht jaar met cijfers en letters!

Vanaf morgen ook op dit log de Geldkraan,

een wekelijkse column over creatiever omgaan met geld

(Ik heb een aparte blog proberen aan te maken, maar ja die strandde hopeloos…)

OT: Ik heb trouwens ook dit weekend (naast het oplossen van een anagram en het mede winnen van de winnende tekst bij FG) op al jullie reacties in de logjes vanaf 24 december 2008 nog een reactie gegeven. Dus als jullie nog meer van Min  willen lezen, lees mijn reacties!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

20 reacties op Nog even omzien

  1. wilma zegt:

    Wat een heerlijk lied!
    Ja als ik toch eens rijk was…
    Maar zou ik dan gelukkiger zijn?
    Fijne maandag Min.Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Je hebt iets gezien wat er nu niet meer is..
    Was niet tevreden, en bedacht me ach laat ik het maar bij 1 blog houden bij web-log dus blog bij blogger alweer opgedoekt..
    Bewaar dus Lex tot morgen, ziet iedereen wat je bedoelt
    ;-))

  2. frans54 zegt:

    “Want volgens mij heb ik alleen in 2009 al een heel kattenleven verspeeld.” Volgens mij bedoel je in 2008.

    Ik krijg bij je geldkraan als ik een reactie wil plaatsen trouwens een foutpagina die meld dat dat blog verwijderd zou zijn?

    Hopelijk is dat niet symbolisch voor jouw geldkraan en blijkt een mythologisch wezen als een meermin nog veel meer levens te hebben dan een kat.

    @ Frans: Sorry Frans maar ik had hem alweer opgedoekt.
    En scherp gezien dat ik ook hier nog niet helemaal bij de tijd was. Gelukkig duurt 2009 nog zo’n 360 dagen om het goed te maken. Dus morgen heb jij ook een deja vú!

  3. frans54 zegt:

    Aha, ik was je reactie naar Wilma net voor.

    @ Frans: Tja, ik had even geen geduld om verder te prutsen met een apart log… Maar vanaf morgen mogen eindelijk ook de cijfertjes (die ik net zo lief vind als de lettertjes) ook minimaal 1 x per week op het log.

  4. frans54 zegt:

    Ik ben dol op cijfertjes, hoe meer hoe liever (zolang er onder de streep maar niet minder overblijft)

    @ Frans: Ehm geen rode cijfertjes, dat hoop ik echt niet…

  5. Chaval zegt:

    Goeiemorgen Min. Inderdaad, als je er zelf voor gaat kun je er jouw jaar van maken. Want voor een deel heb je het in eigen hand. Gaat vast lukken.

    @ Chaval: Nou vandaag is even een prutsdag, heb namelijk heel slecht geslapen vannacht. Dus ik denk dat ik vandaag verder gewoon heel rustig aan ga doen…

  6. J@n. zegt:

    Volgens mij staan er nu geen fouten meer in je stukje hoor;-))
    En als dat wel zo was!? Wat geeft het!? En een dagje rustig aan doen? Ook niks mis mee, ik doe dat al jaren en op d’n duur bevalt het wel hoor;-) Morgen gaat het beter Min!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Tja ik heb de taken voor vandaag maar even doorgeschoven. En morgen gewoon weer opnieuw proberen.

  7. Trui zegt:

    Een cijfertjesblog? Oh jee, cijfertjes en ik kunnen helemaal niet met elkaar overweg>:-))
    Ik hoop op een heleboel lettertjes!!

    @ Trui: Oh oh, cijfertjes zijn wel eens mijn stokpaardje..
    Maar ik zal me proberen in te houden.

  8. Vrouw Ekster zegt:

    goed gevonden, de geldkraan!

    @ Snippie: Morgen zie je hoe ik daar nou weer op kwam.
    Maar tja, wie weet komen we met tips uit de geldkraan nog aan leuke dingen in 2009!

  9. maryan zegt:

    Dan hoop ik voor je dat 2009 een beter jaar voor je zal worden dan 2008. Creatief me geld ? Ben benieuwd.

    @ Maryan: Nou ik leerde heel veel in 2008 en nu dacht ik ineens misschien kan ik jullie iets leren.

  10. Alice zegt:

    Mooi zo’n overzichtje over 2008, Ik hoop dat je een nieuwe baan vindt in het nieuwe jaar en niet meer ziek wordt. Ik ben heel benieuwd naar je geldkraan!

    @ Alice: Dank je. En zelf ben ik ook heel benieuwd wat ik allemaal kan verzamelen voor de geldkraan.

