Botón (de knoop)

Op het water vaar je een boot met knopen.
Je legt de lijnen vast met steken.
En wat is nu de steek onder water
Je kunt bakboord of stuurboord gaan
(lastig hoor, als je soms al niet weet wat links of rechts is)

Aan je linkerhand zit je duim rechts, oh zo..

Sommige knopen worden voor je doorgehakt.
Bij andere knopen vier je zelf het touw.

Andere knopen durft Min nog niet weg te doen
Het zijn er honderden.
Maar ja, ze gaat ze niet meer als een naaister op allerlei kledingstukken zetten.

Hak de knoop nou maar door, zou je kunnen zeggen.
De knoop die de boot verbindt met de wal.

Ik ga geen spijkers op laag water zoeken,
Wel op zoek ben ik nu naar een nieuwe baan.
Eentje waarin ik mijn kwaliteiten maximaal gebruik en mijn valkuilen minimaal “betreed”.

En al weet ik op dit moment nog niet wat 2009 brengt.
Zoals ik al bij Trui op 1 december jl. schreef:

Voor mijn gevoel is vandaag mijn nieuwe jaar al begonnen.
Heb wat afgesloten, maar alleen denkbeeldig vuurwerk afgeschoten.

En vandaag 18 december 2008 sluit ik weer een hoofdstuk af.
Ik krijg er een sloot ex-collega’s bij…

__

De eerste versie van dit log schreef ik echt al voor de zomervakantie.
Maar toen ging het helemaal niet over werk.
En toch kon ik het niet wegdoen uit mijn wordbestand.
Alsof ik wist dat met wat woorden schrappen en toevoegen dit eruit zou kunnen komen.
Met mijn sollicitaties gaat het ook goed, morgen een gesprek en vandaag een rollenspel.
Dus ik lees even wat minder bij jullie..

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

16 reacties op Botón (de knoop)

  1. Maurice zegt:

    Bij mij begint het nieuwe jaar al op 21 dec, want dan gaan de dagen weer lengen, meer licht……..
    Succes met sollicitaties, en ik dacht dat t met jouw talent en instelling toch wel vandaag, morgen of anders overmorgen zou moeten lukken.

    @ Maurice: Tja die kortste dag! Dat is een mooi ijkpunt.
    En de vorige keer dat ik werkloos was duurde het (helaas) echt een hele tijd voordat ik mijn werkstek vond.
    Maar dank voor je woorden.

  2. Trui zegt:

    Knopen doorhakken is soms noodzakelijk. Je kunt echter altijd weer nieuwe knopen leggen.

    Heel veel succes bij de sollicitaties!

    @ Trui: Dat is ook waar ja. Ik voel me een beetje als een schip, onderweg naar ergens..
    En met al jullie wensen hoop ik dat ik snel wat ga vinden.

  3. Muzzzzzzzzzz zegt:

    wat ellendig dat je nu zoveel ex-collega`s hebt.
    Veel succes bij je sollicitatie Min.

    @ Muzzz: Sommige zal ik vast nog wel zien hoor Muzzz.
    Want de koek was al een tijdje op voor Min..
    Tijd dus om de bakens te verzetten en een andere horizon te zoeken. Dank voor je wens.

  4. Xander zegt:

    Knopen uit de knop halen duurt vaker langer dan de knop door hakken, hangt er vanaf hoe strak de knop is….
    Heel veel succes bij de sollicitaties!!

    @ Xander: Touwen kunnen inderdaad danig in de knoop zitten, dus ik heb de knoop maar doorgehakt.
    Nu nog spijkers met koppen slaan bij het solliciteren..

  5. frans54 zegt:

    Niet te druk maken, voor je het weet zit anders je maag in een knoop. Voor het zover is kun je beter een knop omdraaien. En wat dat werk betreft: als je op de juiste knoppen drukt komt dat vast wel goed.

    @ Frans: Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het zijn goede adviezen, dus ik zet even een knop om.
    Wat geweest is kan ik niet meer wijzigen, van het nu genieten en positief blijven over mijn toekomst.

  6. novelle zegt:

    Meerminnetje wat heb je dit toch mooi geschreven.Veel sucses met solliciteren……gesprekken,brieven en uitzien naar advertenties….veel sucses vergeet niet te genieten van de dagen voor kerst.Veel rust en vrede met jezelf en je situatie wens ik je toe.

