Aanstekelijk?

Zeg Meer

Ja Minneke

Dit hadden we toch niet durven dromen

Tja Minneke bij die eerste stap in elk geval niet nee, Minneke

Zeg Meer het is zo wonderlijk dat log van ons, Reismeermin.

Ja Minneke het hielp en helpt ons te vertellen over lief en leed.

Die eerste stap Meer ziet er best koddig uit op dit log.

Het leed dat ziek zijn heet is voorbij,

Het leed dat werkloos heet gaat binnenkort beginnen.

En als het log één van de beste “helpers” was om beter te worden,

Zal het log / internet ook één van de beste “helpers” zijn om weer aan de slag te gaan.

Nou hopelijk Meer ..

Ja Minneke.

Duurt het geen tweehonderd logjes voordat we weten waar dat is.

Ooit was ik al eens een hele tijd werkloos.

En nee, dat voelde echt als heel erg falen en balen.

Maar het bleken achteraf allemaal leerpunten te zijn.

Het bleek niet het einde, maar het begin van een nieuw avontuur.

En op 27 maart 2008 begon het logavontuur

Vandaag is dit daarvan het 200e log.

En 13 logs had ik dit jaar, vooraf gedacht, al een hele prestatie gevonden.

Mijn voornemens zijn:

De dag(en) (blijven) plukken

Een nieuwe baan vinden

Mijn geduld en vooral rust behouden / bewaken

Samen met Juan familie en vrienden bezoeken

Een leuk feest voor Juan organiseren (tips welkom)

Op reis / avontuur gaan, al was het alleen maar via de schrijfcursus  of dit

(b)log

Kan een ieder die dat wil er hier van meegenieten.

O, ja en ik ga even vlammen:

http://www.vlammenvoorvrijheid.nl/

Tot slot van dit 200e log wil ik iedereen bedanken voor alle reacties,

op welke wijze dan ook.

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

17 reacties op Aanstekelijk?

  1. wilma zegt:

    Hoi Min,
    goed plan van je dat vlammen…
    Doe ik ook op hyves ;-))
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Mmm, ik zal zo weer eens wat aandacht aan Hyves schenken. Eens kijken wat ik daar allemaal mee kan ;-))

  2. mikelodeon zegt:

    Ik hoop dat je nog een tijd blijft doorvlammen hier 🙂

    @ Mikelodeon: Dank je, dat hoop ik ook.

  3. Truus zegt:

    Zo Min, je 200ste log alweer?! Zo ver ben ik dus nog lang niet, maar ja, ik ben dan ook pas op 26 november 2008 begonnen….
    Ik hoop dat je met een toekomstige nieuwe baan toch genoeg tijd overhoudt om te blijven loggen! 🙂

    @ Truus: Tja ik startte op 27 maart en dat is dus 270 dagen geleden. Ik log niet elke dag en ik hoop in ieder geval wekelijks te kunnen loggen ;-))

  4. Trui zegt:

    Begrijp ik het goed? Had de sollicitatie geen succes? Jammer!
    Maar wie weet wat 2009 zal brengen? Misschien wel de baan van je leven!:-))

    @ Trui: Ik heb het nog niet gehoord, maar zelf (ben een beetje kritisch) vond ik dat het wat “stroef” verliep.

  5. Xander zegt:

    Hoop dat je voor je 400 log weer een baan heb, zal voor je duimen.

    @ Xander: Ik schreef nu 200 logs in 10 maanden, dus dat hoop ik ook… Dat duimen is zo’n slecht idee nog niet ;-))

  6. Jeroen zegt:

    Geen prettig vooruitzicht; werkloos worden. Maar zeker niet het einde van de wereld. Let maar op, het gaat uiteindelijk helemaal goedkomen. Gefeliciteerd met je 200ste logje.

    @ Jeroen: Grinnik, grinnik, grinnik. Die wereld draait nog wel een tijdje door. Met of zonder baan. Er zijn belangrijkere zaken in het leven. En sommigen daarvan kosten bijna niets ;-))

  7. 200 logs !!! Een hele prestaie voorwaar.
    Zover ben ik nog lang niet, maar als ik het maar lang genoeg vol hou, wie weet.
    Jammer dat je nu het probleem van werkloosheid hebt. Ik hoop voor je dat dat gauw is opgelost.
    Dat is dan weer het voordeel van de AOW, die baas ontslaat nooit.