  11. Leo zegt:

    Bloggen om geld mee te verdienen? Het lukte mij tot dusverre niet. Ja, een beetje links en rechts aan een specifiek blog, maar daar kan een mens niet van bestaan. Hoe denk je dat dan te gaan doen? Ben benieuwd!

    @ Leo: Nou, nee zo had ik het nog niet gedacht.
    Maar tips zijn altijd welkom hoor.
    Kijk ik leer nu elke dag weer wat meer dankzij dat log, dus ik kan jullie wellicht ook eens wat tips aan de hand doen.

  12. Malou zegt:

    Ik doe de geldkraan niet dicht !!
    Min dat ding dat druppelt bij mij al jaren .

    Trouwens hoe ken jij Duin en Kruidberg ??????

    @ Malou: Zolang de kraan niet onnodig lang aanstaat gaat dat vast goed. En zoals ik ook op je log meldde ik heb heel wat voetstappen daar, volgens mij met de leukste Haarlemmer (Juan), achtergelaten. ;-))

  13. een Oldtimer zegt:

    Geldkraan?
    Als je me die kunt leveren, tegen een gereduceerde, prijs natuurlijk, dan ben ik een van je eerste afnemers.
    Wel graag een kraan waar papiergeld uit komt want muntjes maken zoveel lawaai als ze in de emmer vallen.
    Oo, voordat ik het vergeet doe wel een kraan met slot want anders komen de familie en kennisen, geladen met een wagen vol emmers, me te vaak over de vloer.

    @ Oldtimer: Het is allemaal virtueel. Je maakt zelf de keuze hoe en waarneer je “jullie” geldkraan gaat gebruiken.

  14. Met het oude jaar ook wat afscheid genomen van dingen die niet meer gingen of te oud voor werd.
    Daarom kijk ik liever vooruit naar wat nog komen kan en wat nog wel wil.
    Ben wel benieuwd naar je log van morgen. Kreatief met geld omgaan…. dat lijkt me wel wat.

    @ Ria: Tja dankzij PC problemen wordt het een weekje later. Maar goed, mijn moeder Hilde zou zitten wat in het vat zit verzuurt niet ;-))

  15. tagrijn zegt:

    Een anagrampuzzel over de GELDKRAAN? Daar komt DRAKENGAL uit, dus ben benieuwd naar je tips!

    @ Tagrijn: Tips komen er bijna aan. Maar ik ga nog heel veel plezier van dat drakengal hebben.. Vind ik namelijk nog een leuker woord dan geldkraan.

  16. Aline zegt:

    Ja onze gezondheid liet in 2008 veel te wensen… dus het zal dit jaar vast niet weer zo slecht zijn… πŸ˜‰

    @ Aline: Laten we het hopen! Gelukkig voel ik mezelf een heel stuk beter.

  17. Maurice zegt:

    maar je leerde iig te ontspannen én je favriet hobby, daarvan mogen wij nu genieten!!

    take care plus of min πŸ˜‰

    @ Maurice: Dat is helemaal waar. Dat zeggen mijn vrienden (op dit log genaamd Ann en Patt) nu ook.

  18. Vedat zegt:

    Denk je echt, dat jij je later, als je groot bent, 2008 nog kunt herinneren? Ik heb het mij al zo vaak voorgenomen om een bepaald jaar niet te vergeten, maar helaas…

    @ Vedat: Ik weet, tot schrik van mijn familie, vaak nog wel veel over de afgelopen jaren. Net alsof ik het heb opgeslagen om er eens wat mee te gaan doen.

  19. plato zegt:

    Niemand heeft een glazen bol. En door dit alles leer je nu schrijven. Das ook wat waard. Mooi voorbeeld van iets kwijtraken en er door eigen inspanning weer wat bijkrijgen.

    @ Plato: En ik kreeg echt in 2008 meer dan ik kwijtraakte..
    Nu nog wat kilootjes kwijt, de plannen voor 2009 onthullen en vooral genieten van elke dag ;-))
    Ook als het eens een dag wat minder gaat!

  20. Truus zegt:

    Een mooie terugblik Min, het heeft een Meerwaarde voor jou. πŸ˜‰ Ik begrijp dat je ondertussen weer in de bieb zit?! Dan doen we maar even rustig aan hè. πŸ™‚

    @ Truus: Gelukkig lijkt Juan nu het “lek” te hebben gevonden, dus ik zit nu lekker thuis. En op de achtergrond zingt Jan Smit in het Thialf Stadion.
    (Zaterdag 10 januari 2009, EK Allround)

Geef een reactie