    @ Novelle; Dank je. Dank je. Dank je.
    En ik ga zeker genieten met de kerst, mijn rust en vrede bewaren.

  7. tagrijn zegt:

    Op dat punt zit je nu nog een beetje met jezelf in de knoop, maar het gaat je zeker lukken.

    @ Tagrijn: Dat zei ik vandaag (19/12) ook, maar ik vond het wel raar klinken hoor.
    Maar het besluit wat ik heb genomen voelt goed en ik weet dat er nieuwe kansen zullen komen.

  8. Plato zegt:

    Dus we zitten in de maand van de knoop. Hopelijk gaat het solliciteren lukken en krijg je de baan van je leven. Hoe dan ook, of jij je knopen nu doorhakt, telt, omdraait of aannaait dan wel afrukt…wij staan achter je Min….als één weblogger. Howgh.

    @ Plato: Inderdaad de maand van de knoop.
    Vandaag trakteer ik me maar even op een warm bad.
    En dat jullie en een paar van mijn nu ex-collega’s mij zo supporten dat doet me hartstikke goed.

  9. Truus zegt:

    Min, je hoeft de knoop van je boot niet door te hakken. Trossen los en varen naar je nieuwe toekomst om daar weer aan te leggen. 😉

    @ Truus: Trossen los, zeiltje bijzetten..
    Spannend hoor!! Benieuwd waar ik mijn anker weer uit ga werpen..

  10. Aline zegt:

    Dat zijn wel heel veel knopen…

    @ Aline: Ik heb ze niet geteld..

  11. Alice zegt:

    Nou ik wens je veel succes bij het solliciteren en bij het hakken van knopen.

    @ Alice: Dank je!

  12. Leo zegt:

    IK hoop echt dat de gesprekken en ‘rollenspellen’ (WIHIT?)goed zijn gegaan. Gun je graag een grotere zekerheid in je leven. Want voor anker moeten omdat de stookvoorraad niet groot genoeg is om verder te varen of het geld mankeert om eens goed te bunkeren lijkt mij ook niets. Het roer wenden naar een nieuwe horizon wel. IK wens je behouden vaart….

    @ Leo: Voorlopig heb ik nog even tijd voordat de stookvoorraad of het geld om te bunkeren op is.
    Maar ik zou liever niet die tijd of het geld daarvoor gebruiken. Maar dank je voor je woorden.

  13. Vedat zegt:

    Nou Min, het is misschien niet zo handig om jou nu alvast een gelukkig en voorzpoedig 2009 te wensen. Het kan zijn, dat je niks aan die wensen hebt. Misschien heb je meer aan een tegoedbon.

    @ Vedat: Is wel handig hoor Vedat, want ik waardeer die wensen echt. Minneke heeft namelijk een back up plan.

    .

  14. Soofy zegt:

    Ik kan je alleen nog sterkte wensen met wachten en hopen mEt je.. Desondanks: Fijne Dagen.

    @ Soofy: Dank je wel.

  15. Jeanine zegt:

    Ja ik ken dat van die knopen en die ex-collega’s. Ik ga het proberen in Assen, is het niets dan ga ik weer solliciteren. Min, heel veel succes met het zoeken van zo’n baan die je wenst, ik ga heel hard voor je duimen.

    @ Jeanine: Ik was tot ca. 4 jaar terug een echte jobhopper. Dus ik ken al heel veel ex-collega’s..
    Dank voor je wensen en het duimen.

  16. Jeroen zegt:

    Gewoon de juiste koers blijven varen Min, zodat je niet tussen wal en schip terecht komt. En niet teveel blindvaren op anderen, want de beste stuurlui staan toch aan wal. Het schip is nog lang niet zinkende en met die sollicitaties gaat het helemaal goed komen. 2009 wordt JOUW jaar Min. Let maar op waar de golven je zullen brengen. De woelige wateren van 2008 heb je bijna achter je. Je gaat nu in rustiger vaarwater terecht komen. Je hebt een prachtig jaar voor de boeg.

    @ Jeroen: Mooi beeld Jeroen, een heel mooi beeld. Ik heb ook zo’n vertrouwen, maar ja dat komt inderdaad doordat ik weet welke woelige wateren ik (al eens) heb verlaten..

Geef een reactie