    @ Ria: Whahahaha, tja die bovenstebeste AOW, wat een baas!! Ach ieder logt op zijn / haar manier.
    Ik ken alleen schapen die Mekkermans heten, dus daar ben ik snel over uitverteld ;-))
    En ik heb in de afgelopen 40 jaar wel geleerd dat er overal een oplossing voor is. Maar meestal vind je die pas als je heel even niet zoekt ;-))

  8. Aline zegt:

    Yeahhhhhhhhhhhhh 200 logjes… op naar de volgende 200… gefeliciteerd…

    @ Aline: Dank je, en we zullen het zien, log, voor log, voor log…;-)))

  9. rietepietz zegt:

    200 logjes alweer , best wel een flinke productie voor een “beginner” !het is een heerlijke uitlaatklep !
    Hoe serieus het vlammen onderwerp ook is , ik had er een binnenpretje bij !

    @ Riet: Alle begin is moeilijk en ik blijf gewoon lekker klungelen in dat water. Heerlijke uitlaatklep.
    En dat binnenpretje, ik denk dat ik daar wel een beeld bij heb ;-))

  10. kamira zegt:

    prachtig dat lied
    leuke log op naar de 300 alvast maar he,
    en succes met je zoeken naar werk
    moeilijke tijd nu

    @ Kamira: Lied ?? Of bedoel je de AI actie??
    Ben benieuwd waarneer de 300e geplaatst gaat worden.
    En waar die dan over zal gaan…
    Tot nu toe weet ik aardig met de tegenslag om te gaan, zodra ik ga watertrappelen meld ik dat..

  11. Alice zegt:

    Hopenlijk stop je niet en smaakt loggen naar meer en niet naar min. Veel succes bij je zoektocht naar een nieuwe baan.

    @ Alice: Stoppen?? Nou dat loggen smaakt nog steeds naar meer. Minderen zou wellicht wel een idee zijn, dus ik neem na de kerstdagen lekker 4 dagen logvrij ;-))

  12. maryan zegt:

    Gefeliciteerd met je jubileum Min !

    @ Maryan: Dank je. Kwam er net achter dat ik bijna 9 maanden log, het voelt al veel langer ;-))

  13. plato zegt:

    Gefeliciteerd Min. Wij moeten jou bedanken voor je wonderlijke waterlogjes waar we wezenloos waardevol mee waren. Plato is blij dat je er bij bent gekomen. Je bent niet meer weg te denken uit waterweblogland.

    @ Plato: Dank je. Ik word hier toch wel een beetje stil van…

  14. frans54 zegt:

    Geen dank, die ben ik als lezer eerder jou verschuldigd voor de verhalen, muziek en de blik in jouw leven die je ons gunt.

    @ Frans: En ik ben heel blij weer met mijn lezers, want ze krijgen me, zoals nu, soms lekker aan het blozen..

  15. Vedat zegt:

    Klinkt allemaal veelbelovend, Min. Alleen nu nog even dat vlammetje op jouw weblog zetten.

    @ Vedat: Na 6 januari zal het er op staan. Zet het onder mijn nieuwe welkomsttekst.

  16. maurice zegt:

    hee min, het vereist wat lange adem, maar je baan zal er komen. maar met of zonder baan, dat maakt je niet meer of min(der) mens…

    gefeliciteerd met je 200e log! ik ga eens kijken how many ik er eigemlijk heb.

    @ Maurice: Dank je. En op 2 januari 2009 ben ik vooral blij dat ik een hele voorraad logjes en mijn schrijfcursus heb kunnen opslaan. Want dat was eigenlijk nog veel enger. Geen baan, ach dat komt vast goed. Maar al die ideeën voor logjes, dat waren er echt zo’n twintig of zo teveel..

  17. Jeanine zegt:

    200 logs alweer!! Ja, die werkloosheid… dat is mij vooralsnog bespaard gebleven, al moet ik er voor gaan reizen straks. Ik ben nog nooit werkloos geweest, althans, ik zat in de bijstand met Kristy, die toen nog erg klein was. Ik werkte wel, 20 uur per week en werd aangeuld tot bijstandniveau. Verschrikkelijk gewoon, over alles moest je verantwoording afleggen daar. Het voelde alsof je een misdadiger was en continue gekleineerd werd. Ik heb er een trauma aan overgehouden, nooit, nooit, nooit wil ik met zulke instanties nog iets te maken hebben. Ik heb sindsdien gelukkig geen dag meer zonder werk hoeven te zitten, hoewel ik deze keer door het oog van de naald ben gekropen:) Je sollicitatie is op niets uitgelopen begrijp ik…. wat ontzettend jammer Min, het zal misschien een reden hebben. Er moet iets beters op je liggen te wachten in 2009. Ik blijf duimen voor je.

    @ Jeanine: Helaas inderdaad nog geen nieuwe baan gescoord. Ga verder met zoeken in het nieuwe jaar. Soms is loslaten, weet ik uit ervaring, het beste wat je kunt doen. Een baan verliezen is niet het einde van ‘onze’ wereld of reislust ;-)) En dank weer voor het duimen.

Geef een reactie

