En nog veel meer vertraging

December 1994, het vervolg:

We vlogen naar Brussel..

Daar konden we nog een hele poos wachten,

totdat we uit het vliegtuig mochten gaan.

(En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet..)

In Brussel belde ik met thuis, ben in Brussel, ik kom eraan..

Daar stapten we in een bus.

Nou ja, na heel veel vijven en zessen.

En we gingen weer op weg richting Amsterdam, zonder tussenstop.

Ik weet niet hoe normaal zo’n procedure gaat hoor, maar hier ging van alles mis.

Maar uiteindelijk kwamen we rond 23:00 uur bij Schiphol aan.

Daar stond geen familie me op te wachten (hadden een feestje)

En ik meldde me bij de balie voor informatie.

Bleek nog niemand van onze vlucht zich bij hen gemeld te hebben.

De baliemedewerker was zo blij dat ze eindelijk wist dat we veilig waren en ook dat we hier waren.

De laatste mogelijkheid om naar huis te komen per trein was al bijna op de plek waar ik heen wilde.

Voor 75 gulden kon ik kiezen of ik ging overnachten in een hotel en betaalde zelf de reis naar het verre achterhoek.

Of ik wachtte op een taxi die toch “mijn waterkant” op ging..

Ik koos voor het laatste en ik wachtte dus tot 04:00 uur op mijn ritje naar huis.

Voor ik instapte, moest ik wel eerst een handtekening zetten onder de ritprijs.

En onderweg keuvelden we nog over allerlei ditjes en datjes.

Over hoe sommige reizen toch anders lopen dan verwacht.

Rond 06:00 uur was ik op de plaats van bestemming.

Terwijl Chris Rea zong..

http://www.youtube.com/watch?v=EvDxSW8mzvU&feature=related

Prettige kerstdagen!!

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

26 reacties op En nog veel meer vertraging

  1. frans54 zegt:

    Als die taxichauffeur dit werkelijk op had staan had hij duidelijk gevoel voor humor. En dat zo laat in de nacht, ik ken mensen die een stuk minder humoristisch zijn na een doorwaakte (of doorwerkte) nacht.

    @ Frans: Tja, wij zaten bijna twee uur op de weg, dus er zullen vast ook nog andere (kerst)liedjes langsgekomen zijn. Maar zodra ik Chris Rea hoor denk ik hier toch altijd aan terug.

  2. J@n. zegt:

    Het “stille nacht” Dat je erop hebt staan is wel een beetje vreemd maar wel erg mooi!
    Fijne Kerstdagen Min
    Gr. JAn.

    @ J@n: Tja een beetje vreemd en mooi dat is het precies.
    En de kerstdagen brachten wat PC leed, waardoor ik niet de hele tijd zo kon loggen zoals ik wilde.
    En ik las wel elke reactie en ik genoot er ook van.
    Maar nu kan ik eindelijk ook hier je danken voor je reactie.
    En dat dan op 2 januari 2009..

  3. Keepsmiling zegt:

    Ik wens jou en allen die je dierbaar zijn een hele fijne Kerst.
    Geniet ervan samen!!!!

    Lieve groeten….
    ook namens mijn kids.

    @ Keepsmiling: Dank je, we gaan weer heerlijk eten en daarna lang hoop ik nagenieten.

  4. mikelodeon zegt:

    Sommige reizen blijven je altijd bij 🙂
    Fijne dagen en laat het geluk en de liefde stromen

    @ Mikelodeon: In 2009 zal blijken van welke reizen ik nog het meeste weet, tenminste dat is nu het plan.
    Maar ja plannen hebben bij mij nog wel eens de neiging om op het laatste moment te wijzigen ;-))
    Dank voor je wensen!!

  5. Alice zegt:

    Wat een reis min, en dat met Kerst, gelukkig hoef je nu niet ver. Hele fijne dagen alvast, met veel mooie watermomenten.

    @ Alice: De meeste familieleden wonen op twee uur afstand tegenwoordig ;-))

  6. wilma zegt:

    Sommige liedjes blijven je altijd bij he…
    Fijne kerstavond.( en fijne dagen)
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Inderdaad. Vanavond doen we nog rustig aan, morgen komen Hilde en Sjoerd en 2e kerstdag zijn we bij oudste schone zuster ;-))

  7. Trui zegt:

    En de reis is goed afgelopen, al heeft ie dan wat langer geduurd.
    Ik wens je heel fijne feestdagen en een bijzonder 2009.

    @ Trui: De reis naar Finland duurde nog langer hoor, ik werd er namelijk door mijn ouders naar toe gebracht per auto.
    Dank voor je wensen en ook je hele fijne feestdagen en een bijzonder 2009.

  8. fijnegozer zegt:

    Nou nou daar word je niet vrolijk van Min. Maar iig ben je weer veilig thuis. Dat is de hoofdzaak.

    @ FG: Ach gelukkig kon ik er al heel snel om lachen

  9. Leo zegt:

    Exact hetzelfde maakte ik mee in 1987. Van Praag naar Amsterdam. Alleen landde het (Belgische) chartervliegtuig vanwege de mist op SPL in BRU. Om 22.30u waren we daar. Toen moesten we nog in de bus naar SPL. Maar de bus stond er uiteraard niet meteen. Dat werd half 1. Dan sta je midden in de nacht op SPL om vandaar met de auto naar huis te rijden. Vergeet het nooit meer. En de volgende dag ontdekte ik dat een heel oude Liberiaanse DC-4 die zelfde avond dat wij doorvlogen in onze moderne Boeing, wel was geland op SPL> Volgens ons wilden die piloten met de Kerst thuis zijn…..en wij….wij herinneren het ons nog als de dagt van gisteren……
    Heel fijne Kerstmis toegewenst…

    @ Leo: Nou dat lijkt inderdaad wel op mijn ervaring.
    Blijkbaar hebben ze door de jaren heen het laat maar lekker lang wachten protocol voor dit soort situaties…
    Dank voor je minilog alhier en ook hele prettige dagen toegewenst!

  10. maurice zegt:

    zo kan het misgaan. als je aangewezen bent op het ov in nederland dan heb je schrijfstof voor jaaren.

    dat liedje is mooi, rea heeft een bijzondere stem.

    fijne kerstdagen!

    @ Maurice: Nou op 2 januari 2009 kan ik je ook melden dat een vertraging veroorzaakt door een PC heel wat verhalen lezen kan opleveren. Dus schrijfstof zat!

  11. Ik wil je nog heel fijne kerstdagen wensen.

    @ Ria: Dank je! Op 1e kerstdag had de computer kuren dus ik kom nu snel Jan even feliciteren!

  12. rietepietz zegt:

    Op zo’n moment wil je denk alléénn nog maar een warm bad en zó het bed in !Een reis “om nóóit te vergeten ” maar dan toch met een iets andere interpretatie dan wanneer we dat gezegde meestal gebruiken !

    @ Riet: Ik heb nog even met mijn broer Ernst gesproken, en ben in bed gestort, dat warme bad kwam pas veel later..
    Ach ik heb zoveel reizen die ik nooit meer vergeet. Alleen mijn reiservaring levert al voldoende logstof op. En dan is mijn “werk /loopbaan” nog maar heel zelden ter sprake gekomen.

  13. Soofy zegt:

    Wwishfull thinking van mijn kant mss … :)) Nee, niet echt! Wat een reis! Fijne dagen, en laat jouw plannen maar lekker rijpen.

    @ Soofy: De reis naar en het verblijf in Finland zal ik ook nooit vergeten. Hele fijne dagen en die plannen, ach er borrelen er nog zo veel ;-))

  14. dingen die misgaan in Brussel….
    tja het blijft Belgie 😉

    maar welkom terug in nederland !!!

    @ Harrie: Vandaag 2e kerstdag reizen we weer 200 km, maar we blijven in Nederland ;-))

  15. Door omstandigheden heb ik je laatstelijk niet zo gevolgd Min, maar op de valreep: geniet van de Feestdagen!

    @ Libra; Dank je en ik hoop dat jullie ook genieten van deze feestdagen.

  16. Truus zegt:

    Mocht ik dat nog niet gedaan hebben (mijn hoofd loopt wat dat betreft een beetje om): Hele fijne feestdagen gewenst Min! 🙂
    5 uur wachten op een taxi richting huis…..
    Over deze zin moest ik even nadenken, schitterende zin vind ik. 😉
    “De laatste mogelijkheid om naar huis te komen per trein was al bijna op de plek waar ik heen wilde.”

    @ Truus: Dank voor je wensen. En in die tijd was ik nog student en had geen zin om extra reiskosten te maken.
    Als ik dat wel had gewild had ik namelijk eerst de kersman in het noorden van Finland bezocht voor ik naar huis ging.
    Nu is dat nog steeds een reis die ik een keer wil gaan doen..
    En om 23:00 uur kwam in die tijd de laatste trein in de woonplaats van mijn ouders aan.
    Er zijn vervelender plekken om te stranden dan Schiphol kan ik je vertellen ;-))

  17. claske zegt:

    Oeps, je blijft daar wel gelijkmoedig en vrolijk onder. Dat siert, Min.

    @ Claske: Ik had het alleen maar stukken vervelender voor mezelf gemaakt als ik er over had lopen zanniken.
    Het was zoals het was en niet alleen ik maar iedereen dacht ik in het vliegtuig heeft er maar het beste van gemaakt..

  18. Jeanine zegt:

    Zo dat is wel meer dan een beetje vertraging:) Het lijkt wel een wereldreis:)

    @ Jeanine: Tja in die tijd had ik inderdaad ook kunnen reizen naar de andere kant van de wereld ;-))

  19. Muzzzzzzz zegt:

    Aan Finland heb ik hele leuke herinneringen Min.
    Maar ik heb er dan ook geen vertraging gehad, dat scheelt stukken.
    Jammer ik zie dat het je niet gelukt is de code in je log te plaatsen.
    Hoe komt dat nou toch Minneke.
    vertel ut eens aan Mussie……

    @ Muzz: Nou ik heb ook hele leuke herinneringen aan Finland. Weet je Muzz, dit keer koos ik ervoor om de code van youtube niet in dit log te plaatsen.
    Bij de volgende zal ik het wel weer doen, oké?

  20. novelle zegt:

    tja vertragingen in je leven vragen om improvisatie en een goed humeur.Chris Rea heb ik nog nooit van gehoord.ga ik even luisteren want joepie de geluidskaart doet het weer!.

    @ Novelle: Tja improvisatie dat lukt wel aardig. Dat goede humeur niet altijd en ik hoop dat je van Chris hebt genoten.
    De computer hier heeft ook wat kuren, dus ik hoop dat ik nog even online kan blijven..

  21. Blijft mooi he Chris Rea en goede ondersteuning van deze geweldige log.

    @ LG: Chris Rea blijft mooi ja. En dit log ondersteunt echt meer dan ik zelf soms denk ;-))

  22. Aline zegt:

    Jeetje wat een reis zeg… Maar de woorden van Chris Rea zijn dan wel heel mooi…

    @ Aline: Tja en dan bedacht ik me in 2008 ook nog dat ik eigenlijk vanaf 1975 geen jaar kan verzinnen dat ik niet op reis ben geweest.. Maar op 2 januari 2009 weet ik al dat ook dit jaar niet reisloos zal verlopen..

  23. Martine zegt:

    Wat een verhaal! Maar ’t maakt je log boeiend… 😉 fijne feestdagen! x Martine

    @ Martine: Dank je!

  24. wilma zegt:

    Volgens mij gaan er heel wat virussen rond…kijk maar uit Min.
    Fijne week toegewenst.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Hier hadden we dit weekend vooral last van het schaats virus.

  25. Leuk eigenlijk zo’n terugblik,met een verhaal uit de oude doos, fris en nog herkenbaar mooi. Met groeten

    @ Woordwisseling: Dank je. Nog een paar dagen en ook dit jaar is geschiedenis.

  26. Vedat zegt:

    Van Brussel via Amsterdam naar de Achterhoek. Het is net als tegen de stroom in zwemmen, maar gelukkig ben je heelhuids thuis gekomen. Ik had van tevoren niet getekend, hoor. Stel je voor zeg…

    @ Vedat: Als ik niet getekend had, was hij zonder mij richting de achterhoek vertrokken.. En de meter meldde echt een heel andere ritprijs aan het einde. Maar goed die 75 gulden werd door Finnair aan hem vergoedt.

Geef een reactie

